VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2479190
Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met een golf mk3 1.6 101pk.

Het is onmogelijk om boven de 5000 toeren te komen en de auto houdt met accelereren af en toe in. De auto trekt verder veel sneller op als de motor koud is (direct na het starten), dit duurt echter hooguit 2 tot 3 minuten. Iemand een adres in de omgeving van Nijmegen die dit probleem kent en makkelijk kan verhelpen?

gr.
#2479204
basmovic1989 schreef:Hallo,

Ik heb hetzelfde probleem met een golf mk3 1.6 101pk.

Het is onmogelijk om boven de 5000 toeren te komen en de auto houdt met accelereren af en toe in. De auto trekt verder veel sneller op als de motor koud is (direct na het starten), dit duurt echter hooguit 2 tot 3 minuten. Iemand een adres in de omgeving van Nijmegen die dit probleem kent en makkelijk kan verhelpen?

gr.
Lees eens terug en gebruik de zoekfunctie..

Je ontsteking bij draaien, dus beter afstellen en hij loopt weer perfect!
#2479228
Ik heb wel een beetje verstand van auto's , maar een expert ben ik zeker niet. Is dit een klus die een leek ook uit kan voeren of is het beter naar een autogarage te gaan?

Ben wel één keer bij de garage geweest met dit probleem. De twee heren die ernaar gekeken hebben, o.a. naar de ontsteking, dachten echter niet dat het hier aan lag.
#2479231
Dat is het probleem ook, het is niet ff afstellen op gehoor en klaar, deze moet echt binnen de tolleranties zitten, anders heb je dus dit probleem.

Wat je moet doen is Vagcom eraan hangen, naar de meetwaardeblokken gaan en hem zo goed afstellen, het luistert vrij nauw, dus op gevoel is het haast niet te doen.
#2479237
Controleer maar :

01-Engine
08-Measeringblocks
Groep 007
Blok 1

Waarde moet tussen de 57 en 60 zitten..

Zat geheid ernaast staan, motor laten lopen en tussen deze waarde afstellen, dus bout op ontsteking paar slagen los halen en de ontsteking verdraaien tot op dit punt, je praat vaak over mm's..
#2595572
Ik heb zojuist orginele nette Gti erbij gekocht met een ADY blok. Ook het zelfde probleem. Maar ik kocht hem met de gedachte, dat los ik wel "ff" op.
Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Hartelijk dank, expansievat hoeft niet vervangen t[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Tiguan dashboard lampjes

Daarom dat deze wagen dus in de verkoop is gegaa[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]