VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Frankie_FH_Technic
#626972
Hallo,

Ik wil niet vervelend doen , maar een digifant 2 systeem gaat niet lopen op een 16v. Het karakter van deze motor komt absoluut niet overeen met het karakter van de 16V. De luchtweger reageert niet zoals het moet en normaal stationair lopen is een ramp.

Je zit dan zowiezo met de begrenzer op max. 6500 rpm.
Deze kan je niet wegprogrammeren,omdat hij niet in de chip zit .
6500rpm ; Dat is nét te laag voor een beetje 16V

Wat heb ik zelf:

Een cabrio 1 uit 94 met KR 16V op digifant 1.

stuurkast G60 en kabelboom. fuelrail ( 50 tot 75 euro ) met 3.0bar regelaar van 2H of G60.
Injectoren van een 2H motor of groen van een G60.

Aangepaste chip is een must. ben zelf zo'n dag of 3 bezig geweest om de juiste setup te programmeren.
Eindelijk loopt hij strak en is bere snel; en ook nog rijdbaar. begrenzer op 7500rpm.

Een goede aangepaste chip hoeft niet duur te zijn , laat maar weten wat je wil, mail me gewoon even.

Digifant 1 schema heb ik even bijgevoegd.



http://home.concepts.nl/~jeroenlo/schemacompleet.jpg

Afbeelding
Gebruikersavatar
door mano
#642115
Hoi

Zoals je ook leest is het dus een vraag wat nou het beste is, volgens jij dus digi-1.

Heb je ook nog motorische veranderingen gedaan? spaghetty, nokkenassen etc etc?

Je schema is helemaal top! Bedankt hiervoor!
door Frankie_FH_Technic
#642136
nee, geen verdere aanpassingen.

het schema is op 1 ding na niet compleet.
het ecu relaisnummer is 30. ( 10 euro bij de dealer)

nr31 op het schema is een universeel relais.

succes met bouwen..
Gebruikersavatar
door mano
#642168
Wat denk je, heb je meer vermogen? zowel pk als koppel. Ik doe het voornamelijk omdat ik een gereviseerde motor erin ga stoppen en een opgeruimde motorruimte wil.

Als wat ik daarbij extra krijg is mooi meegenomen.
door Frankie_FH_Technic
#643212
Meer vermogen is een feit. Maar de testbank zal het uitwijzen. Ik test nagenoeg alles wat ik schrijf en daarmee weet je wat wel en niet werkt.
Zomaar een gevoel zegt niets over vermogen/koppel

Alles staat en valt met een goed geprogrammeerde chip.
door Bluepower
#643234
Wanneer ga je op de bank met jouw KR op digi-1, Frankie?
door Bluepower
#740639
frankie, ben je al op de bank geweest met de 16V op digi-1??
Gebruikersavatar
door VAG79
#742423
Maar nog geen cijfers..

En daar gaat het natuurlijk om, opgeruimde en nette motorruimte is leuk, maar extra vermogen is toch ook wel de bedoeling lijkt mij.
Gebruikersavatar
door VeeWee16v
#798331
Hoi,

Ik ben er erg blij mee. Ik heb een chip via Frank en ook het ombouwen was goed te doen... maar... Hij liep daarna helemaal niet. Er was geen vonk en dus geen injectie en dus geen lopende moter.

Na van alles te hebben doorgemeten, ten einde raad de auto naar Jeroen (Bolku) gebracht. Gelukkig was het ook daar even zoeken (dan lag het niet helemaal aan mij :-) ). Het bleek de Hall-gever te zijn.

Nu loopt hij als een zonnetje en pakt goed op. De eerste proefrit gaat zo gebeuren. Ik zal zo nog een post zetten wat je nodig hebt en wat het mij gekost heeft...

Groet, Dennis
Gebruikersavatar
door VeeWee16v
#798350
De lijst die ik verzameld heb vanaf allerlei fora en zogenaamde deskundigen en echte deskundigen:

1. G60 Ecu + Motorkabelboom (inclusief korte stuk naar de zekeringkast).
2. Groene injectoren (1+2+4+6+11 was 175 euro)
3. Injectorseals+cubs (14 euro bij de stealer)
4. CO-potentiometer van G60
5. Flens voor potentiometer (15 euro)
6. G60-gasklephuis
7. RVS injectierail (65 euro)
8. Verstelbare benzinedrukregelaar (niet nodig, wel leuk) (60 euro)
9. Lambdasonde (sloop) (15 Euro)
10. 16v Chip op maat (199 euro)
11. Relais 30
12. Moer M18x1,5 (gelast in mijn spaghetti voor lambda)
13. Audi S2 witte tempsensor (27 euro) ABF kan ook, geloof ik
14. Chromen Alupowerrohr (30 euro)
15. Sportluchtfilter (gaat niet lang mee maar hij glimt top) (15 euro)
16. Luchtfilter carterontluchting (5 euro)
17. Luchtfilter stappenmotor (5 euro)

Totaal was dit zo'n 650 euro met nog wat klein spul mee (bijv. relaishouder e.d.). Best veel geld maar ja, je hebt wel wat moois onder de kap.

Verder is het redelijk plug & play, sommige kabels moet je verlengen (bijv, CO-pot, gasklephuis).

Zou ik het nog een keer doen? Yep, hij loopt veel strakker en mooier...

Groeten en succes, Dennis
door Bluepower
#798361
FOTOOS!!!
Gebruikersavatar
door Bolku
#798569
Het was niet alleen de Hall gever.....je had de plussen verkeerd aangesloten....op contact kreeg alles stroom, maar tijdens het starten niet :mrgreen:

Ik heb in het verleden verschillende 16Vs omgebouwd naar digi 2 en dat gaat opzich prima al moet ik wel zeggen dat je meer vermogen met de digi 1 haalt.
Voor de digi 2 heb ik speciale chips zonder toerenbegrenzer die ooit iemand met veel verstand van chips uit Goes voor mij gemaakt heeft :mrgreen:
De chip voor 16V op Digi 1 leveren wij ook, toerenbegrenzer 7500 rpm, groene injectoren.
De chips kosten bij ons € 100,- ;)
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]