VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Tuning en Styling van Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2830902
Hallo,

Ik ben nieuw op dit forum en dit is mijn eerste post, ook heb ik niet gek veel verstand van tuning en ben ik nieuw in dit onderwerp. Ik wil het heel graag leren dus hierbij alvast mijn excuses voor enige onduidelijkheden of missende informatie!

Sinds ongeveer een half jaar heb ik een prachtige witte Golf V GT Sport met 122pk gekocht. Ik ben er enorm blij mee maar om een of andere reden heeft deze een standaard Golf V achterbumper. Kenners weten vast wel wat ik bedoel; dat zwarte stuk plastic onderaan de achterbumper.

Ik wil dit heel graag vervangen met een achterbumper in de witte kleur van de rest van de auto. Het liefst zou ik dit doen met een achterbumper van de R32/GTI versie van dit model, met de uitlaat in het midden van de achterbumper.

Nu ben ik al meerdere keren op zoek geweest op onderdelen-, donor-, en andere auto websites, maar tevergeefs. Vandaar dus hier mijn post op het forum. Kan iemand mij helpen bij de zoektocht naar een sportieve, witte Golf V achterbumper? Het zou mij enorm helpen..

Ik hoop dat jullie tips voor mij hebben!

Groeten,

Dark Messiah
Gebruikersavatar
door JUUL
#2830912
Dat onderste stuk noemt men een diffuser en is een losse onderdeel van de bumper. Of dit bij alle Golf 5 zo is durf ik niet te zeggen. Je kunt zo'n opzetstuk los kopen. Klik hier voor een voorbeeld.

Ik denk dat je geluk moet hebben om zo'n bumper op de sloop te vinden, al helemaal in de juiste kleur. Denk dat je er beter af bent door bovenstaande onderdeel nieuw te kopen en in kleur te laten spuiten. Of je moet echt geluk hebben op zo'n verkoopsite.

Edit: ik denk dat het voor zichzelf spreekt, maar denk je er ook aan dat je een passende uitlaat erbij moet kopen?

Succes!
DarkMessiah vinden dit leuk
#2830930
@JUUL Aha. Hier kan ik al een hoop mee, bedankt! Ik heb er inderdaad over nagedacht om gewoon het geheel ongespoten te kopen en dan te laten spuiten in de juiste kleur.. Alleen is de diffuser vaak gemaakt van kunststof en ik weet niet of de witte kleur van de auto dan overeen komt met de witte kleur van het kunststof. Weten jullie hier meer over?

De diffuser van @PaulusB is inderdaad wel heel vet maar er staat nergens bij in welke kleur hij geleverd wordt. Is het ongespoten? Is het die grijze kleur als in de foto?
Gebruikersavatar
door JUUL
#2830954
DarkMessiah schreef:Alleen is de diffuser vaak gemaakt van kunststof en ik weet niet of de witte kleur van de auto dan overeen komt met de witte kleur van het kunststof. Weten jullie hier meer over?
Bij kunststofdelen heb je vaak kleurverschil. Bij sommige auto's valt dit meer op dan bij andere, maar als je goed kijkt kun je het wel zien. Ik zou meer niet te druk om maken, een goede spuiter kan het verschil behoorlijk minimaliseren.
P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad