VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen problemen
door Joopie
#2848652
Goede dag iedereen
Ik ben in het bezit van een vw polo 6r 1.2 tsi uit het jaar 2016
Na jaren zonder problemen te hebben gereden stapte ik laatst in draaide het contact om en de auto starten opeens niet. Enigste wat ik hoorde waren 2 tikken bij nieuwe poging waren ook die 2 tikken weg en was het dood stil. Na 2 klappen op de start motor te hebben gegeven starten de auto weer. Heb toen een maand zonder start problemen gereden toen het verhaal zich weer herhaalden en opnieuw Na 2 klappen op de start motor starte die weer.

Weer een maand verder zonder problemen weer auto start niet nu ook na aantal klappen op de startmotor gebeurt er niks. Afspraak bij de garage gemaakt. Voor een nieuwe start motor. Aangezien de auto nu echt niet meer starten Na veel pogingen en klappen op start motor iemand mee genomen om me auto aan te duwen en hem dan naar garage te kunnen rijden. Dus ik kom volgende dag bij me auto aan nadat die dus dag daarvoor echt niet meer starten. Niks met de auto gebeurt ga ik zitten en denk probeer het tog nog 1x en ja auto start opeens zonder probleem. Tog auto naar garage gebracht daar is die uitgelezen daar is niks bijzonders uit gekomen. Ze hebben wel de startmotor vervangen. Accu doorgemeten en dat was allemaal goed ze hebben hem een aantal keer gestart en het was gelijk aanslaan.

Ik de auto opgehaald en verdomt volgende ochtend wil ik weggaan draai het contact om en weer het blijft dood stil. Gebeurt dus gewoon niks. Auto aangesleept stukje gereden en sindsdien al weer 30x gestart zonder problemen. Nou ben ik bang dat als ik dadelijk een keer ver weg met de auto ga, opeens het probleem zich weer voor doet. Garage ook weer gebeld en die zeggen ja misschien iets met de bedrading maar zolang die start kunnen wij met doormeten niet zien of der ergens misschien een kabel breukje zit. Heeft iemand toevallig dit probleem ook een keer gehad of weet een oplossing . Alvast bedankt
door Mari
#2848656
Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn niet in staat om diep in de computer van de auto te duiken. Advies is altijd om de auto uit te lezen met VCDS, als je dit zelf niet hebt kijk dan in het VCDS-lokatie-topic of daar iemand op staat bij je in de buurt, anders hier om hulp daarbij vragen...

VCDS-Lokatie-topic --> viewtopic.php?t=93030
door Mari
#2848666
... wat voor de een niks bijzonder is, is voor de ander relevante informatie... we hoeven niet geheimzinnig te doen over hetgeen we met VCDS zichtbaar kunnen maken, dus post gewoon de complete autoscan en laat de kenners oordelen...
door Mari
#2848670
Een dergelijke fout vindt jij niks bijzonders?

Lijkt me genoeg aanknopingspunten te geven waar naar gekeken kan worden...
P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]