VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2818857
deze motoren heb je meer kans op problemen met de kleppen door vuilafzetting zoals vermeld.
ook kan het inderdaad de ketting gerekt is en daardoor de compressie niet correct is.
dacht dat bij deze motoren ook wel is problemen waren met het lager van de nokkenas maar dit weet ik even niet helemaal zeker.
zoals bovenstaand al vermeld je moet het eerder hier in zoeken dan in de koppakking.
beschreven druk voor deze motor is 10 tot 15 bar
minimaal 7 bar en een verschil van 3 bar maximaal tussen de cilinders.
door rairozay
#2818860
Hallo Patrick,

bedankt voor de bericht.
Ik zal de kop moeten laten eraf halen om te kijken. Is er een topic waar monteurs werkzaamheden kunnen uitvoeren voor forumleden?
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2818863
zit weinig anders op inderdaad.
mbt eventuele hulp ik zou even een nieuw topic aanmaken.
waarvan de titel de vraag is of iemand je kan helpen met je probleem.
beschrijven in de titel.
Gebruikersavatar
door MVW
#2818869
Zoals eerder aangegeven, controleer eerst de distributietiming en de slijtage van de nokkenassen. Misschien zie je hier iets aan. Bij extreem versleten nokkenassen (de kleppen openen hierdoor niet meer volledig) hoeft de kop er niet af.

Een gescheurde koppakking tussen twee cilinders kan compressieverlies veroorzaken. Maar jij hebt het op vier cilinders, dus dat lijkt me niet logisch. Bij versleten olieschraapveren komt er olie in de cilinderruimte en krijg je inderdaad olie op je bougies. Maar zijn je compressieveren versleten, krijg je een hogere carterdruk, maar ontsnapt er geen olie vanuit je carter naar je verbrandingsruimte. Je bougies worden in dat geval niet nat.

Daarom, laat eerst eens een goede diagnose stellen. Een verhoogde carterdruk kan dus duiden op versleten compressieveren. Met een cilinderlektest kan worden vastgesteld of er sprake is van lekkage langs de kleppen, langs de zuigerveren, of zelfs lekkage van de koppakking tussen de cilinders in. Zie: https://www.mvwautotechniek.nl/compress ... derlektest.
Wanneer je met deze test met perslucht de verbrandingsruimte onder druk zet, hoor je bij schade aan de inlaatkleppen luchtlekkage in het inlaattraject (bijv. bij het luchtfilter).
door TouranTFSI
#2818872
Is mijn reactie hier nu gewoon verwijderd?
door TouranTFSI
#2818874
Nee, ik heb hier straks nog een stuk onder geschreven die weg is...
door rairozay
#2818876
MVW schreef:Zoals eerder aangegeven, controleer eerst de distributietiming en de slijtage van de nokkenassen. Misschien zie je hier iets aan. Bij extreem versleten nokkenassen (de kleppen openen hierdoor niet meer volledig) hoeft de kop er niet af.

Een gescheurde koppakking tussen twee cilinders kan compressieverlies veroorzaken. Maar jij hebt het op vier cilinders, dus dat lijkt me niet logisch. Bij versleten olieschraapveren komt er olie in de cilinderruimte en krijg je inderdaad olie op je bougies. Maar zijn je compressieveren versleten, krijg je een hogere carterdruk, maar ontsnapt er geen olie vanuit je carter naar je verbrandingsruimte. Je bougies worden in dat geval niet nat.

Daarom, laat eerst eens een goede diagnose stellen. Een verhoogde carterdruk kan dus duiden op versleten compressieveren. Met een cilinderlektest kan worden vastgesteld of er sprake is van lekkage langs de kleppen, langs de zuigerveren, of zelfs lekkage van de koppakking tussen de cilinders in. Zie: https://www.mvwautotechniek.nl/compress ... derlektest.
Wanneer je met deze test met perslucht de verbrandingsruimte onder druk zet, hoor je bij schade aan de inlaatkleppen luchtlekkage in het inlaattraject (bijv. bij het luchtfilter).
Dank MVW,

Ik kwam i.d.d deze site tegen zeer leerzame info staat erop.

Probleem: Alle 4 cilinder in 1 keer lage compressie,
Mogelijke oorzaak: Zuigerveren lijkt me erg sterk . Dan heb ik 4 cilinder in 1 keer zelfde probleem?
Acties: Ketting, nokkenas of kleppen controleren.

Ik zal een topic openen op zoek naar een monteur met ervaring die me kunt helpen hiermee maak niet uit hoever.

wordt vervolgd,
Auto onlock functie werkt niet.

Kan iemand me het volgende uitleggen waar de probl[…]

Knipperende alarmlichten

Is er iemand bekend met het volgende probleem: De […]

Golf 7 1.6 TDI |Silicat zakje gelekt.

Beste leden, Ik kwam er laatst achter dat het si[…]

ff voorstellen

Hoi iedereen. Ik zal me even voorstellen. Ik ben […]

Airco lijkt niet te koelen

Even een update van het weekend de airco laten con[…]

Ongevalsdata en blokkering ID3

In mijn Id3 heb ik ,na voorschade, de airbags verv[…]

Tiguan dashboard lampjes

Dank voor uw uitleg de huidige garage zei dat mn […]

Bij een 2.5 liter diesel een nieuwe motor ingebouw[…]