hier weer ff wat nuttige info plaatsten.
1 iets waar ik nooit aan gedacht had.
als je een dumpvalve op je auto hebt is het nog best gevaarlijk met WMI.
als ie afblaast en de fijne mist bereikt je uitlaat is de kans groot dat het een enorme steekvlam wordt.
zeker met ethanol of nitromethaan als toevoeging.
2 is dit filmpje beide 10W-40 shell.
[youtube]
http://www.youtube.com/watch?v=6nIyhvmN ... e=youtu.be[/youtube]
ik denk dat je deze motor olie vervuiling altijd wel zou houden met post intercooler injectie.
de vervuiling blijkt sterk afhankelijk van conditie zuigerveer / cilinderwand.
en de ingespoten hoeveelheid.
omdat ik voor me toekomst plannen een intercooler mis en alleen nog maar pre turbo ga inspuiten.
denk ik dat ik dan minder last heb van de motor olie vervuiling door water.
op die manier zou de mist beter omgezet worden in gas vorm.
en dan naar verhouding minder water ingespoten wordt en meer methanol zou ook dit probleem moeten verminderen.
dit lees je dus nergens als je zo'n kit aanschaft.
wel een erg belangrijk punt / nadeel.
had het wel terug gevonden onder aan de pagina's van GM's onderzoek naar WMI dat ze dit vermoeden maar niet zo danig lang getest hadden om er een uitspraak over te doen.
en had wel eens gehoord dat mannen met trekker trek die op methanol rijden eens in de zo veel runs hun olie verwarmde in een speciale pot om de methanol restanten van de olie te scheiden.
en het zo weer konden gebruiken.
--KEEP ON MODIFYING--
"Klamath"
Mooie quote van iemand die er toch wel alles aan doet om het verstandige van een diesel af te krijgen