VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Stel hier jezelf en je Audi aan andere leden voor
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Emiel64
#2806448
Top!

Zoals sommige van jullie wellicht al meegekregen hebben is de A4 inmiddels naar een nieuwe eigenaar verhuisd. Wat begon met een interessepeiling via Facebook sloeg om in een volle inbox, en de eerste kijker heeft hem meteen meegenomen.
Daar sta je dan, autoloos.
Voor nood heb ik de dag erop maar een dikke vette Bora aangeschaft:

Afbeelding

Het betreft een dikke 1.6 trendline met 198.000km op de teller.
Niets mis mee overigens, maar als je eenmaal zo'n B6 gewend bent is dit toch wel een stapje terug..

De zoektocht naar een nette B6 S4 ging verder, en na verschillende exemplaren bekeken te hebben kwam ik vorige week uit bij een èchte liefhebbers auto.
Van binnen en buiten in nieuwstaat!

Ik was eigenlijk op zoek naar een S4 onder de 2 ton, en dat is me helaas niet gelukt.
Dit exemplaar komt uit 2004 en heeft nu 225.000 gelopen, maar is vorig jaar oa. voorzien van een nieuwe kettingset + cilinderkoppen. De hand geschakelde 6-bak is in 2015 voorzien van nieuwe synchromeshen en de volledige onderhoudshistorie + facturen zijn aanwezig.

Alles in kleur, open dak, af fabriek geblindeerd, middendempervervanger, navi etc.

Komende week ga ik er mee aan de gang. Kleppendeksel pakking van de linkse cilinderbank lekt en de oliedruksensor is kapot. Tevens denk ik erover om deze Avussen op te knappen en te voorzien van winterbanden. Ik heb de BBS CH's nog liggen en ik verwacht dat deze hier ook wel onder mogen. Wellicht in de toekomst nog een keer een ultrasport achterspoiler monteren, chippen en dan vind ik het wel mooi geweest (verwacht ik..)!

Genoeg geouwehoerd, tijd voor plaatjes:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Loopt toch wel lekker met z'n 344pk :mrgreen:
Laatst gewijzigd door Emiel64 op 05 apr 2018 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
#2806726
PaulusB schreef:Mooie auto. Maat van mij ook gehad alleen die dronk meer olie dan benzine zie dat jij alle juiste reparaties al gehad hebt.
Verbruik heeft hij even goed wel. Deze motoren zijn af-fabriek voorzien van alusil wanden.
Wil je dat olieverbruik helemaal stoppen dan zul je het onderblok moeten voorzien van Nikasil of stalen bussen. Maar goed, een beetje olieverbruik weegt totaal niet op tegen het comfort en power van het beestje IMO :mrgreen:

Ik heb tot dusver echt schik met het ding, een heerlijke wolf in schaapskleren.
2.0 tdi loopt slecht

Beste mensen, Ik zit met het volgende probleem met[…]

Je weet dat je de hoofdsteun ook naar achteren kan[…]

P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]