VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2398503
Als er iemand nog een blokje zoekt...
Heb er 1 over. Mijn probleem zat in de Hall gever van de ontsteking. Ding wou niet aanslaan, pas als het contact weer losgelaten werd pruttelde ie iets.

Een nieuw blokje met bon van de dealer.
Stuur maar een berichtje. Kan verzonden worden :tu:
#2398958
Normaal wel Maurice, zowel bij het oude en nieuw type, het kan ook wel zonder, maar dan moet je de stuurpen er helemaal mee afhalen incl contactslot eraan, maar dan is het nog ff pielen voor het schroefje, makkelijker is dan om het slot ff eraf te pakken.
#2436238
ik heb mijn conctakt blokje vandaag vervangen en ik had ook een stuurstang met die gepeste bouten
dus ik heb de krans eraf gehaald met een poelietrekker
allen nou was ik het weer in mekaar aan het zetten en kwam ik bij het stuur bij een probleem
het past niet meer !!
ik heb alles zo ver mogelijk naar achter gedrukt en nog kom ik wel een halve centimeter te kort om mijn stuur weer vast te draaien iemand een idee wat ik fout gedaan kan hebben ??

hier een foto met de ruimte die ik te kort kom
Afbeelding
#2436342
Kijk gewoon eens logisch naar de foto's, ik denk dat je iets niet goed terug hebt gemonteerd.

Het contactslot zelf moet goed op zijn plaats zitten en kan iets over het huis geschoven zitten, als die vast zit, dan schijfje met veer en bus weer terug plaatsen.

Maak eens een foto van hoe het nu bij jou in elkaar zit ?
#2441057
Tevens een upje over het vervangen van de slotcilinder van de tankdop, deze is ook simpel te vernieuwen.

* Draai de dop eraf
* Wip de afdichtring eraf

Als je nu goed kijkt zie je 4 nokjes zitten die het binnenwerk vast houden, met een rechte schroevendraaier voorzichtig wippen en nu komt het binnenwerk los.

Zie blauwe pijl :

Afbeelding

Neem het binnenwerk vast en wip nu met een kleine schroevendraaier het witte deel eruit, zet de schroevendraaier achter de borgveer, zie gele pijl :

Afbeelding

Nu het binnenwerk ook eruit is trek je het borgveertje eruit, en je kunt de slotcilinder eruit pakken.

Monteren in omgekeerde volgorde uiteraard.. :tu:
#2441320
contactslot zelf kan ook aangepast worden naar je eigen sleutel of een extra contact slot voor je 2e vw.
je gaat zo te werk je zoekt een donor slot met sleutel, zonder krijg je de cilinder er niet schadeloos uit.
Afbeelding
je boort een gaatje in het slothuis om nabij het rode stipje,om de cilinder eruit te kunnen trekken.
Afbeelding
zodra je dit gedaan hebt heb je de cilinder in je hand. druk nu de sleutel in het slot, en tik voorzichtig met een drevel het pennetje eruit waar de rode pijl naar wijst.
zet het slot goed vast in een bankschroef.
Afbeelding
pak nu het deel waar de sleutel inzit vast en trek er voorzichtig aan.
Afbeelding
nu komt de cilinder los van het achterdeel.
Afbeelding
draai de sleutel iets naar de andere kant. je kan de cilinder nu eruit trekken niet te hard dit moet met beleid.
Afbeelding

Afbeelding
je hebt de losse cilinder in je hand.
Afbeelding
oude sleutels die straks niet meer zullen werken. het slot is klaar om omgecodeerd te worden.
Afbeelding
in totaal zitten er 10 slotwafers in het slot 9 daarvan moet je omcoderen, 1 daarvan niet die zit vrijwel in elk slot op positie 2 vanaf de sleutel gerekend, heb er voor de duidelijkheid ook maar een rood pijltje bijgezet, deze wafer kan je dus laten zitten!
Afbeelding

Afbeelding
andere zijde.
Afbeelding
trek voorzichtig de sleutel uit het slot doe je dit niet kan je slotplaatjes/wafers gaan rapen.
Afbeelding

Afbeelding
de wafers/slotplaatjes worden eruit gehaald.
Afbeelding
elke wafer heeft een hoogte nummer deze gaan van 1 tm 4 daarmee moet je de nieuwe combinatie maken, het kan voorkomen dat je wafers van een bepaald nummer tekort komt. mijn oplossing hiervoor is een sloop opgaan en een paar slotjes shoppen, dan kom je er meestal wel mee weg.
je moet specifiek contact sloten hebben, wafers van de deursloten en tankdop zijn anders en gaan niet werken!
Afbeelding
na ongeveer een kwartiertje zoeken naar de juiste combinatie heb je dit, en kan je het slot weer in omgekeerde volgorde in elkaar zetten.
Afbeelding
als alles goed werkt is dit het resultaat, een extra contactslot op je eigen sleutel.
Afbeelding
#2570435
Gisteren op deze manier mijn contactblokje vervangen en gelukkig start ie weer als vanouds! :tu:

Toch nog een vraagje! Ik kreeg mijn stuurstang er niet uit. Ik kon het er ongeveer 10/15cm eruit krijgen en toen zat ie klem. Hoort de stuurstang recht te zijn? Bij mij zat er namelijk een kronkel in, waardoor ik de indruk kreeg dat ie klem kwam te zitten. :SCRATCH: Gelukkig had ik genoeg ruimte om het contactblokje te vervangen dus dat was mooi. :tu:

Tevens, die veer onderin, is die belangrijk? Vergeten terug te zetten... :ZZZ:

Dan vrees ik dat de stuurbekrachtingsunit defect i[…]

Melding "motor oververhit"

Dank voor de reactie. Ik zal het doorgeven aan de […]

Dank voor de reactie en suggesties! Het glasklephu[…]

Dank je wel mari, sorry daarvoor had inderdaad gek[…]

Druk op de rempedaal

Dan wordt het tijd dat ze eens met VCDS aan de gan[…]

Software update ID 4

heeft niets met je update te maken maar met je sch[…]

Zal ik maandag eens laten doen

Goedendag mensen, Mijn naam is jeroen en kom uit E[…]