VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met T1-6, Multivan, LT & Crafter
  • Gebruikersavatar
door vwt5multivan
#2834828
Dames en heren. Ik ben benieuwd of jullie mij hiermee kunnen helpen.

Mijn alarm gaat vanzelf af.
Dit probleem heb ik al eerder gehad.
Via vcds heb ik de interieur sensoren op 50% gezet en ging het maanden goed.
Wel gingen na enkele weken mijn alarm lichten 30 seconden knipperen nadat ik de auto op slot had gezet. Dit nam ik maar ff voor lief omdat ik er geen tijd voor had om er dieper in te duiken.

Nu ben ik lekker op vakantie in Portugal, doe ik mijn auto op slot en de alarm lichten knipperen ineens niet meer 30 seconden lang. Even later gaat helaas het alarm weer vanzelf af.
Helaas heb ik mijn laptop met vcds niet mee dus ik kan hem niet uitlezen.

Mijn oplossing was nu: op mijn vakantie adres zet ik mijn auto niet op slot. Als ik boodschappen ga doen, dan zet ik de auto op slot door de rechter schuifdeur te openen,hier doet namelijk het deur contact het niet van,( al een half jaar niet), en klim door de bus, om op de bestuurdersdeur op het sleuteltje te drukken waardoor de bus op slot gaat maar niet op alarm. En vervolgens doe ik handmatig de schuifdeur op slot.
Dit werkte prima voor zo tijdens de vakantie.

Maar nu.... staat de auto niet op slot op ons vakantie adres, gaat ineens ook het alarm af, Na een uur a 1.5uur niet op slot te hebben gestaan.
Het alarm geeft een ander geluid dan het normale bekende alarm geluid.

Gelukkig heb ik wel gereedschap mee en heb ik de alarm hoorn onder de ruitenwissers er maar helemaal uit gepakt.

Is iemand hiermee bekend en is zo lief om mij te vertellen wat dit zou kunnen zijn?

Alvast bedankt voor de moeite.
door vwt5multivan
#2834915
Het lijkt er op dat het probleem in de alarm hoorn zelf zit. Het alarm lijkt momenteel niet meer af te gaan. Uiteraard het geluid niet, omdat de hoorn er nu uit is. Maar ook de alarm lichten gaan niet meer aan. Thuis dus maar is even kijken of ik hem uit elkaar kan halen en de accu in de alarm hoorn kan meten/vervangen. Ik verwacht dat daar het probleem in zit.
Rns 310 en bluetooth

Zodra je de pairing device in de houder zet, wordt[…]

Bedankt voor de tip @Mari dan post ik dat morge[…]

Dus op een recente Passat of Arteon, uit laten we […]

Tikken als de wagen uitstaat

dat de sleutel uit het contact is betekend niet […]

navigatie MIB2

link naar de navigatie V19. https://app-connect.vo[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Dank, al zoekend kom je termen tegen als MIB2, MIB[…]

waarde bepaling

Dank u voor de tips. Dan zal ik hem binnenkort toc[…]

En toch werkte het prima (ja, getest :P)