VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
#2733472
Aloha,

Ikzelf in het bezit van een geïmporteerde Duitse GTE (inclusief duitse handleiding).
Nu heb ik de auto, maar ik krijg dat laden maar niet onder de knie, misschien kan een mede GTE rijder me helpen, want me duits is wel in orde, maar niet voor handleidingen.
Ik kon hier niets over vinden in het passat of golf gedeelte van het forum, vandaar deze vraag maar eens.

Heb een timer ingesteld om 17:00, want dan wil ik naar huis.
Wat ik doe:
Ik parkeer om 7:30 bij een paal, hou me kaart ervoor en hoor piep met een groen knipperende lamp.
ik steek de stekker in de paal en doe de stekker in de auto en druk op het knopje met de klok.
Vervolgens doe ik ook de auto nog op slot.
Als ik 5 minuten later kijk is de lamp op de paal geel en laad hij niet meer, ik moet dan weer op het knopje drukken en hij gaat weer.

Als ik dan via de car-net (heule slechte app) op laden starten druk, laad hij soms wel op.

Vandaag maar eens alle tijden er uit gehaald en gewoon aan de laadpaal gedrukt en op het knopje gedrukt zonder klok. Het lijkt er op dat hij dan gaat laden.
Volgens de app is hij nu vol, echter e-reikwijdte is geen 50km maar 40km.

Wat doe ik fout/zie ik over het hoofd?
#2733608
hey,

mijn vader is ook een trotse bezitter van een passat variant GTE en ik rij er zelf ook wel eens mee dus weet ook het 1 en andere wel, onder andere dat het best een monster is :LOL:

om op te laden hoef je naar mijn weten alleen de stekker erin te doen en niet meer.
dit is tenminste het geval bij mijn vaders auto
dus dat groene klokje hoef je niet in te drukken als je de stekker erin steekt

en bij mijn vader stond eerst ook 50 km op en nu ook 40 km misschien dat hij dit direct al aangeeft ivm met rijstijl dat je een zwaar voetje hebt of zo :lol:
#2734520
Daar gaat het al mis. Ik bezit een Nederlandse Passat Variant GTE. De timer werkt als volgt: zodra je een timer programma hebt ingesteld en vervolgens de stekker aansluit en activeert met de laadpas, gaat de auto zich eerst volladen tot het ingestelde minimum batterijpercentage. Dat is volgens mij 10%. Vervolgens wacht de auto met laden tot een bepaalde tijd voor het wegrijden, in jouw geval 17:00. De auto berekent nl zelf hoe lang hij nodig heeft voor de resterende 90% zodat de auto precies volgeladen is voor het vertrek.
Kom dus niet aan de knopjes bij de stekker of aan de app.

Ik heb bijvoorbeeld thuis een laadpunt en heb de auto zo ingesteld dat hij iedere werkdag om 07:35 opgeladen is en verwarmd. Als ik de auto in het weekend of ergens anders aansluit, sluit ik de stekker aan en druk op het knopje (zonder het klokje) naast de stekker om direct vol te laden. In dit filmpje zie je die knopjes ook (maar dan bij een golf GTE: http://youtu.be/g1tM7n_zJ1Y" onclick="window.open(this.href);return false;

Succes!
#2734580
Thanks voor de antwoorden.

Zware voet, soms, merk dat ik juist in deze auto een stuk minder agressief rijd. Hij nodigt niet uit om het te doen.

Merk wel dat wanneer je stoelverwarming aanhebt, airco profiel op hoog etc hij standaard gewoon -6km doet oid.

@Wesleymaur & @bram4win ja uiteindelijk had ik zoiets inderdaad door, maar eigenlijk frustreert me dat.
Ik wil eigenlijk dat hij meteen gaat laden als ik hem aanhang dus druk tegenwoordig maar meteen op het knopje zonder klok.
Dan doet de timer het gewoon om 17:00 en mocht ik eerder weg moeten is me accu bijgeladen.
Tiguan dashboard lampjes

ik heb nu alle scenarios gelezen en ik ben het abs[…]

Uiteraard vaathje ook vernieuwen. Er zitten ook no[…]

Golf 5 aircoprobleem

Het bleek toch de compressor zelf te zijn. Zelf n[…]

Zal ik eens laten doen

Knipperende alarmlichten

Update: Het blijkt een defecte alarmhoorn te zijn.

Regelapparatuur

wat bedoel je met regelapparatuur? Als je zelf zak[…]

Trekhaak EOS

Bedankt. Ben nog zoekende. Heb de bestelling die […]

Bedankt. Heb inmiddels de radio vervangen door een[…]