VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene topics over Volkswagen
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Boypassat
#2848681
Hallo, ik hoop dat iemand mij kan helpen met het volgende probleem.
Ik heb een passat uit 2019 (facelift 2020) met blijkbaar een MIB3 systeem er in. Als ik op app connect druk komt er in het scherm “app connect niet beschikbaar” te staan.
Ik hoopte dit gemakkelijk te kunnen laten vrijschakelen maar helaas krijg ik te horen dat dit (nog) niet kan op dit systeem. Ik ben zelfs bij een officiële dealer geweest en hun is het ook niet gelukt.

Ik heb eerst gezocht op dit forum naar soortgelijke situaties maar ik kwam er niet helemaal aan uit, enige topic wat ik vond is al 3 jaar oud en vond ik helaas geen oplossing.
Kan ik iemand iets vertellen of dit echt niet kan of dat er toch wel mogelijkheden zijn?
Alvast enorm bedankt!
Bijlagen:
45a6d49e-6e57-4343-be9e-055bc5b57162.jpeg
45a6d49e-6e57-4343-be9e-055bc5b57162.jpeg (319.04 KiB) 408 keer bekeken
IMG_1358.jpeg
IMG_1358.jpeg (4.16 MiB) 408 keer bekeken
Gebruikersavatar
door PatrickDS
#2848682
Heb je al eens geprobeerd je telefoon via één van de USB-C aansluitingen (naast pook of in armsteun) te koppelen?
Is je telefoon al via Bluetooth verbonden met je MIB?
door Boypassat
#2848683
Beide usb-c poorten geprobeerd en ook met Bluetooth gekoppeld. Bellen en muziek afspelen via Bluetooth lukt ook gewoon. Alleen als ik op app connect druk blijft de melding “de functie is niet beschikbaar” staan
door Mari
#2848688
Allereerst welkom op dit forum...

Kans bestaat dat je niet de juiste USB-aansluiting in je auto hebt zitten... jammer genoeg lees ik nergens wat je voor telefoon gebruikt... als je de zoekfunktie van het forum geraadpleegd zou hebben dan zou je hebben kunnen lezen dat het ene type niet werkt met Apple en wel met Android...

De "niet beschikbaar" doet me vermoeden dat het probleem in de USB-aansluiting zit (ook alleen dan werkt App-connect).... zou deze optie niet vrijgeschakeld zijn op je unit zou je dat te lezen hebben gekregen...

Ik tag @Antera even, hij kan wellicht nog een aanvulling geven...
door Boypassat
#2848692
Bedankt voor je reactie. Ik maak gebruik van een iPhone 15, mijn vriendin een Samsung. Bij beide werkt het helaas niet. We hebben eerder een auto gehad en daar gaf het systeem aan dat je een kabel moest aansluiten. Maar nu geeft hij dat niet eens aan, enkel alleen de melding dat het niet beschikbaar is.
Maar als ik het dus goed begrijp kan het probleem in de usb-c aansluitingen zitten.
Gebruikersavatar
door PatrickDS
#2848695
Ik vermoed dat je software van de MIB niet up-to-date is.
Met een MIB3 kan je normaal draadloos verbinden met CarPlay of Android auto.
Welke softwareversie heb je nu?
Mijn versie als voorbeeld
Bijlagen:
IMG_20240210_142017_HDR.jpg
IMG_20240210_142017_HDR.jpg (2.25 MiB) 325 keer bekeken
door Boypassat
#2848705
@PatrickDS
Ik heb zojuist even gekeken, ik kan er niet echt wijs uit dus ik heb foto’s gemaakt. Als ik op software updaten klik komt er niks te staan dus ik denk niet dat er dan een update beschikbaar is?
Bijlagen:
IMG_1452.jpeg
IMG_1452.jpeg (1.16 MiB) 305 keer bekeken
IMG_1451.jpeg
IMG_1451.jpeg (3.25 MiB) 305 keer bekeken
IMG_1450.jpeg
IMG_1450.jpeg (2.06 MiB) 305 keer bekeken
door Mari
#2848707
Tja, dat er niks verschijnt als je op updaten drukt is normaal... is de bedoeling dat je wel ff een kaartje erin steekt met daarop de update... het komt niet over de lucht aanwaaien (OTA)...
door Boypassat
#2848708
@Mari
Ok, dan ga ik dat is proberen. Ik was even in de veronderstelling dat dit op afstand kon. Kan je mij vertellen waar ik deze update kan vinden? Op de vw site kom ik elke keer uit bij navigatie kaart updates.
Gebruikersavatar
door Antera
#2848709
Voor vrijmaken app Connect moet je naar de dealer. Dit is een MIB3 systeem en deze zijn niet niet gekraakt helaas.

Er zijn weinig dealers die weten dat het kan helaas.
door Boypassat
#2848713
Helaas lukt dat zelfs niet, ik heb 2 dealers geprobeerd. Eén is ook daadwerkelijk 2 uur bezig geweest om het te proberen maar uiteindelijk niet gelukt. De 2e vertelde meteen dat het niet kon.

Terwijl er op de Volkswagen site zelf staat dat het moet kunnen als het icoontje app Connect wordt weergegeven in het menu, en dat is ook het geval.

Ik kan als eerste de poging doen om het systeem te update, maar het is voor mij de eerste keer dus ik moet eerst uitzoeken hoe dat te werk gaat.

Bedankt voor het meedenken.
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]