- 19 sep 2018 13:17
#2812868
Hoi allemaal,
Ik ben nieuw hier op het forum maar heb eigenlijk een vraag waarvan ik hoop dat jullie me erbij kunnen helpen. Bij mijn geboorte 24 jaar geleden heb ik van mijn opa een VW Kever uit 1976 'gekregen', om daar samen met mijn vader van te genieten. Mijn vader is erg handig met auto's, en heeft de auto altijd netjes kunnen onderhouden maar doordat hij recent ziek is geworden is dit niet meer mogelijk. Zelf heb ik de kennis niet in huis de auto goed te onderhouden, dus ik denk erover hem met pijn in m'n hart te verkopen. Afgelopen zomer is hij niet meer door de keuring gekomen, en hebben we gevraagd om heel precies te benoemen wat de mankementen zijn, ik zal het lijstje onderaan even plaatsen. Motorisch gezien is hij in erg goede staat, en ook qua roest zit de auto goed. Hij heeft altijd droog en vochtvrij gestaan en er werd alleen met lekker zonnig weer mee gereden.
Via via heb ik een bod van 2500 euro gehad in de staat hoe hij nu is. Nu vraag ik mij af of dit een goed bod is, en of het wellicht rendabel zou zijn de punten te laten repareren om hem daarna gekeurd te verkopen. Als het repareren bijvoorbeeld 500 euro zou kosten maar hij levert daarna 1500 meer op, is dat natuurlijk een logischere stap.
Als laatste is het goed te benoemen dat ik hem niet kwijt moét. Er zit veel emotionele waarde in de auto en dat is me natuurlijk ook wat waard.
Ik hoor het graag van jullie, in ieder geval al bedankt voor het lezen!
Groeten Luuk
----------------
Remleidingen wat roest
Wat roest aan de bodem rechts achter
Wiel links achter loopt aan
Band links achter aan vervanging toe
Lagers links achter controleren
Lagers rechts voor controleren
Lagers links voor speling
Claxon werkt niet tijdens het naar rechts sturen
Ik ben nieuw hier op het forum maar heb eigenlijk een vraag waarvan ik hoop dat jullie me erbij kunnen helpen. Bij mijn geboorte 24 jaar geleden heb ik van mijn opa een VW Kever uit 1976 'gekregen', om daar samen met mijn vader van te genieten. Mijn vader is erg handig met auto's, en heeft de auto altijd netjes kunnen onderhouden maar doordat hij recent ziek is geworden is dit niet meer mogelijk. Zelf heb ik de kennis niet in huis de auto goed te onderhouden, dus ik denk erover hem met pijn in m'n hart te verkopen. Afgelopen zomer is hij niet meer door de keuring gekomen, en hebben we gevraagd om heel precies te benoemen wat de mankementen zijn, ik zal het lijstje onderaan even plaatsen. Motorisch gezien is hij in erg goede staat, en ook qua roest zit de auto goed. Hij heeft altijd droog en vochtvrij gestaan en er werd alleen met lekker zonnig weer mee gereden.
Via via heb ik een bod van 2500 euro gehad in de staat hoe hij nu is. Nu vraag ik mij af of dit een goed bod is, en of het wellicht rendabel zou zijn de punten te laten repareren om hem daarna gekeurd te verkopen. Als het repareren bijvoorbeeld 500 euro zou kosten maar hij levert daarna 1500 meer op, is dat natuurlijk een logischere stap.
Als laatste is het goed te benoemen dat ik hem niet kwijt moét. Er zit veel emotionele waarde in de auto en dat is me natuurlijk ook wat waard.
Ik hoor het graag van jullie, in ieder geval al bedankt voor het lezen!
Groeten Luuk
----------------
Remleidingen wat roest
Wat roest aan de bodem rechts achter
Wiel links achter loopt aan
Band links achter aan vervanging toe
Lagers links achter controleren
Lagers rechts voor controleren
Lagers links voor speling
Claxon werkt niet tijdens het naar rechts sturen