VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door JoeVW
#2837313
Beste forum bezoeker,

Ik ben nieuw op dit forum. Waarschijnlijk zal dit onderwerp al eerder zijn besproken maar ik kon het niet zo snel vinden...

Ik zou graag willen weten of het eenvoudig is (en hoe dan) om bij VW (passat 2019) de gordel waarschuwing uit te zetten. En evt de logica van het start/stop systeem om te draaien. Dus bij default off, en evt aan te zetten mocht je dit willen.

Alvast hartelijk bedankt voor enige reactie.
Gebruikersavatar
door patrickmk3
#2837361
is zeker mogelijk kwa gordelpiep.
start stop omdraaien denk ik niet bij deze lane asssist wel indien aanwezig.
start stop valt wel compleet te deactiveren.
door Maxieboy40
#2837371
Stekkertje bestellen via aliexpress voor het start/stop systeem die zet je er tussen en dan schakelt hij hem bij starten direct uit. Wil je hem aan druk je het knopje in.... het lampje dat aangeeft dat hij uit is blijft wel branden.

Stekker plaatsen was 4 min werk en kabel van ali was €20,-
Gebruikersavatar
door mano
#2837389
Ik heb bij m'n b8 (TDI) gewoon alles uitgezet via vcds.
door JoeVW
#2837548
Dank voor je bericht.
Doe je dat gewoon privé thuis of werk je bij een garage? Is het relatief makkelijk? Kun je software programma kopen ergens? En uitlezen/veranderen met een macbook?
door Mari
#2837549
OBD11 gaat via een app op je telefoon, voor sommige zaken heb je credits nodig om die via een one-click te doen... Andere optie is VCDS of VCP, maar een echte ondersteuning voor Apple is er eigenlijk niet, is vrijwel allemaal windows-based. Let wel op met OBD11, je kan ook dingen "stuk" maken die daarna lastig te herstellen zijn!

Lees je, met behulp van Google, maar eens in over OBD11, VCDS en VCP...
Gebruikersavatar
door mano
#2837555
Ik heb zelf vcds, dus met een beetje Google hulp heb ik het zelf uitgeschakeld. Start stop moest ik wel via omweg uitschakelen.
door Mari
#2837559
Heb van het start/stop systeem weinig last, moet stil staan, auto in zijn vrij zetten en de koppeling laten opkomen alvorens start/stop in werking treed... zolang ik de koppeling ingetrapt hou belijft motortje gewoon lopen ;-)

Zou het met VCDS kunnen uitzetten, maar gezien bovenstaande is dat niet nodig...
door Mari
#2837574
Ik heb dus geen DSG, roer zelf in de versnellingsbak... ;-) en de topicstarter rept daar ook met geen woord over...

Bij DSG is het een andere zaak, maar zoals je al aangaf is het op te lossen door even wat bitjes met VCDS te veranderen... veel, zo niet alle informatie daarvoor is te vinden op internet (of je vraagt het hier)...
door JoeVW
#2837604
Heb inderdaad ook DSG, en vind start stop gewoon irritant. En natuurlijk ook niet geweldig voor je startmotor.
Ga van de week proberen met Carly. Heb stekker ondertussen binnen. Ben benieuwd hoe en of het werkt.

En toch werkte het prima (ja, getest :P)

@vwbasm Er zijn wel aardig wat foutcodes tevoors[…]

Stuur en stoelverwarming

... denk dat het slim is de auto eens uit te laten[…]

Welke I.C.E. heb ik?

Onderdeelnummer apparaat... ;-)

navigatie MIB2

Dat er een kaartje in zit waarop V18 staat zegt na[…]

Probleem opgelost, bleek inderdaad de module on de[…]

Echt alle kabels? Dat word een flink klusje zijn[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

Dealer net gebeld……ik had gewoon 2 jaar fabrieks[…]