VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
  • Gebruikersavatar
#2836202
Goedemiddag iedereen,

Sinds 2017-12 ben ik de eigenaar van een VW Golf VI hatcback 2.0 TDI uit 2009.

Voor zover ik me kan herinneren heb ik nu de accu al 3-4x laten vervangen omdat deze in de winter telkens leeg is. Dit is gedaan door de ANWB en garages, ik heb het nooit zelf gedaan. Nu wil ik hem verkopen en begint het gezeur weer met de accu die vaak om de dag/2 dagen leeg is. Ik wil hem gewoon goed verkopen dus wil dit opgelost hebben.

De accu:
Wilco Royal
12V 62ah (20h)
CCA 540A (EN)
W56219

Ik was gaan googelen en heb methodes gevonden om de accu door te meten, dat heb ik gedaan en ik meet het volgende:
Meten op gelijkspanning, moet ong 12,4v meten
- ik meet 11,9-12,08v

Auto starten, dan mag hij minimaal 9,6v worden
- Ik meet min 8,6v

Als ie eenmaal draait mag ie rond de 14v zitten
- Ik meet tussen de 15,1 - 15,9v
- Na een minuutje zit ie op 14,0v

De accu lijkt met dus niet optimaal, maar ook niet te slecht. Het volgende dat ik online vond was dat er wellicht ergens lekstroom zou moeten zitten. Nou zitten er 2 'niet-standaard' apparaten in de auto. Een alarm (Defa DVS-90) en een android/Apple CarPlay radio. Beiden omdat toen ik de auto net had de airbag en de radio zijn gejat...

Nou lijkt het me als het lekstroom zou kunnen zijn, ik ook in de zomer regelmatig last zou moeten hebben van een lege accu, en dit is niet het geval. Dit gebeurd alleen wanneer het wat kouder wordt.
Toch heb ik de lekstroom geprobeerd te meten (door de - pool los te halen en tussen deze pool en de stekker het A te meten) en ik kwam op 0,9. Even later meete ik niks meer, maar mijn meter gaat max tot de 5A dus wellicht heb ik de meter stuk gemaakt?

Affijn, iemand wellicht een idee voordat ik de auto maar wéér naar de garage breng voor een nieuwe accu?

Bij voorbaat dank voor het meedenken!

Afbeelding van accu en de meter: https://imgur.com/a/DAQBVww
(ja tijdens het meten van het A heb ik de rode stekker in het bovenste gaatje aangesloten)
#2836203
als de nieuwe accu's niet ingeleerd zijn dan is de kans groot dat de accu's niet optimaal geladen worden en dus snel leeg raken.
lekstroom kan zeker ook de oorzaak zijn, belangrijk is wel dat je de lekstroom meet als je de auto met alle portieren en motorkap dicht doet met de afstandsbediening, en dan na ±10-15 min kijkt wat ie aaangeeft.
#2846480
De accu van mijn Golf was afgelopen winter ook vaak leeg. Ik ben erachter gekomen dat wanneer ik zekering F25 loshaal geen problemen had. F25 is "Comfort links". Oftewel de raambediening electrische vergrendeling en spiegelbediening.

De laatste tijd (zomer periode) heb ik geen lege accu meer gehad. Volgens een garage was 1 cel in mijn vorige accu kapot heb deze dan ook vervangen. Ik ben er niet gerust op dat deze accu de winter gaat overleven omdat het werkelijke probleem nog niet is gevonden. Sinds het vervangen van de accu heb ik F25 weer in de zekeringhouder geplaatst.

De laatste tijd viel mij ook op dat ik een raar probleem met mijn electrische buitenspiegels heb welke misschien wel hieraan gerelateerd is. F25 is immers ook voor de bediening van de spiegels. Zie viewtopic.php?t=214234 voor meer info over het probleem met mijn buitenspiegels.
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]