VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Caddy
  • Gebruikersavatar
#2837894
Dag allemaal,

We hebben sinds een maand een Caddy Maxi 1.5 TSI.
Probleem 1: de kinderen zitten (bijna) altijd in de derde rij, dus ze gebruiken constant de inklapbare stoel aan de rechterkant. Ik krijg elke keer melding dat er iets niet in orde is met een stoel. Ik vermoed dat het deze stoel is omdat deze ook niet altijd goed ontgrendeld kan worden met het lusje. Dan moet ik even naar beneden drukken. Is dit een bekend probleem? Moet ik voor dit gevalletje de garantie aanspreken?
Probleem 2: als ik me tijdens het rijden vergis kom ik vaak in het menu "User". Ik heb nog geen manier gevonden om daar uit te komen behalve parkeren, sleutel uit het stopcontact en opnieuw beginnen. Iemand anders ervaring daarmee?
#2837897
... probleem 1: kinderen op rij 2 plaatsen ;-)
... probleem 2: handleiding lezen, of onder het rijden van alle knoppen afblijven... :-) geen idee wat het menu "user" precies inhoudt, maar als je in dat menu kan komen is er vast ook een weg uit, probeer eens wat knoppen ipv auto van en weer op contact...
#2837924
Pococurante schreef: 02 mei 2022 12:35Probleem 1: Ik krijg elke keer melding dat er iets niet in orde is met een stoel. Ik vermoed dat het deze stoel is omdat deze ook niet altijd goed ontgrendeld kan worden met het lusje.
Probleem 2: als ik me tijdens het rijden vergis kom ik vaak in het menu "User". Iemand anders ervaring daarmee?
1. Waarschijnlijk vergrendelt de stoel niet goed (je moet een klik horen) en krijgt daardoor een foutmelding om duidelijk te maken dat de stoel niet veilig vergrendeld is
(bv. bij een aanrijding kan de stoel uit z'n positie raken met alle gevolgen van dien).

2. Het user-menu is bedoeld om bij elke gebruiker van de auto, de "eigen" instellingen te selecteren.
Dus wanneer je met meerdere mensen van dezelfde auto gebruik maakt, kun je je eigen instellingen (bv. drive-mode, temperatuurinstelling, airco etc. laten onthouden... (mits de auto is voorzien van deze opties).

Bij het vertrek zal de auto vragen welke gebruiker (=user) de bestuurder is, en kun je je eigen naam kiezen om je eigen instellingen op te roepen.
Als je deze user-instellingen nog nooit eerder hebt ingegeven, zal de auto dit vermoedelijk blijven aanbieden.... totdat je minimaal 1 username hebt ingegeven.
Reparatie lijkt me erg duur.

Ja zeker wel, natuurlijk is het achteraf. Maar je […]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]

de suggesties van @vwbasm ook opgevolgd? Lees […]

Volgens tekening is het de eerste stekker alleen […]

Je tellerklok is vermoed ik aan een revisie toe. V[…]

Verlaging veren

Passen maar je moet de aslasten checken of juisthe[…]