VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Scirocco, Corrado, EOS & Beetle
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2485333
Hallo ik rij een corrado slc vr6 usa

En ik was nieuwschierig
Hoeveel corrado usa zijn er bekendt in nederland

Weet je 1 laat het weten..

Proberen samen eruit te komen hoeveel er nou ongeveer in nederland bekend zijn

Groetjes
#2512953
Zo bijzonders is een corrado usa uitvoering niet sterker nog je hebt er meer ellende aan.
Zo zit je met een onverkoopbare 2.8L VR6 motor, het motor management steekt net even ietsjes anders inelkaar, gordels die irritant zijn, de auto is standaard zwaarder tov europese 2.8L enz.
#2587077
Ik heb er 1!

Maar de voordelen zijn wel weer dat er meer (luxere) opties op zitten, airco, cruisecontrol, half lederen bekleding. En de gordels, ach ik vind het wel wat hebben. En de spoiler komt trouwens ook bij 80km/h omhoog
#2599657
feki122 schreef:Ik heb geen SLC, maar wel een echte Amerikaanse G60 :tu:
Ook met de voordelen zoals cruise control, airco, lederen bekleding etc.
Heb een duitse Corrado waar ook airco, cruise control en lederen bekleding in zit. Is dus niet 'SLC' specifiek lijkt me dan? De 2.8l motor (ipv de 2.9 die de europese Corrado VR6 heeft) is wel standaard. en het 3e remlicht, de Sidemarkers, en uiteraard dat de spoiler bij 80km/h al omhoog komt, omdat je in Amerika helemaal niet snel mag rijden. :P Maar volgens mij zijn dat zo'n beetje de echt specifieker dingen aan een SLC.
#2600192
Klamath schreef:
feki122 schreef:Ik heb geen SLC, maar wel een echte Amerikaanse G60 :tu:
Ook met de voordelen zoals cruise control, airco, lederen bekleding etc.
Heb een duitse Corrado waar ook airco, cruise control en lederen bekleding in zit. Is dus niet 'SLC' specifiek lijkt me dan? De 2.8l motor (ipv de 2.9 die de europese Corrado VR6 heeft) is wel standaard. en het 3e remlicht, de Sidemarkers, en uiteraard dat de spoiler bij 80km/h al omhoog komt, omdat je in Amerika helemaal niet snel mag rijden. :P Maar volgens mij zijn dat zo'n beetje de echt specifieker dingen aan een SLC.
De Amerikaanse VR6 is een SLC, G60 is gewoon een G60 :P
Maar in Amerika is airco en cruise control standaard, alle Amerikanen hebben dit, soms zie je een Corrado zonder cruise control maar dit is achteraf weggehaald.

G60 heeft trouwens ook een carterventilatie sensor, en modellen uit California hebben een speciale ECU, voor milieu eisen.
Ook de bumpers zijn anders, voor heeft geen kentekenuitsparing en uitsparing voor SML, achter heeft geen sleepoog en heeft er een ingemetseld kapje ervoor.
Amerikaanse heeft ook kniebalken icm. elektrische gordels, andere A en B stijlen voor de gordels en tevens een andere middenconsole met uitsparing voor de extra gordelspanners etc, gordel lampje in tellerunit of dashboard.
Derde remlicht idd, koplampen zijn anders, hebben tepels en ander lichtbeeld, en achterlichten hebben een extra reflector of lampje erin, weet het niet exact, G60 heeft de amber/oranje knipperlichten(weet niet of dit optioneel was), SLC niet.
Plaat tussen de achterlichten is anders, voor kleine kentekenplaten.
Deep dish stuur is optioneel, net zoals leder, voor de rest is het interieur vrijwel hetzelfde als de Europese zover ik weet.

Ik weet niet of dit mogelijk was in Europa, maar mijn Corrado hebben ze nieuw besteld zonder verbandtrommel en zonder gevarendriehoek, met als gevolg dat mijn armsteun leeg is.
Maar zonder gevarendriehoek, laat Volkswagen het ritsje in je achterbank ook achterwegen, ik kan achteraf geen gevarendriehoek plaatsen dus zonder een andere achterbank te monteren.
Laatst gewijzigd door feki122 op 30 mar 2015 18:51, 2 keer totaal gewijzigd.
#2635223
Even updaten, net even wezen spitten en ik heb de volgende stats voor nu:
Een groene Amerikaanse G60 is inmiddels gesloopt(RB-NH-40), en een Nugget Yellow is geëxporteerd(XS-NL-97).
Momenteel staat er een te koop voor 2300 euro, kenteken ZG-17-PG.
Nog even op Corrado database gekeken, 4 stuks gevonden in totaal, waarvan kenteken xx-DH-BH met APK.
Naast die heb ik HN-XL-xx en SZ-BD-xx gevonden, maar beiden al sinds 2010 geen APK meer maar wel geldig kenteken.
Nog een gesloopte gezien, kenteken SV-HT-80, nog een gesloopte gevonden, kenteken NZ-RS-10.
Toevallig eentje op Marktplaats gespot, niet te koop maar op de achtergrond bij een advertentie, kenteken HH-SR-xx.
Apk verlopen sinds 2003, en overgeschreven in 2013, en staat bij iemand die vaker Corrado's sloopt, vermoed dat ie deze aan het opknappen is want anders lag ie al lang in stukjes?
Edit 24 mrt: Nog een gevonden op Volksforum, xx-DP-PN met nog 2 weken APK, deze mist de Amerikaanse bumpers.

Dus vanaf ik ben gaan tellen, staat de US G60 teller op 4 stuks met APK, 3 met geldig kenteken maar geen APK, 3 stuks gesloopt en 1 geëxporteerd.

SLC heb ik ook gekeken, 5 stuks gevonden zonder kentekenplaten zichtbaar, dus voor mij niet te checken of ze geëxporteerd, gedemonteerd of rijdend zijn.
Volgende heb ik wel:
NF-VT-xx, HF-NL-xx, HF-VZ-xx en RS-NR-xx, kentekens zijn allemaal geldig met APK.

Dus 4 met geldige kentekenplaten, en 5 onbekend.
Laatst gewijzigd door feki122 op 12 aug 2015 02:58, 1 keer totaal gewijzigd.
#2652771
Zojuist op nrplaat.nl gekeken, en heb voor de VR6 SLC rijders de definitieve lijst voor nu.
Er verblijven momenteel 15 SLC's in Nederland, 8 zonder APK en de overige 7 heeft APK.
G60 kan ik helaas niet kijken aangezien deze motorisch niet afwijken van de Europese versies.
Maar gezien dat de G60's ongeveer even zeldzaam lijken(zie bericht hierboven), zal deze teller ook rond de 15 a 20 staan.

Edit 12-08-2015:
ZG-17-PG is geëxporteerd, en via een advertentie op marktplaats las ik hoeveel US G60's er nog zouden zijn.
Dit staat volgens de toenmalig verkoper op 5, Pon Nederland zou hierna onderzoek gedaan hebben bij de RDW.
Ik kan momenteel 7 US Corrado's opnoemen, dus iets klopt er niet, mijn vermoeden gaat ernaar uit dat er ongeveer 10 stuks nog in Nederland verblijven.
Kan uiteraard ook nog zijn dat een (aantal) via een ander land binnen zijn geïmporteerd of een toch echt een Europees model is met veel US gadgets.
Auto onlock functie werkt niet.

Kan iemand me het volgende uitleggen waar de probl[…]

Knipperende alarmlichten

Is er iemand bekend met het volgende probleem: De […]

Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Beste leden, Ik kwam er laatst achter dat het si[…]

ff voorstellen

Hoi iedereen. Ik zal me even voorstellen. Ik ben […]

Airco lijkt niet te koelen

Even een update van het weekend de airco laten con[…]

Ongevalsdata en blokkering ID3

In mijn Id3 heb ik ,na voorschade, de airbags verv[…]

Tiguan dashboard lampjes

Dank voor uw uitleg de huidige garage zei dat mn […]

Bij een 2.5 liter diesel een nieuwe motor ingebouw[…]