VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2733983
Moet dinsdag mijn gte bij de dealer brengen voor een volume probleem van mijn discover pro. Aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik een mib2 heb waar ik dacht dat ik een mib1 had. Ik zei al dat ik geen mirrorlink of carplay had en de dealer zei dat je mirrorlink nu via een aparte module kan inbouwen. De verwachting is dat carplay ook binnenkort kan! Al meer mensen die zo iets hebben gehoord?
#2734075
3mptyy schreef:Moet dinsdag mijn gte bij de dealer brengen voor een volume probleem van mijn discover pro. Aan de telefoon kreeg ik te horen dat ik een mib2 heb waar ik dacht dat ik een mib1 had. Ik zei al dat ik geen mirrorlink of carplay had en de dealer zei dat je mirrorlink nu via een aparte module kan inbouwen. De verwachting is dat carplay ook binnenkort kan! Al meer mensen die zo iets hebben gehoord?
Wel van gehoord maar is een upgrade van een paar 100 euro.. en niet ff aanzetten en klaar is kees
#2734478
Vandaag ineens geen telefoonverbinding meer, geen navigatie, geen voicecontrol en geen MP3 van USB meer mogelijk. Alleen nog de radio, jukebox en auto gerelateerde zaken, verder geen infotainment....

Direct even langs de dealer gereden. Ze hopen het met een software update te verhelpen (duurt 2 uur om dit erin te schieten??), dus voor vrijdag maar een afspraak gemaakt. We zullen zien..... Ben benieuwd wat voor software versie ik nu krijg. (Golf GTE Discover Pro, week44-2015)
#2734529
JurgenGTE schreef:
serronGTE schreef:Leuk zo Car-Net e-remote App op je telefoon. Werkt het? Nou nee, niet als je 's morgens met dit weer de klimatisering en ruitverwarming wilt starten. Dus het wordt krabben. De App geeft wel mooi allerlei gegevens van de auto aan, maar bij het op afstand starten van klimatisering en ruitverwarming krijg ik steeds na verloop van tijd de melding: "Er is een fout opgetreden". :GRR:
Ik gebruik versie 2.2.2.
Ik denk dat het komt om dat heel NL dan zn ruitverwarming wil starten..
ik heb hem nu op de timer ingesteld inclusief verwarmen, dit gaat eigenlijk altijd goed.
enige nadeel is dat je een vaste vertrek tijd in moet voeren..

ook zegt hij vaak dat het mislukt is maar als ik dan kijk zie ik wel mn ramen ontdooien(niet altijd).... beetje vaag dus
Ik heb dit probleem enkele weken geleden aangemeld bij Volkswagen. De reactie was dat zij bekend zijn met een probleem van de e-Remote App. Dat is nu al 4 weken geleden en nog steeds werkt het niet. Ik baal als een stekker. Zeker met dit koude weer.
Het zou VW sieren als zij hun klanten informeren en de klachten eens serieus nemen.
#2734547
serronGTE schreef:
JurgenGTE schreef:
serronGTE schreef:Leuk zo Car-Net e-remote App op je telefoon. Werkt het? Nou nee, niet als je 's morgens met dit weer de klimatisering en ruitverwarming wilt starten. Dus het wordt krabben. De App geeft wel mooi allerlei gegevens van de auto aan, maar bij het op afstand starten van klimatisering en ruitverwarming krijg ik steeds na verloop van tijd de melding: "Er is een fout opgetreden". :GRR:
Ik gebruik versie 2.2.2.
Ik denk dat het komt om dat heel NL dan zn ruitverwarming wil starten..
ik heb hem nu op de timer ingesteld inclusief verwarmen, dit gaat eigenlijk altijd goed.
enige nadeel is dat je een vaste vertrek tijd in moet voeren..

ook zegt hij vaak dat het mislukt is maar als ik dan kijk zie ik wel mn ramen ontdooien(niet altijd).... beetje vaag dus
Ik heb dit probleem enkele weken geleden aangemeld bij Volkswagen. De reactie was dat zij bekend zijn met een probleem van de e-Remote App. Dat is nu al 4 weken geleden en nog steeds werkt het niet. Ik baal als een stekker. Zeker met dit koude weer.
Het zou VW sieren als zij hun klanten informeren en de klachten eens serieus nemen.
Het is niet een kwestie van hier is de oplossing, het ligt niet aan die app!
die app verbind niet rechtstreeks met jou auto maar met een server die jou auto een signaal gaat geven dat je kachel aan moet. die server is gewoon te druk als iedereen ziet dat zn ruiten bevroren zijn en de kachel aan wil.

stel je timer in van te voor wanneer je weg wil werkt altijd, ook heb ik het idee dat een hoop mensen totaaaal niet begrijpen hoe ze die app of kachel instellingen nou eigenlijk moeten gebruiken... wel of niet aan de paal, welke instelling je moet gebruiken als je je kachel aan wil zonder aan de lader te staan.

Probeer vanmiddag om 14:00 je kachel eens aan te zetten als die aan de lader staat ik weet zeker dat je geen problemen heb, dan gebruikt namelijk bijna niemand de app en server van VW

Mn collega met zn audi E-tron heb op koude ochtenden precies hetzelfde die server is gewoon zo druk dan.
#2734591
Beste JurgenGTE,

Als jij weet hoe de App gebruikt moet worden voor het aanzetten van de timer en kort uitleg hierin wilt geven, dan houd ik mij aanbevolen (en met mij velen anderen denk ik).
Als ik nu via de App, bij het onderdeel E-manager en vervolgens kies voor wegrijtijdstip, een wegrijtijdstip wil instellen dan krijg ik de melding: "er is een fout opgetreden".
Wie weet hier raad mee?
#2734664
Ik heb dit probleem enkele weken geleden aangemeld bij Volkswagen. De reactie was dat zij bekend zijn met een probleem van de e-Remote App. Dat is nu al 4 weken geleden en nog steeds werkt het niet. Ik baal als een stekker. Zeker met dit koude weer.
Het zou VW sieren als zij hun klanten informeren en de klachten eens serieus nemen.[/quote]

Het is niet een kwestie van hier is de oplossing, het ligt niet aan die app!
die app verbind niet rechtstreeks met jou auto maar met een server die jou auto een signaal gaat geven dat je kachel aan moet. die server is gewoon te druk als iedereen ziet dat zn ruiten bevroren zijn en de kachel aan wil.

stel je timer in van te voor wanneer je weg wil werkt altijd, ook heb ik het idee dat een hoop mensen totaaaal niet begrijpen hoe ze die app of kachel instellingen nou eigenlijk moeten gebruiken... wel of niet aan de paal, welke instelling je moet gebruiken als je je kachel aan wil zonder aan de lader te staan.

Probeer vanmiddag om 14:00 je kachel eens aan te zetten als die aan de lader staat ik weet zeker dat je geen problemen heb, dan gebruikt namelijk bijna niemand de app en server van VW

Mn collega met zn audi E-tron heb op koude ochtenden precies hetzelfde die server is gewoon zo druk dan.[/quote]


Tuurlijk is het wel een kwestie van hier is de oplossing, het enige wat ze moeten doen is het uitbreiden van de server capaciteit, en dat is nou echt helemaal niet zo spannend.
Het is al weken zo, dus blijkbaar vinden ze het helemaal niet zo belangrijk.
#2734725
Lvrhijn schreef:Ik heb dit probleem enkele weken geleden aangemeld bij Volkswagen. De reactie was dat zij bekend zijn met een probleem van de e-Remote App. Dat is nu al 4 weken geleden en nog steeds werkt het niet. Ik baal als een stekker. Zeker met dit koude weer.
Het zou VW sieren als zij hun klanten informeren en de klachten eens serieus nemen.
Het is niet een kwestie van hier is de oplossing, het ligt niet aan die app!
die app verbind niet rechtstreeks met jou auto maar met een server die jou auto een signaal gaat geven dat je kachel aan moet. die server is gewoon te druk als iedereen ziet dat zn ruiten bevroren zijn en de kachel aan wil.

stel je timer in van te voor wanneer je weg wil werkt altijd, ook heb ik het idee dat een hoop mensen totaaaal niet begrijpen hoe ze die app of kachel instellingen nou eigenlijk moeten gebruiken... wel of niet aan de paal, welke instelling je moet gebruiken als je je kachel aan wil zonder aan de lader te staan.

Probeer vanmiddag om 14:00 je kachel eens aan te zetten als die aan de lader staat ik weet zeker dat je geen problemen heb, dan gebruikt namelijk bijna niemand de app en server van VW

Mn collega met zn audi E-tron heb op koude ochtenden precies hetzelfde die server is gewoon zo druk dan.


Tuurlijk is het wel een kwestie van hier is de oplossing, het enige wat ze moeten doen is het uitbreiden van de server capaciteit, en dat is nou echt helemaal niet zo spannend.
Het is al weken zo, dus blijkbaar vinden ze het helemaal niet zo belangrijk.[/quote]

Bel ze anders even dat ze dat moeten doen! kom op zeg zo werkt het helemaal niet.
ik neem aan dat jij ook enig verstand heb van die techniek als je dit roept?
#2734731
serronGTE schreef:Beste JurgenGTE,

Als jij weet hoe de App gebruikt moet worden voor het aanzetten van de timer en kort uitleg hierin wilt geven, dan houd ik mij aanbevolen (en met mij velen anderen denk ik).
Als ik nu via de App, bij het onderdeel E-manager en vervolgens kies voor wegrijtijdstip, een wegrijtijdstip wil instellen dan krijg ik de melding: "er is een fout opgetreden".
Wie weet hier raad mee?
Ten eerste heb ik zelf van alllllleeeesss geprobeerd om met de app goed uit de voeten te kunnen.
onder andere veel gelezen op de vw site hoe de app nou eigenlijk in elkaar zit.

ik ben er achter dat hij vaak met de 4G verbinding sneller werkt dan via de WIFI waarom weet ik niet.
maar dat lijkt nu na de nieuwe update al wat beter te gaan ook via wifi.

op koude ochtenden als deze is er bijna geen doorkomen aan en probeer ik het soms 5 keer, iedere keer mislukt. vervolgens kom ik bij mn auto en zijn mn ramen netjes ontdooid..

de Timer kun je instellen op je navi ook dit doe ik meestal als ik weet dat het gaat vriezen, en hoe laat ik weg moet. Daarbij hoeft je telefoon dus geen data te versturen maar zet je het rechtstreeks in de auto.
Auto aan de lader en je stapt sóchtends in een heerlijk verwarmde auto zonder ijs op de ramen.

Oke je heb die app niet voor niks dat ben ik met je eens, maar probeer het eens op een willekeurig tijdstip overdag en hij werkt gewoon.
die app maakt niet rechtstreeks verbinding met je auto maar gaat uitraat via vw hier zit best een lange weg tussen vandaar dat het nooit snel zal gaan werken, wel mag het zo zijn dat je straks gewoon de app kan gebruiken en het echt werkt. ik dacht dat ze binnenkort over gaan naar een nieuwe server.

ik heb zelf aardig lopen zoeken en puzzelen wat nou wel en niet werkt, optimaal is het allemaal niet maar het kan werken met een omweg :mrgreen:

Wanneer die wel en niet kan verwarmen als je stekker er niet in zit ligt aan het percentage van je accu en eht vinkje voorverwarmen op accu.
#2734758
JurgenGTE schreef:
Lvrhijn schreef:Ik heb dit probleem enkele weken geleden aangemeld bij Volkswagen. De reactie was dat zij bekend zijn met een probleem van de e-Remote App. Dat is nu al 4 weken geleden en nog steeds werkt het niet. Ik baal als een stekker. Zeker met dit koude weer.
Het zou VW sieren als zij hun klanten informeren en de klachten eens serieus nemen.
Het is niet een kwestie van hier is de oplossing, het ligt niet aan die app!
die app verbind niet rechtstreeks met jou auto maar met een server die jou auto een signaal gaat geven dat je kachel aan moet. die server is gewoon te druk als iedereen ziet dat zn ruiten bevroren zijn en de kachel aan wil.

stel je timer in van te voor wanneer je weg wil werkt altijd, ook heb ik het idee dat een hoop mensen totaaaal niet begrijpen hoe ze die app of kachel instellingen nou eigenlijk moeten gebruiken... wel of niet aan de paal, welke instelling je moet gebruiken als je je kachel aan wil zonder aan de lader te staan.

Probeer vanmiddag om 14:00 je kachel eens aan te zetten als die aan de lader staat ik weet zeker dat je geen problemen heb, dan gebruikt namelijk bijna niemand de app en server van VW

Mn collega met zn audi E-tron heb op koude ochtenden precies hetzelfde die server is gewoon zo druk dan.

Tuurlijk is het wel een kwestie van hier is de oplossing, het enige wat ze moeten doen is het uitbreiden van de server capaciteit, en dat is nou echt helemaal niet zo spannend.
Het is al weken zo, dus blijkbaar vinden ze het helemaal niet zo belangrijk.[/quote]

Bel ze anders even dat ze dat moeten doen! kom op zeg zo werkt het helemaal niet.
ik neem aan dat jij ook enig verstand heb van die techniek als je dit roept?[/quote]

Anders roep ik het niet, en waarom zal ik ze moeten bellen dan ?
En waarom werkt het zo niet, wat werkt niet zo ?
Zoals jij blijkbaar niet weet is zo'n server gewoon schaalbaar.
Denk je dat ze bij VW nog niet door hebben dat het een capaciteit probleem is ?
Het is denk ik alleen niet zo heel belangrijk voor ze, anders hadden ze er allang wat aan gedaan.
Mijn dagelijkse werk is niets anders dan met servers en apps werken, en ik beheer iets grotere servers dan die server waar de app van VW op draait, dus ik weet wel degelijk waar ik over praat.
#2734830
Lvrhijn schreef:
JurgenGTE schreef:
Lvrhijn schreef:Ik heb dit probleem enkele weken geleden aangemeld bij Volkswagen. De reactie was dat zij bekend zijn met een probleem van de e-Remote App. Dat is nu al 4 weken geleden en nog steeds werkt het niet. Ik baal als een stekker. Zeker met dit koude weer.
Het zou VW sieren als zij hun klanten informeren en de klachten eens serieus nemen.
Het is niet een kwestie van hier is de oplossing, het ligt niet aan die app!
die app verbind niet rechtstreeks met jou auto maar met een server die jou auto een signaal gaat geven dat je kachel aan moet. die server is gewoon te druk als iedereen ziet dat zn ruiten bevroren zijn en de kachel aan wil.

stel je timer in van te voor wanneer je weg wil werkt altijd, ook heb ik het idee dat een hoop mensen totaaaal niet begrijpen hoe ze die app of kachel instellingen nou eigenlijk moeten gebruiken... wel of niet aan de paal, welke instelling je moet gebruiken als je je kachel aan wil zonder aan de lader te staan.

Probeer vanmiddag om 14:00 je kachel eens aan te zetten als die aan de lader staat ik weet zeker dat je geen problemen heb, dan gebruikt namelijk bijna niemand de app en server van VW

Mn collega met zn audi E-tron heb op koude ochtenden precies hetzelfde die server is gewoon zo druk dan.

Tuurlijk is het wel een kwestie van hier is de oplossing, het enige wat ze moeten doen is het uitbreiden van de server capaciteit, en dat is nou echt helemaal niet zo spannend.
Het is al weken zo, dus blijkbaar vinden ze het helemaal niet zo belangrijk.
Bel ze anders even dat ze dat moeten doen! kom op zeg zo werkt het helemaal niet.
ik neem aan dat jij ook enig verstand heb van die techniek als je dit roept?[/quote]

Anders roep ik het niet, en waarom zal ik ze moeten bellen dan ?
En waarom werkt het zo niet, wat werkt niet zo ?
Zoals jij blijkbaar niet weet is zo'n server gewoon schaalbaar.
Denk je dat ze bij VW nog niet door hebben dat het een capaciteit probleem is ?
Het is denk ik alleen niet zo heel belangrijk voor ze, anders hadden ze er allang wat aan gedaan.
Mijn dagelijkse werk is niets anders dan met servers en apps werken, en ik beheer iets grotere servers dan die server waar de app van VW op draait, dus ik weet wel degelijk waar ik over praat.[/quote]

Jij roept toch dat het zo op te lossen is door die servertjes even wat meer capaciteit te geven.
Je kent de hele omgeving daar niet en ik ook niet dus het blijft een beetje gokken hoe het zit.

bijvoorbeeld, hoe vind de communicatie plaatst tussen de GTE en de VW servers?

Je kan je server best meer capaciteit geven, maar als je communicatie daar achter niet werkt heb je er geen hol aan.

Als VW slim was geweest hadden ze bij aanschaf gezorgd dat je een optie kon nemen met simkaart,(die is er nu ook maar alleen voor je navi en wifi en nieuws) en daardoor ook je kachel, airco en laad status kan bedienen servers die naar een telefoon mast moeten communiceren en via 4G naar de auto werken naar mijn weten vele malen sneller.

jij en je apps communiceren via wifi-4G-1gig-10gig-40gig allemaal over iets stabielere en vooral snellere verbindingen dan het stukje data wat naar jou GTE en terug gestuurd moet worden.
Dus ja die apps en jou iets "grotere" servers, dat werkt altijd!
#2734874
@Jurgen
Het is toch gewoon duidelijk dat de auto altijd verbonden is met de server?
Je geeft zelf aan dat als je om zeg maar 14:00 uur je kachel of airco aan wilt zetten dat dat dan wel werkt.
Op een koude morgen, net voordat iedereen naar het werk gaat werkt het niet, dus duidelijk een capaciteit probleem. De server staat gewoon in een data center, die hebben allemaal dikke vette back-bones. Dus data capaciteit zat, en ook schaalbaar.
We wonen ook niet allemaal bij elkaar, dus de data wordt ook verspreid over diverse 3G/4G masten, dys het probleem ligt duidelijk bij VW en hun servers.
#2734903
Lvrhijn schreef:@Jurgen
Het is toch gewoon duidelijk dat de auto altijd verbonden is met de server?
Je geeft zelf aan dat als je om zeg maar 14:00 uur je kachel of airco aan wilt zetten dat dat dan wel werkt.
Op een koude morgen, net voordat iedereen naar het werk gaat werkt het niet, dus duidelijk een capaciteit probleem. De server staat gewoon in een data center, die hebben allemaal dikke vette back-bones. Dus data capaciteit zat, en ook schaalbaar.
We wonen ook niet allemaal bij elkaar, dus de data wordt ook verspreid over diverse 3G/4G masten, dys het probleem ligt duidelijk bij VW en hun servers.
Ik vraag me dus af of die communicatie naar de auto wel via 3G/4G verloopt..... er zit std geen simkaart in. dus hou zou dat dan gaan. Fm Frequentie ofzo?

Ik blijf toch van mening dat wij het systeem niet goed genoeg kennen om daar over te oordelen, gelukkig denk jij daar heel anders over. En weet je eigenlijk precies wat er aan de hand is.
  • 1
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]