VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
#2829394
Hallo,

Ik wilde mij eerst voorstellen echter kon ik geen topic daarvoor vinden.
Dus bij deze hallo ik ben Arjan en ben vrachtwagen monteur van beroep.

Nu hoop ik dat iemand mij kan helpen met een probleempje wat ik heb met mijn T5 bus
als de auto s'ochtends wordt gestart dan loopt hij best rauw en rookt beetje grijs (diesel lucht)
dit duurt echter 10 seconden en verder loopt de bus perfect!

Nu heb ik al het 1 en andere aan de auto laten doen om ook dit te kunnen verhelpen maar helaas zonder succes.
Kop is aangepast met stalen bussen, Verstuivers getest en 1 is bijgesteld dus dat is ook goed nu ze zijn gemonteerd met nieuwe ringen + brandplaatjes
Koppakking vervangen uiteraard heb de verstuiver kabelboom doorgemeten deze moet goed zijn (ga ik nog voor de zekerheid vervangen)

Tempratuur sensoren al vervangen, de gloeibougie's al gecontroleerd en getest deze zijn ook goed
ik ben eigenlijk door mijn optie's heen en het probleem is er nog

het onderblok is ook aangepakt er is in 1 cilinder een stalen bus geplaatst en er zijn nieuwe zuigerveren gemonteerd dus deze is ook in goede staat!

Hierbij een filmpje van het probleem de ene keer is het erger als de andere keer


hoop dat iemand kan helpen

Mvg,
Arjan
#2829401
Vreemd om in één cilinder een stalen bus te plaatsen, nu is het hopen dat deze net zo afdicht op de zuigerveren als de andere. Ook met het verbussen van de kop heb ik slechte ervaringen, beter een AMC kop aanschaffen daar de kleppen in overzetten. Welke correctiewaardes geven de verstuivers in blok 13 en 14?

Jos.
#2829403
Om alle cilinders te verbussen is prijzig net als een nieuwe kop kopen is prijzig niet waar iedereen het geld voor heeft.
deze auto is dan van een kennis die ik ermee help die niet het geld heeft om alles te laten vervangen.

maar hij rijdt verder perfect alleen met starten dan doet hij dit. het duurt enkele seconden en dan loopt hij normaal

diegene die het motorblok heeft aangepast zegt dat het zo prima kon er was 1 wand waar die chroom laag los liet wat vaker voorkomt bij de AXE motoren

de correctie waardes komen gezamenlijk uit op 0 dus dat zou goed moeten zijn
Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]