VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Poets- en wasbehandelingen
  • Gebruikersavatar
door bjkli
#2782600
hoi

zou graag mijn auto eens grondig willen kleinen en polieren en waxen
in het verleden heb 20 jaar geleden 2 tal jaren gewerkt als profesioneel polierder met prodcten van 3 m toen,beetje ervaring heb ik wel er is veel veranderd ondertussen en veel producten bijgekomen enz...

zie op de internet er zijn polijst machines te koop van ronde 100 euro tot 500
voor iemand die zijn auto om de jaar poliert met de hand en wekelijks wast met de hand dacht ik van met een polijst machine van 100 euro kom ik wel toe.... de lak verkeert in redelijke goede staat kan ik beamen natuurlijk op profesioneel vlak zal er zeker iets op te merken zijn maar algemeen ziet de lak er redelijk goed en krasvrij uit aangezien de wagen altijd met de hand word gewassen met de 2 emmer methode afdrogen doe ik nooit omdat je hiermee toch meestal krassen veroorzaakt tenzij je profesionele microvezel doeken gaat gebruiken aangezien ik te lui daarvoor ben na het wassen doe ik altijd osmose behandeling .

ik lees goede ervaringen over klei maar dat er 3soorten zijn heb geen ervaring met kleien en dit nog nooit gedaan
welke is klei is best geschikt bv voor een golf 6 hoor dat vw harde lak heeft moet je dan een zachte klei nemen of een harde klei? wil niet dat de auto achteraf vol krassen zit (marning genoemd onder de poetsers lees ik op de forum ) en hoor goede recensie's over de wax van colognite 815 en 845 geen ervaring mee hoor dat deze wax 6 tal maanden meegaat als je goede shampoo gebruikt gebruik de laatste jaren altijd meqguirs shampoo ,dacht dat deze merk redelijk is voor je auto te wassen .

kan iemand enige tips geven aan een amateur die zijn auto wil laten opblinken of de bovenstaande wax of klei goede producten zijn voor je lak en deze ook effectief zo lang meegaan zoals ze beweren 6 maand?

heb zelf een compressor en heb vroeger altijd gepolijst met een compressor met speciale
watjes(doekjes)van 3 m nu is er meer te verkrijgen op dat vlak en is er veel verbeterd op dat vlak of zal ik een polijst machine die ik op mijn compressor kan aansluiten kopen ? iemand enige tips

als je op site's gaat kijken zie ik de bos niet door de bomen wat ik moet kopen van welke producten enz...
kan iemand mij een beetje advies geven en op de juiste weg helpen dat ik op een amateur wijze beetje kan bezighouden met kleien waxen .....

had gedacht om rond de 200euro uit te geven aan wax klei en een poetsmachine die ik om de jaar of 2 jaar zal gebruiken.

alvast bedankt
mvg
door Leander112
#2785458
Mijn tip zou zijn om geen wax maar een coating te gebruiken, dat blijft veel langer zitten en de glans en bescherming is velen malen beter.
Zoiets als dit product,

https://www.carclean.com/nl/product/Nan ... pbMTAwMDg3

Het enige verschil met wax is dat je je lak goed moet ontvetten voordat je de coating aanbrengt.
Ik zou mij niet zo druk maken over welke klei je gebruikt, ik gebruik zelf al jaren de klei van Meguiars met quick detailing spray.

Zelf heb ik trouwens een DAP 900 poetsmachine 2de hands gekocht voor 75 euro.

Mocht je nog vragen hebben hoor ik dat graag
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]