VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen T1-6, Multivan, LT & Crafter
door Saabke
Hey, sinds nu bijna een jaar rij ik met een nieuwe T5. Ik doe heel weinig snelweg en enkel binnenstad. Dus dat betekend aanschuiven en file. Nu heb ik gemerkt als ik sta aan te schuiven dat de airco veel minder koude geeft dan wanneer ik een beetje meer snelheid heb --> volledig normaal oké. Maar is er hier iemand op de hoogte hoe ik mijn koelventilator continu kan laten draaien zodat de temperatuur van de airco daalt door de constante afkoeling van de condensor.
Suggesties zijn welkom!!! Dank u
door Unclassified
dat heeft geen nut, die ventilator is er alleen voor om de druk in het systeem naar beneden te halen als hij te hoog wordt uiteraard heeft dat wat met warmte te maken maar het is dus duidelijk dat de druk niet hoog genoeg is als die stationair loopt om de fan in te laten slaan. Miss een keer opnieuw laten afvullen. Koelvermogen moet die stationair in princiepe ook zat hebben.
door Saabke
Mijn collega's die ook met zo'n T5 rondrijden heb ook al dezelfde opmerking gegeven. Kan dit dan iets te maken hebben met een te kort aan gas.
Is er hier op het forum nog iemand met dezelfde vaststelling?
door tommievw
Stationair koelt airco een stukje minder ja, als je rijd koelt hij harder. dat is normaal.

bij clima is dat weer niet.

en het zou niet goed zijn als je nou al een tekort heb aan koudemiddel na 1 jaar
door Unclassified
dat is natuurlijk wel de grootste onzin dat je bij clima wel stationair evenveel koeling hebt. Zit exact hetzelfde systeem aan aircopomp, verdamper etc op. Alleen de regeling in het kachelhuis is anders. Dus je pomp doet stationair precies hetzelfde als bij een handmatige airco. Deze moet gewoon goed koelen ook als je stationair draait. Gewoon even koudemiddel laten controleren. Als dit goed is is er waarschijnlijk iets anders met het systeem aan de hand. Hier zit pomp op met een regelbare plunjer. Misschien is die wel niet meer in orde. Gewoon even terug gaan als je de bus nog maar 1 jaar hebt lijkt het fabrieksgarantie.

Hier staat een CNG UPje, benzinemeter staat ook op[…]

Toplaag panoramadak laat los

Hoe herkenbaar. Exact hier hetzelfde geval. Super […]

Sinds kort een eigenaar van een tweedehands Golf 8[…]

Radio volume knop

Hoi, ik heb ook precies zelfde geval meegemaakt.[…]

Ik heb ook het probleem dat mijn app zegt "Je[…]

Sleutel. Golf 8

Moest of moet geen batterij vervangen. Was gewo[…]

Koolaanslag

Ben al een tijdje aan het uitzoeken wat de Beetle […]

Trekhaak afneembaar