VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
door tony999
#2833147
Ik heb een GTD 2014. Spuugt koelvloeistof uit het reservoir. waterpompomhulsel verwijderd (vanwege vermoed vastlopen), spruitstuk vervangen, druk getest. Het mag niet baten. Het gaat honderden kilometers goed en ineens gaat ie weer spugen.
Begrijp ik goed dat een oplossing kan zijn de kachelradiator te vervangen? Ik verneem graag van degene die soortgelijke problemen had.
Dankjewel alvast
door Mari
#2833154
Heb je problemen met de verwarming dan? Bijvoorbeeld dat er geen warme lucht uit de roosters komt wanneer je de verwarming vol open hebt staan (en de motor op temperatuur is)...?
door Giovw
#2834473
Goedenavond heren,

Ik heb een golf 7 GTD 2015 met een soort zelfde probleem. Uit het niets kreeg ik de melding van een laag koelvloeistofniveau. Nu moet ik om de paar dagen elke keer bijvullen en zie ik spetters koelvloeistof rond en op de koelvloeistof tank het spuit er waarschijnlijk uit via de overflow.

De temperatuur blijft wel op 90 graden. Ben er achter gekomen dat de verwarming niet super warm wordt en dit alleen aan de bestuurderskant gebeurd. De passagiers kant blaast koude lucht.

Ik lees dat iemand zijn kachelradiateur heeft vervangen het probleem is verholpen?

Ik hoor het graag als er nog meer suggesties zijn
door m535i
#2834476
Ik ben de topic starter. Inderdaad zelfde probleem, rechts ook meer warme lucht als links. Kachelradiateur vervangen en probleem opgelost!
door Giovw
#2834482
Top dankjewel ik zal hiermee beginnen en laat dan weten of het probleem is verholpen. Is het ook nodig het koelsysteem te spoelen? En nog tips hoe ik dat het beste kan doen?
door m535i
#2834488
Spoelen is zeker nodig. Zorg ook dat de juiste koelvloeistof gebruikt wordt. Ik heb begrepen dat deze probleem vaak voorkomt door dat er verkeerde vloeistof gebruikt wordt. Ik heb een een koelsysteem reiniger flesje erin gegooid en hem met water doorgespoeld. Daarna stukje rijden, en opnieuw (alleen met water) spoelen. Daarna laat je de water eruit lopen en vul je hem af met nieuwe koelvloeistof welke voorgeschreven is voor je auto. Succes!
door Golf7tdiErHu
#2834552
Giovw schreef: 27 jul 2021 00:11 Goedenavond heren,

Ik heb een golf 7 GTD 2015 met een soort zelfde probleem. Uit het niets kreeg ik de melding van een laag koelvloeistofniveau. Nu moet ik om de paar dagen elke keer bijvullen en zie ik spetters koelvloeistof rond en op de koelvloeistof tank het spuit er waarschijnlijk uit via de overflow.

De temperatuur blijft wel op 90 graden. Ben er achter gekomen dat de verwarming niet super warm wordt en dit alleen aan de bestuurderskant gebeurd. De passagiers kant blaast koude lucht.

Ik lees dat iemand zijn kachelradiateur heeft vervangen het probleem is verholpen?

Ik hoor het graag als er nog meer suggesties zijn
Probeer mijn oplossing eens uit aanrader voordat je verder gaat met zoektocht giovw
door Giovw
#2834617
Als ik het goed lees heb jij ook je kachelradiateur moeten vervangen en is het probleem opgelost. De topic starter raadde mij dit ook aan en ik heb het onderdeel besteld als het binnen is ga ik het erop zetten en laat ik het weten.

Wat ik merk nu is als ik de climate control niet gebruik mijn koelvloeistof level niet zakt en ik geen druk meer krijg in de tank.
door Suuzz
#2834644
m535i schreef: 27 jul 2021 00:40 Ik ben de topic starter. Inderdaad zelfde probleem, rechts ook meer warme lucht als links. Kachelradiateur vervangen en probleem opgelost!
Heb je de kachelradiateur via dealer laten vervangen toevallig? Wat zijn de kosten ongeveer daarvan?
Ik heb namelijk ook een probleem met verwarming en koelsysteem
door Golf7tdiErHu
#2834677
Uitleg gegeven al door topic starter m535i.
Ik had exact zelfde probleem en na vervanging probleem verholpen. Bij de volkswagen dealer dure reparatie en konden bij mij niet eens de juiste diagnose stellen.
Lees goed wat ik hierover schreef in dit forum onderwerp staat complete uitleg en uit en inbouw van deze Kachel radiateur en zelfs prijzen onderdelen.

Suc6 :-)
door Giovw
#2834839
Inmiddels heb ik afgelopen maandag de kachelradiateur vervangen en het koelsysteem gespoeld. Mijn verwarming werkt weer zoals normaal en ik heb nog geen koelvloeistof verlies gehad. Zoals het eruit ziet is mijn probleem verholpen maar kijk het nog ff aan.

Voor de gene die vroeg hoeveel dit kost.. ik ben zelf opzoek gegaan naar het onderdeel nummer van mijn kachelradiateur en heb deze via een website besteld. Mijn radiateur wat er in zat was van het merk Denso. Wat ik er nu in heb gezet is van Valeo. Ook had ik contact gehad met de dealer die zei dat dit niet mogelijk was en je het merk moet bestellen die er nu in zit. Dealer vroeg rond de 200€ voor alleen het onderdeel. Ik heb het besteld voor 55€
door Mari
#2834840
... zolang het onderdeelnummer hetzelfde is maakt de fabrikant/merk niet zoveel uit... Denso, Valeo who cares... dealer zou toch moeten weten dat onderdelen door verschillende fabrikanten gemaakt worden (om niet afhankelijk te zijn van 1 fabrikant!)...
door Giovw
#2834842
Ja inderdaad.. moet er wel bij vermelden dat de Valeo variant er wat moeilijker in ging en ik wat meer moest forceren om hem erin te krijgen, ook de pijpjes waar koelvloeistof doorheen komt.. Je zag ook wat kleine verschillen maar uiteindelijk past alles wel :-D
door Suuzz
#2835651
Mijn kachelradiateur is inmiddels vervangen en koelsysteem is gespoeld (via dealer), ik hoor nu wel iedere keer ‘klotsend geluid’ vanuit mijn dashboard. Als of er water ergens inloopt. Had jij dit ook? Ik weet niet waar het mis is gegaan …
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
Melding "motor oververhit"

Dank voor de reactie. Ik zal het doorgeven aan de […]

Dank voor de reactie en suggesties! Het glasklephu[…]

Dank je wel mari, sorry daarvoor had inderdaad gek[…]

Druk op de rempedaal

Dan wordt het tijd dat ze eens met VCDS aan de gan[…]

@vwbasm sorry voor de late reactie, was nog niet[…]

Software update ID 4

heeft niets met je update te maken maar met je sch[…]

Zal ik maandag eens laten doen

Goedendag mensen, Mijn naam is jeroen en kom uit E[…]