VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#1802131
hallo,

ik heb een vw golf 2 1.9 gti 16v, nu heb ik sinds een paar dagen, dat als k hem door wil trekken dat hij bij de 5000 toeren gaat haperen, te vergelijken met toeren begrenzer, en trekt m met moeite nog wel door maar heb t niet langer geprobeert want leek me niet goed, terwijl als ik m in zn vrij doortrap gaat ie gewoon voorbij de 5000 toeren, tot de toerenbegrenzer zn werk doet.
iemand enig ide wat t kan zijn...?
Laatst gewijzigd door golf2 abuh op 08 mar 2012 00:05, 3 keer totaal gewijzigd.
#1802528
denk opvoerpomp, in de tank. Probeer hier zo snel mogelijk achter te komen gezien de pomp ONDER de tank/auto het niet leuk vind en zodoende een snelle dood krijgt.

Wat ook nog kan is misschien bougie-kabels, ook al lekken ze niet, vaak krijg je stotteren als klacht.
#1802810
oke, bedankt voor de reacties, hoe kan ik erachter komen of het de opvoerpomp is?
want als ie dus stationair loopt kan ie wel gewoon tot de toerenbegrenzing...
#1816875
oke! en normaal hoor je m even als je je auto op het contact zet of is dat de opvoerpomp niet?
als ik daar ga luisteren als mn Auto aan staat, hoor ik hem nogsteeds geluid maken, hoort dat ook?
wat kost een nieuwe?

groeten
#1819831
Even de kofferbak mat optillen, de 3 kleine parkers los draaien en het ijzeren plaatje weghalen, nu zie je de pomp zitten, haal de stekker los net zoals de 2 benzine slangen, neem een schroevendraaier en zet deze tegen de plastic ring aan, tik hem met een hamer een paar slagen los, de ring helemaal eraf halen en je kan het pompje ( incl vlotter ) zo uit de tank halen.

Wat ook nog een mogelijkheid is, is dat een kabeltje los hangt, dan zie je als je het pompje uit de tank hebt.

Meet even als de motor loopt of er wel nog spanning op de kabels van het pompje staat, zo ja, haal de pomp uit de tank en zet er eens de accuspanning op, het pompje moet nu draaien, zo nee, dan zal hij kapot zijn, als hij wel draait, dan werkt hij ook gewoon en zal daar je probleem niet zitten.

Is dat probleem ineens ontstaan of heb je in de tussentijd nog iets gedaan ?

Bougie's / kabels / verdeelkap en bobine moeten in orde zijn, voor ze te testen kun je ze eens natsproeien als de motor loopt, je mag dan geen vonken zien en hij mag vanzelfsprekend ook niet afslaan.

Gr Stefan

Ontsteking moet ook goed staan ( timing )
#1825594
nee nog niet, want krijg die ring niet los :P maar loopt er verder dan geen benzine uit die slangen als ik ze loshaal? dan zal k m er n keer uithalen en testen op de accu, en anders evt verder zoeken in spinnekop.wat was er mis toen met je spinnekop ronnie_B ?

groeten.
#1848991
ben er ff tussenuit geweest, en dus geen tijd gehad om verder naar mn Auto te kijke.
heb net de opvoerpomp met vlotter en alles eruit gehaald. het pompje los gemaakt en op de accu getest, en het pompje reageert gewoon... dus dan licht het of aan de spinnekop of misschien hoofdpomp, maar de hoofdpomp maakt we nog continu dat geluid wat je normaal even hoort als je je auto op het contact zet. en hij hapert nu ook al afentoe bij de 4000 toeren. hoop dat iemand me kan helpen!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11
Golf 5 aircoprobleem

Is het echt airco of climatronic? In het geval van[…]

Controleer alle vacuüm leidingen (met name van de[…]

Wellicht kun je proberen om de ecu te resetten doo[…]

Connect casually with like-minded individuals on t[…]

Bovenstaande factuur is niet volledig, dat heeft d[…]

Sterretje Voorruit behandelen

Wat je aangeeft is niet altijd het geval en er zij[…]

Bak heeft niks van doen met de motor. Heb je wel d[…]

Kan hewt iets te maken hebben met automatische hoo[…]