VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen VWForum archief
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2732276
Zou vervelend voor je zijn,
En toch is dat eigen risico van je auto laten mappen, je had het ook origineel kunnen houden (Of zoals VW/PON het voorschrijven), dan had het je een ritje naar de dealer gekost en verder helemaal niets.
Origineel rijdt niet lekker, dat komt omdat VW wel sjoemelsoftware kan schrijven, maar geen optimale software voor het motormanagement. De software die ze schrijven is goed voor de vervangingsmarkt, want 2-massavliegwielen slijten niet voor niets zo hard. ;)
En zo kan VW ook geen goede onderstellen maken, dat moet je altijd ergens aan laten passen, want anders zit je weer ergens met de neus op een drempel .....

Maar goed, VW staat straks weer met beide benen op de grond en ik hoop echt dat we dit terug gaan zien in de kwaliteit, daar is elke VW-bezitter bij gebaat! :tu:
door Fritsdeblitz
#2732294
Acht het trio geen opvoeding genoten leest ook weer mee


Maak je geen zorgen maak hier gelijk me laatste commentaar klopt toch wel aardig wat ze zeggen de meeste Vw rijders zijn klootjes volk en het klopt ook nog


T gaat u goed verder :tu:
#2732309
Ja, en de grootste kloot hier rijd in een Golf 6 GTI :tu:

Daaag Fritsel, we zullen je missen, als kiespijn.
#2732314
@Dennuus1: gewoon een vraagje => hoe had jij het gevonden als de VW benzine auto's de laatste 10 jaar te veel CO2-uitstoot zouden blijken te hebben, door b.v. gesjoemel met cijfers door VW. Jij krijgt vervolgens een brief thuis, waarin je vriendelijk wordt verzocht naar de dealer te komen om de software aan te laten passen/te overschrijven. Ik zie dat jij ook bij JD bent geweest, dus ik ben wel benieuwd naar jouw reactie. ;)
#2732318
Dan zou ik die brief lekker bij het oud papier gooien, ik bepaal zelf wel óf, en wanneer ik naar de dealer ga, er is niemand die mij dat kan verplichten :tu:

En mijn GTI stoot lekker veel uit, boeit mij ook niks, anders had ik wel een Prius gekocht :D
#2732326
Heb iemand gesproken bij de dealer. Die zij mij dat het niet moet, maar dat dan wel de auto in het systeem blijft staan als 'sjoemeldiesel'. Wie of wat nu de waarheid en gelijkheid spreekt is weer lekker vaag.

Heb al gehoord dat sommige chippers een vergoeding gaan vragen om de chip tuning weer terug te gaan schrijven omdat ze dalijk een dagtaak hebben aan TDI'S om terug zetten van de tuning.
#2732327
Dennuus1 schreef:Dan zou ik die brief lekker bij het oud papier gooien, ik bepaal zelf wel óf, en wanneer ik naar de dealer ga, er is niemand die mij dat kan verplichten :tu:

En mijn GTI stoot lekker veel uit, boeit mij ook niks, anders had ik wel een Prius gekocht :D
Zo'n reactie had ik al gehoopt! :tu:

Dus dan snap je ook wel, dat er een hoop dieselrijders zijn, die niet op deze flauwekul van VW zitten te wachten. Veel VAG-diesels zijn ook nog eens getuned, omdat die er gewoon enorm geschikt voor zijn. Sommige eigenaren hebben zelfs de EGR en DPF laten verwijderen en hebben de auto vervolgens laten tunen. Stel je voor dat ze alles terug moeten bouwen om vervolgens een software-update te krijgen, dat kost een eigenaar, die de auto destijds te goeder trouw heeft gekocht en hem naar zijn wensen heeft aangepast, vele 1000-en euro's. Misschien ben ik een grote zeur, maar ik vind dat gewoon niet kunnen!
#2732328
Schippersss schreef:Heb iemand gesproken bij de dealer. Die zij mij dat het niet moet, maar dat dan wel de auto in het systeem blijft staan als 'sjoemeldiesel'. Wie of wat nu de waarheid en gelijkheid spreekt is weer lekker vaag.

Heb al gehoord dat sommige chippers een vergoeding gaan vragen om de chip tuning weer terug te gaan schrijven omdat ze dalijk een dagtaak hebben aan TDI'S om terug zetten van de tuning.
Als er niemand komt, dan gaan ze het ongetwijfeld via de RDW spelen. ;)

Niet alle tuners gaan er geld voor vragen, ik heb al gehoord dat er eentje is, die niet vindt dat wij hier de dupe van mogen worden, dus software wordt bij hen gratis terug gezet. :tu:
Gebruikersavatar
door Vladi
#2732361
Fritsdeblitz schreef:Acht het trio geen opvoeding genoten leest ook weer mee


Maak je geen zorgen maak hier gelijk me laatste commentaar klopt toch wel aardig wat ze zeggen de meeste Vw rijders zijn klootjes volk en het klopt ook nog


T gaat u goed verder :tu:
An sich klinkt géén opvoeding beter dan tot je 18e dat geleuter van jou aanhoren.

Vreemd he, dat er "klootjesvolk" in de auto voor het volk rijd.
Dat jij je als elite nog in zo'n petjes-GTI wil vertonen....
Gebruikersavatar
door Vladi
#2732371
Funswijk schreef:
Zou vervelend voor je zijn,
En toch is dat eigen risico van je auto laten mappen, je had het ook origineel kunnen houden (Of zoals VW/PON het voorschrijven), dan had het je een ritje naar de dealer gekost en verder helemaal niets.
Origineel rijdt niet lekker, dat komt omdat VW wel sjoemelsoftware kan schrijven, maar geen optimale software voor het motormanagement. De software die ze schrijven is goed voor de vervangingsmarkt, want 2-massavliegwielen slijten niet voor niets zo hard. ;)
En zo kan VW ook geen goede onderstellen maken, dat moet je altijd ergens aan laten passen, want anders zit je weer ergens met de neus op een drempel .....

Maar goed, VW staat straks weer met beide benen op de grond en ik hoop echt dat we dit terug gaan zien in de kwaliteit, daar is elke VW-bezitter bij gebaat! :tu:
Dat is een punt wat ik helemaal met je eens ben, de kwaliteit laat sinds 15/20 jaar gewoon te wensen over, maar dat is niet enkel bij VW. Auto's worden niet meer ontwikkeld om een leven lang mee te gaan maar om vaker via de dealer geld te genereren.

Ik geloof er overigens heilig in dat VW prima software kan schrijven, en dat zij kiezen voor het motormanagement waarvan zij denken dat de auto gebaat bij is, maar dat zij daarin heel erg beperkt worden door huidige milieueisen.
#2732394
Funswijk schreef:
Dennuus1 schreef:Dan zou ik die brief lekker bij het oud papier gooien, ik bepaal zelf wel óf, en wanneer ik naar de dealer ga, er is niemand die mij dat kan verplichten :tu:

En mijn GTI stoot lekker veel uit, boeit mij ook niks, anders had ik wel een Prius gekocht :D
Zo'n reactie had ik al gehoopt! :tu:

Dus dan snap je ook wel, dat er een hoop dieselrijders zijn, die niet op deze flauwekul van VW zitten te wachten. Veel VAG-diesels zijn ook nog eens getuned, omdat die er gewoon enorm geschikt voor zijn. Sommige eigenaren hebben zelfs de EGR en DPF laten verwijderen en hebben de auto vervolgens laten tunen. Stel je voor dat ze alles terug moeten bouwen om vervolgens een software-update te krijgen, dat kost een eigenaar, die de auto destijds te goeder trouw heeft gekocht en hem naar zijn wensen heeft aangepast, vele 1000-en euro's. Misschien ben ik een grote zeur, maar ik vind dat gewoon niet kunnen!
In Nederland kunnen ze je het ook niet verplichten. De auto krijgt een type goedkeuring en het is daarna wettelijk af. Het eerste wat dan komt zijn de apk regels, en die zijn zo ruim dat je zo'n auto wanneer deze op 3 cilinders loopt nog door de keuring zou krijgen.

Ze zullen de oproep wel gaan adviseren in combinatie met de service beurt, zo worden er geen extra kosten in kaart gebracht door leen auto's etc.
Vreemd genoeg vallen mensen hier over, maar ondertussen wordt er regelmatig bij onderhoud software aangepast (de reden dat de meeste tuners de ecu "vergrendelen")

Funswijk, mag ik jou een advies geven? ga eens naar 2 andere respectievelijke tuners en zet je auto daar eens op de rollenbank :tu:
Ik weet dat het geld kost, maar ik denk dat je teleur gesteld gaat worden door je JD geoptimaliseerde gtd ;)
#2732429
Bank bij jd komt redelijk overeen met die van dvx,vag techniek, vvt en Verhoeven dus deze zijn allemaal optimistisch?
Zelf test ondervonden, jd chipped en daarna via rollerbank dag via passsat forum vag techniek. 1pk en 5nm verschil, te verwaarlozen.
#2732447
Funswijk schreef:
Dennuus1 schreef:Dan zou ik die brief lekker bij het oud papier gooien, ik bepaal zelf wel óf, en wanneer ik naar de dealer ga, er is niemand die mij dat kan verplichten :tu:

En mijn GTI stoot lekker veel uit, boeit mij ook niks, anders had ik wel een Prius gekocht :D
Zo'n reactie had ik al gehoopt! :tu:

Dus dan snap je ook wel, dat er een hoop dieselrijders zijn, die niet op deze flauwekul van VW zitten te wachten. Veel VAG-diesels zijn ook nog eens getuned, omdat die er gewoon enorm geschikt voor zijn. Sommige eigenaren hebben zelfs de EGR en DPF laten verwijderen en hebben de auto vervolgens laten tunen. Stel je voor dat ze alles terug moeten bouwen om vervolgens een software-update te krijgen, dat kost een eigenaar, die de auto destijds te goeder trouw heeft gekocht en hem naar zijn wensen heeft aangepast, vele 1000-en euro's. Misschien ben ik een grote zeur, maar ik vind dat gewoon niet kunnen!

Je maakt zelf problemen die er niet zijn? 'Stel je voor dat ze alles terug moeten bouwen' ?
Dat gebeurd niet, op het moment dat jij een auto koopt, is het jou eigendom, jij beslist wat je er mee doet, niet de dealer, niet de rdw of wat dan ook.

Maak je niet zo druk, gewoon lekker rijden :tu:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Rns 310 en bluetooth

Zodra je de pairing device in de houder zet, wordt[…]

Bedankt voor de tip @Mari dan post ik dat morge[…]

Dus op een recente Passat of Arteon, uit laten we […]

Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]

navigatie MIB2

link naar de navigatie V19. https://app-connect.vo[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)