VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de ID4
door Erwin1970
#2831175
Ik heb al vanaf het begin regelmatig de melding "Storing noodoproepfunctie. Werkplaats opzoeken, alstublieft".

Nu al twee dagen achter elkaar deze melding in beeld, heb dan ook geen kilometerstand en wagengegevens in beeld.

Auto heeft twee dagen in de werkplaats gestaan maar ze konden er niets aan doen. Moest er maar gewoon mee gaan rijden, 10 jaar geleden had geen enkele auto deze functie ( aldus de werkplaatsreceptionist ). Probleem moet vanuit Duitsland opgelost worden en dat kan wel even duren.

Vind het heel storend en had dit ook niet verwacht van Volkswagen.

Zijn er meerdere ID.4 berijders die dit probleem hebben? En zijn er wellicht al oplossingen?
20210113_074116.jpg
20210113_074116.jpg (2.54 MiB) 11132 keer bekeken
door Mari
#2831178
Zal net als met veel problemen met de ID3 en ID4 wel aan de software liggen. Daar zal de dealer niet 1,2,3 een oplossing voor hebben omdat het middels een software-update opgelost moet worden.

Is dus wachten op de software-update, in de hoop dat dit dan opgelost is...

Nog verder terug in de tijd zat er helemaal geen electronica in de auto en wat er niet in zit kan ook niet stuk gaan. Huidig auto's zitten er vol mee en als 1 bitje niet goed valt heb je de nodige problemen...
door Erwin1970
#2831183
Op zich waar, maar ik vind toch dat je met een auto van bijna 50K mag verwachten dat hij ook goed werkt. En dat je als fabrikant alles op alles zet om de problemen snel op te lossen. Bij het laatste heb ik wel mijn bedenkingen.
door Mari
#2831185
... ID3 en ID4 zijn niet heel uitvoerig getest in betrekking tot de software... veel problemen komen pas aan het licht als de auto op de markt is en gebruikt wordt. Vervolgens wordt het zien uit te vinden wat het probleem veroorzaakt en hoe dat vervolgens opgelost kan worden met software...

Neem het leeglopen van de 12V accu... dat hebben ze opgelost door de accu bij een bepaald nivo vanuit de hoofdaccu bij te laden... het werkt maar is niet echt een mooie oplossing. Uitzoeken waarom de 12v accu leeg getrokken wordt en dat probleem oplossen... maar beter een tijdelijke oplossing dan geen oplossing.
door Gijs73
#2832230
Bij mij de laatste dagen hetzelfde probleem. Meerdere malen het bericht dat de SOS Noodoproepfunctie niet beschikbaar is (terwijl het lampje in het midden op het plafond bij de noodoproep-knop groen is) en nu ook het wegvallen van rij-informatie en laad-vermogen etc.

Iemand al een oplossing kunnen ontdekken voor dit probleem?
door Erwin1970
#2832391
Hoi Gijs, helaas is hier nog steeds geen oplossing voor. Mijn auto heeft enkele weken geleden een grote update gehad maar hierdoor zijn mijn problemen alleen erger geworden.

Auto heeft meerdere dagen in de garage gestaan maar helaas steeds zonder het gewenste resultaat. In de garage voelen ze zich ook machteloos, oplossing moet uit Duitsland komen.
door Willieonline
#2834071
Mijn noodoproep systeem gaf ook een storing aan. De dealer heeft er een nieuwe printplaat ingezet en het is opgelost. Wel doet mijn totaal teller het niet meer. Weet nu niet wat de auto heeft gelopen. Verder een hele fijne auto.
door HenkBulder
#2848677
Ook ik krijg deze melding bij een ID3 first edition. Natuurlijk weer net buiten de garantie net als vele andere problemen die ik met deze auto heb gehad zoals een sleutel die niet meer werkt. Ook krijg ik regelmatig foutmeldingen die dan later weer vanzelf verdwijnen. Ik sla er tegenwoordig geen acht meer op anders kan ik zowat dagelijks naar de garage.

In oktober wordt de auto 4 jaar en ik heb er pas 19000 km mee gereden. Ik wil er voordat ik aan een APK keuring toe ben vanaf omdat ik er geen 600 euro voor over heb om die te laten repareren. De korte garantieperiode van 2 jaar was mij niet vermeld bij de aankoop, wel het 6 jaar gratis onderhoud. Als ik het allemaal van tevoren geweten had, had ik mijn Toyota benzine auto aangehouden totdat Toyota met een compacte elektrische auto was gekomen. Die heeft standaard 10 jaar garantie.
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]