VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf I, II, III, Jetta & Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2060170
oke, kijk nu ik fotos en wat filmpjes heb gemaakt, weten jullie ook meteen meer, over hoe en wat :) . ik ga morgenvroeg zoiezo naar de garage voor een 4gastest, en brandstofdruk laten meten. en dan kan evt smiddags naar de sloop voor een andere opvoerpomp(zit hier in de buurt een vw/audi sloop, die hebben zowat alles voor deze motoren e.d.) ga ik dan zoiezo heen voor de stappenmotor. alvast super bedankt iedereen. super fijn dat ik zo op afstand tog geholpen kan worden! :tu:
#2060255
ja inderdaad haha. waar kom je vandaan dan sjeesbeest, heb er namelijk niet zon moeite mee als ik er 3 kwartier ofzo voor in de auto zit ;)

net nog even de warmdraairegelaar gemeten. op de aansluiting van de warmdraairegelaar 21ohm en aan de stekker 48 ofzo. kan dat?...
#2060313
weerstand van het bi-metaal lijkt in orde dus. Op de stekker moet je weer de spanning meten als de motor koud is, dit zou 12V moeten zijn.

Wat hier al eerder genoemd is zou ik niet al te veel rijden met de wagen, omdat je verbranding erg "arm" zou kunnen zijn.

Ik kom uit de regio Twente

ps: ombouwen naar dit kan altijd nog (rijdt wel veel leuker :mrgreen: )

Afbeelding
#2060334
hmm ja dat is vanuit mij denk ik tog wel een uurtje of 2 rijden. ik moet zo weg, dus zal dan meteen even de spanning van de warmdraai stekker meten, en als ik tijd heb via mn mobiel posten.

iig alvast bedankt. en post zoiezo morgen de waardes van de brandstofdruk meting en de 4gastest, dit is nooit mis om te laten controleren denk ik zo.
#2060394
ja en de kosten ervan :p? ja ik rij alleen als het moet, maar rij gewoon rustigaan zodat ie niet begint in te houden enzo, spanning is overigens 12,1 volt opde stekker. maar kan het probleem van het slechte starten dan ook komen doordat de stappenmotor mist? en het koudstart ventiel heeft de garage op de starymotor aangesloten omdat deze anders niet zou werken... maargoed ik wacht wel even de uitslagen van morgen af, en wat ie doet als er wel een stappenmotor tussen zit. het is ook beter als ik op de sloop dan een luchtfilterbak meeneem of niet?
#2060442
Je Thermotijdschakelaar stuurt je koudestartinjector normaalgesproken aan, of die onder/overdrukdozen.

Je normale tempsensor voor de ECU kan ook nog voor problemen zorgen. Kijk eens goed
onder de motorkap of je ergens een goede aarde draad vindt die van het chassis naar de
motor gaat. Slechte massa gaat ook gepaart met vele storingen.

Je stappenmotor trilt de geheletijd en laat dus de juiste hoeveelheid lucht naar binnen
om de motor stabiel stationeer te laten lopen, een soort van valse lucht toevoeren.

Ombouwen naar carbs kan kostbaar zijn, maar als je alles zelf doet kun je de kosten
aardig onder controle houden.
#2060465
waar zit de kabel dan eestal vast op de motor? dat ombouwen kan ik dan nog altijd overwegen. kan ik de thermotijdschakelaar ook doormeten ofzo? (zit onder de verdelerkap tog?) zal ik morgen nog even naar kijken.
#2060511
Je koudstart ventiel (injector) krijgt zeker wel signaal v.d. startmotor ! Bouw eerst alles terug naar origineel. Zoveel is daar niet voor nodig, en dan kan je tenminste verder met kijken/onderzoeken wat er aan de hand is.
#2060520
Zo dan, als het goed is kun je op de onderstaande link klikken en krijg je een 16V kabelschema.

In plaatje 3 (pagina 2) zie je F25, daar heb jij waarschijnlijk maar 2 draden aan hebben zitten. F25 is namelijk je nullastschakelaar, dit is bij latere types ook een vollast bijgekomen en dat signaal gaat naar de ECU.

Heb je weer iets te lezen en kun je zelf even je kabelboom nameten :E

klikkie doen
#2060790
er zit overigens een andere pomp onder dan wat het hoort te zijn. normaal heb je naast de pomp 2 kokers zitten met o.a. benzinefilter. maar dit is een blok om het zo maar te zeggen. zit nu te twijfelen. is het de opvoerpomp, de hoofdpomp of een verstopt filter? en de garage zei dat de hoofdpomp in de tank zit en de opvoerpomp onder de auto? maar dat is tog andersom?
#2060807
Maak even een foto! Normaal zit er klein reservoirtje (vierkant) waar de hoofdpomp in zit, aan de ene kant de druk-accumulator en andere zijde het benzine-filter.
#2060809
Ik had precies hetzelfde met mijne gti 16v KR. Bleken de bougies te zijn. Waarschijnlijk kan je ook wel hoger komen dan 5000 als je niet vol gas doet maar een beetje gas en dan door laten lopen. Vonk niet sterk genoeg zeg maar. Had ook al alles onderzocht :P
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]