VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Diefstal en vernielingen aan VW's
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2806848
Beste leden,

Ik heb de ruit van mijn Golf 7 laten vervangen door ****. Na ontvangst van mijn auto heb ik kitresten en vieze vinger afrukken geconstateerd op de bekleding van mijn rechter A-Stijl. Ik ben terug gegaan en met toeval hadden ze het nieuwe onderdeeltje al klaar liggen (achteraf bleek het niet de juiste onderdeel te zijn) maar ze begonnen al met vervangen waar ik bij stond en het is ze niet gelukt. Vandaag krijg ik als het goed is een telefoontje zodra ik terug kan voor poging 2. Maar ondertussen hebben ze meer kapot gemaakt zie foto’s .. mijn vraag is, hoe zouden jullie hiermee omgaan? Welke stappen moet ik doen om het weer helemaal perfect te krijgen?
Bijlagen:
Krassen in nieuwe ruit
Krassen in nieuwe ruit
6046F9A7-2646-4C91-ACF9-AAF139BFD6C4.jpeg (2.36 MiB) 4734 keer bekeken
Krassen in plastic en dash
Krassen in plastic en dash
67C87D7D-C81D-4E6C-B6DB-0CBEC2101E6E.jpeg (2.61 MiB) 4733 keer bekeken
Krassen in plastic
Krassen in plastic
D1B1B613-50F0-4847-B195-E247417C59CA.jpeg (1.91 MiB) 4733 keer bekeken
Airbag beschadigd
Airbag beschadigd
510E7558-F0F8-4C04-BACE-EF3DBC72AE81.jpeg (2.4 MiB) 4733 keer bekeken
Vieze vlekken op dakbekleding
Vieze vlekken op dakbekleding
C43C53BF-1AA7-47AD-88DD-A6B23A9872EC.jpeg (4.19 MiB) 4733 keer bekeken
#2806854
Hoe zo stappen?? Er wordt toch aan gewerkt? Iedereen heeft het recht om fouten te maken en om ze te herstellen. Niet op voorhand al gaan stuiteren. Je auto is nog steeds veilig en dat is het voornaamste. Relax man
#2807289
1e keer op bezoek: Ruit laten vervangen
2e keer op bezoek: A stijl bekleding laten vervangen door een nieuwe (nog meer schade en krassen aangericht, ook de nieuwe was al gelijk beschadigd)
3e keer op bezoek: Bekleding laten schoonmaken (vlekken nog verder verspreid)
4e keer op bezoek: Nieuwe onderdelen, a-stijl bekleding en plastic begeleider meegenomen naar de VW Dealer, binnen 20 minuten zaten de onderdelen erop en er stond een speciaal bedrijf te wachten die gespecialiseerd was in schoonmaken van binnenbekleding. 115 euro heb ik zelf moeten betalen, die keuze heb ik gemaakt omdat ik helemaal klaar was met dat herstelbedrijf. Bij zo'n situatie ben je echt niet relax vriend.
#2807299
Hoe dan ook blijft het een lastig ding als iemand ergens een fout maakt. De insteek van het bedrijf bepaalt hoe ik reageer. Als er een oplossing wordt verzonnen en er wordt aan gewerkt is meewerken het beste. Als het daarna nog een paar keer fout gaat, wat kan, dan wordt het nog lastiger. Een oplossing is er altijd. Daarom moet je ook blijven praten. Nogmaals iedereen heeft het recht om fouten te maken, ervan te leren en op te lossen. Zo heb je zelf ook leren lopen. Je mag jezelf wel afvragen wat de reden is geweest om naar dit bedrijf toe te gaan. Hele kleine bedrijfjes zijn vaak goed in 1 of een paar specifieke dingen aan een auto. Een dealer investeert veel geld in naslagwerk, opleiding en bijscholing personeel en merk specifieke gereedschappen. Dit alles met het oog om z’n klanten snel en vakkundig weer op weg te helpen en vooral om ze te houden. Daarmee zeg ik niet dat kleine zaakjes niet goed zijn. Die zijn vaak op 1 bijzonder punt zelfs beter dan een dealer. Je moet alleen weten wat je doet.

PS: mijn job is om monteurs over heel de wereld mijn trucjes te leren en in het ene land heb ik een makkie en in het andere is de missie montage met zo min mogelijk schade. Hier blijf ik ook terug komen en zie je keer op keer geen enkele verbetering ondanks dat praten en lopen ooit wel gelukt is
#2807849
Wat is de tussenstand? Enkel posten om je gal te spuwen mag uiteraard, maar vertel wel het hele verhaal. How state the car & the story er in front? We hebben er nu recht op
#2808587
Ik heb je bericht gelezen, goed dat je hier weer melding van maakt op dit forum, want daar kunnen anderen van leren. Betreft die lekkage: ik zou er zelf niet aan beginnen, ga terug naar de dealer en laten zij het maar oplossen, zij hebben het toch ook veroorzaakt toch, door al die reparaties?.
#2815563
Verhaal begin tot eind:

Ik heb de ruit laten vervangen door een schadeherstelbedrijf. Normaal ga ik naar de dealer voor onderhoud en reparaties maar via de verzekering toch naar een herstel bedrijf doorverwezen.

Nadat de ruit is vervangen heb ik de auto daar op locatie gecontroleerd en tot mijn verbazing zag ik overal opgedroogde kit resten en krassen (zie berichten en foto's hierboven).

Reparatie poging 1: Ik heb hun de kans gegeven om het te herstellen en er zijn nieuwe A-stijl bekledingen besteld. Nadat de onderdelen geleverd waren ben ik gebeld of ik langs wilde komen en ze hebben het geprobeerd om het te vervangen maar ze hadden de verkeerde onderdelen besteld want hij paste niet en die hebben ze ook gelijk weg moeten gooien want hij was daarna flink beschadigd.

Reparatie poging 2: Weer nieuwe onderdelen besteld door hun en dit keer gelukkig wel de juiste maar dit keer ben ik er ook bij blijven staan. En ja hoor.. ze kregen hem niet netjes ingebouwd. Drie mensen om de auto heen inclusief een secretaresse die een voor een pogingen deden om het er in te bouwen (ondertussen waren de nieuwe onderdelen allang beschadigd en vol met vieze vinger afdrukken en de bekleding van de airbag was beschadigd geraakt door een uitgeschoten schroevendraaier). Het was al 18:30 geworden en toen heb ik gezegd dat ze nieuwe moesten bestellen omdat deze al beschadigd waren tijdens montage.

Reparatie Poging 3: Weer onderdelen laten bestellen. Dit keer heb ik van te voren de VW Dealer gebeld en gevraagd of hun het even wilde inbouwen. Dus toen ik daar bij de herstel bedrijf gearriveerd was heb ik gelijk gezegd dat ze de onderdelen het beste met mij mee konden geven en dat ik dan via de dealer de werkzaamheden verder ging laten uitvoeren. En bij de dealer zat het er binnen 5 minuten op. Netjes met handschoentjes en met een PC met handleiding erbij. En het schoonmaken van de dakbekleding heeft de dealer ook gedaan.

Half jaar later heb ik een storingsmelding op mijn display van de auto gekregen: Lichtsensor/ Regensensor storing. Volgens de diagnose van de dealer is bij het vervangen van de ruit de regen/licht sensor beschadigd geraakt. Nadat de dealer de storingscode had uitgelezen stond er duidelijk 'Rain/Light sensor wrong mounting position' en er zat een barst over een van de lenzen van de regensensor. Ik heb de sensor gelijk dezelfde dag laten vervangen door de dealer. De kosten waren iets meer dan € 400 euro. Ik heb de schadeherstelbedrijf gebeld dat bij het vervangen van de ruit de sensor beschadigd is geraakt en de kosten wilde ik door hun laten betalen maar helaas dit wilden ze niet doen omdat de dealer het al had vervangen. Ik had een diagnose uitdraai en de bevindingen van de werkplaats chef van VW Dealer meegekregen. Maar helaas.. na meerdere telefoongesprekken en mailwisselingen hebben ze het niet vergoed. Hun standpunt was dat ze de kans niet hebben gekregen om het te herstellen. Na zoveel slechte ervaringen met de schadeherstelbedrijf heb ik er bewust niet voor gekozen om hun te laten vervangen.
Tiguan dashboard lampjes

dank voor uw reactie en ik geef u gelijk maar de […]

Goedemiddag mede-forumleden, Hierbij wil ik meze[…]

Klopt. Brandstoffilter vervangen is een eitje. Ik […]

Helix subwoofer Golf 8 variant

Ik heb zelf zo systeem laten inbouwen. Alle boxen […]

420 ledstrip. 300 euro inbouw en coderen. Trackmot[…]

Inbouw ACC. Of cruise control

Klopt acc is niet mogelijk bij auto’s tot week 48.[…]

Hoi Ik heb er zelf ook inklapbare spiegels in late[…]

Heb je enig idee wanneer de bakolie voor het laats[…]