VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Skoda aan de andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2142155
Nou, het issue is dat als je de auto op krikt/op bokken zet, dat de veer waarschijnlijk wel los komt te hangen. Tenzij je complete veerpoot ingekort is maar dat verwacht ik niet echt. En dan is het alsnog afkeur. Maar we laten ons verrassen en niet van het ergste uit gaan :tu:

Ik heb normale Vmaxx, geen Vmaxx extreme. Vmaxx extreme is in hardheidstelbaar wat eigenlijk totaal niets toevoegd als je hem toch helemaal omlaag legt met grotere velgen eronder. Wie heeft immers iets aan een auto die lekker comfortabel veert als hij op zn laagst staat? Dan zit je band continu tegen je spatbord op.

Mijn motor hangt precies tussen mijn voorwielen, vandaar dat ik hem ook niet snel raak. Enkel bij die lelijke schildpadrug drempeltjes moet je niet met de wielen eromheen rijden want dan ben je de sjaak. Maar op een beetje hobbelige weg heb ik totaal geen last.
Als je de hulpveer ertussen hebt zitten scheelt dit toch wel een cm of 5 (wat in de verlaging ongeveer overeen komt met 2 cm extra zakken). Als je de hulpveer er tussen hebt is je probleem opgelost.
door ibibi
#2142173
Als ik de auto op de krik heb met het wiel los van de grond zit de veer nog steeds aan.
Kan hem dan met enige moeite rond draaien en zeer zeker niet op en neer krijgen... :shock:
Ik dacht ook dat ie los lag maar niet dus..

Maar maakt ook niks..

Denk ook omdat jij 17 inch hebt met 40 serie bandjes en ik 16 inch met 195-40 bandjes ,dat ik nog eens een 2.5 a 3 cm lager lig bij de grond en dat daar het probleem ligt.

Denk ook dat de enige optie is dat er hulpveren bij op moeten..
Hoop alleen niet dat ie veel hoger komt te liggen :mrgreen:

Zo ja dan ook maar andere wielen (17 inch)
#2143205
bij een goede schroefset mag de veer ook gewoon los hangen,
Zolang deze in uitgeveerde stand maar niet langs de schotel kan vallen.
Bij 99% van de schroefsetjes is dit niet het geval, en mag de keurmeester het niet afkeuren.
Er staat namelijk niks beschreven over dat de veer ingeklemd moet zitten, alleen dat deze deugelijk bevestigt moet zijn :tu:
#2148844
BIEZELWERKS schreef:Doe hest doar weer een Dikke Karruh !! Jonguuuh.. :E
haha of niet dan :E
je moet er ook maar wat van maken he, anders is het ook maar zo gewoontjes :lol:
wanneer ga jij aan de Skoda? :mrgreen:
#2149188
Zo ist maar net,
Afbeelding
:lol: :tu:


Moeilijk afstand doen van de Vento,gezien de staat en het geld wat ik er pas weer in heb gestoken!
En dan nog de mkII'tjes waar ik druk mee ben. Drie skelters zijn eerst wel genoeg! :mrgreen:
#2157022
Vandaag de auto weer naar de schadehersteller, deze keer is er zo'n rot koter met zn fietsje achter mn auto blijven hangen :roll:

In de tussentijd kreeg ik voor 2 dagen tot mijn beschikking... een VW UP!
Stiekem best leuk om zo eens in andere auto's te rijden!

Het is geen racemonster en hij staat wat eng hoog, dus uiteraard eerst de stoel flink omlaag gezet en het stuur.

Hij pakt opvallend licht op, trekt echt lekker weg, uiteraard maar tot een bepaalde snelheid, daarna is het over met de fun en mis ik ontzettend mn eigen auto!

Het betreft een 3 cylinder, 1 liter, 12 kleppen, 55kW (75 pk) op 829kg

Eventjes wat kiekjes van geschoten;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nog even een sprintje getrokken van 0-100 in 15 sec :mrgreen:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=rfvMhZeJEho[/youtube]

Pluspunten:

- Klein! Maar voor de bestuurder en bijrijder ruim
- Redelijk rap voor stedelijk verkeer
- Zit best prima
- Redelijke kofferbak
- Stuurt lekker licht
- Zuinig
- VW degelijkheid

Minpunten:

- Boven de 90 valt het vermogen al eigenlijk compleet weg
- Achteruit versnelling zit opeens onder de 5
- Geen hoedenplank lifters
- In kleur gespoten deur aan de binnenkant geeft het idee dat je tegen het plaatwerk op zit
- Gordel houder zit te ver naar achteren
- Gordel houder kan niet in hoogte versteld worden
- Zijspiegels verkleinen ENORM, zeker tenopzichte van de binnenspiegel
- Bestuurder kan alleen zn eigen raam elektrisch bedienen, de bijrijders raam is ook elektrisch maar die kan alleen door de bijrijder bedient worden.
- Als je stilstaat en je trapt de rem in dan hoor je de remkrachtverdeler pompen alsof hij langs je ligt
- Als je de rem los laat hoor je een metalige klik
- Als je de koppeling los laat hoor je een metalige klik

Verder wel een leuk autotje om 2 dagen in rond te rijden!
#2176255
Afgelopen weekend en 2 extra daagjes een roadtrip gemaakt met mn broer. Uiteraard camera mee en videocamera (thanks kevin20v).
Ritje door Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, Italien, allen tenzame goed voor een slordige 2000km.
2 Hotels in Duitsland en 1 in Zwitserland aangedaan.
Verder nog naar het Porsche museum in Stuttgart geweest, wat echt een serieuze tegenvaller was.. wat een slecht museum is dat! De vloer zit met duct tape aan elkaar geplakt, autos staan gewoon rechtoe rechtaan neergeflapt, DIKKE swirls in de lakken, dorpels gescheurd etc. :cry: Op de weg rijden mooiere Porsches..
Maar des al niet te min had de Porsche dealer die erlangs zat VEEL mooier materiaal staan :tu:
Ook hebben we het Mercedes museum aangedaan in Stuttgart, erg mooi museum met prachtige auto's. Het mooie is dat hier auto's staan waarbij vermeld staat van wie ze waren en de reden waarom hij geschonken is aan het museum (prive auto van Princes Diana, Jeeps uit Jurassic Park, auto's van Chinese Keizers etc) niet zomaar een berg bij elkaar geparkeerde auto's dus.

Met de auto van mn broer, de M3 carbrio hebben we erg genoten van de roadtrip. Lekker door de bergen blazen met die V8 roffel.. heerlijk!
Veel moois gezien, veel lol gehad, wel lastig fotos maken uit zo'n F16 die blijft taxien :mrgreen:
Des al niet te min toch veel foto's gemaakt, natuurlijk ook van de Stelvio pass in Italien die uiteraard op deze trip niet mocht ontbreken!

Kort verslag van de trip:

Waking up in Stuttgart na een avondje doorzakken :mrgreen:

Afbeelding

Daarna naar het Porsche museam wat zo belabberd was dat ik er niet eens fotos van gemaakt heb..
Dus toen maar direct door naar het Mercedes museum in Stuttgart wat WEL erg fraai was.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Time to move on!

Afbeelding

Laatste weg omhoog naar Samnaun, Zwitserland. Waar een snelle diesel Passat meende dat hij wel HEEL snel was en ons gewoon super irritant in de weg ging rijden (bleek achteraf een local te zijn die hier dagelijks reed). Frustratie bij mn broer :mrgreen: zo herkenbaar!
Dus mn broer gaatjes zoeken, en ik als een volwaardige rally navigator vooruit kijken en waarschuwen voor tegenliggers en andere opstakels :mrgreen:
Na 5 min gingen we hem voorbij wat toch wat spannend was :shock:
Wel grappig dat de beste man bij hetzelfde hotel stopte als ons maar hij had smeulende remmetjes :LOL:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Je2hyhfvf_0[/youtube]

Uiteraard veilig boven gekomen, lekker gegeten, dorpje bekeken, biertjes geproefd, en toen lekker maffen!

Waking up in Zwitserland, prachtige omgeving!

Afbeelding

Doorblazen naar Italie, wederom prachtig weer, prachtige omgeving en helder groene meren!

Afbeelding

Afbeelding

De Stelvio Pass naar boven, echt een ultieme weg! :tu:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Boven aangekomen, rondom je ligt gewoon sneeuw! Prachtig uitzicht!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En natuurlijk ook weer downhill

Afbeelding

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ZJE5Qb1cZ-U[/youtube]

Steady shot deed zn best maar tegen dat geweld was weinig te beginnen :lol:

Mijn view :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna de ellenlange tunnel in om weer in de bewoonde wereld uit te komen

Afbeelding

Afbeelding

Super roadtrip, echt een aanrader als je wat vermogen onder de kap hebt en als het even kan een cabrio voor de perfect beleving!

Alle pics voor de belangstellende: http://www.mijnalbum.nl/Album=GGKO3HV8
Gebruikersavatar
door Antera
#2176277
al met al leuke roadtrip en ziet er allemaal goed uit. Mooie foto's maar zulke rare dingen uithalen op bergweggetjes :SCRATCH:
  • 1
  • 48
  • 49
  • 50
  • 51
  • 52

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Nobby knobby gays boys in your town

Alluring gays in your town Pretty gays boys

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]