VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Audio, video & gaming in je auto
  • Gebruikersavatar
Gebruikersavatar
door Wichert
#2838348
Goedendag Leden,
Op de update-site van VW zie ik dat er nieuwe kaarten voor de MIB1 beschikbaar zijn. Ik selecteer Golf, ouder dan 2015, Discover Media. Ik kom dan uit bij kaarten met als datum 2022/06/20. Dat geeft hoop voor de gebruikers van de Discover Media 1 ;-)

Het bestand wat je vervolgens download is 27GB. Dat past natuurlijk nooit op een SD-kaartje van 8GB. Pak je het bestand uit via 7Zip dan zie je als inhoud MIB1 en MIB2, waarbij MIB1 31GB is. Heb geprobeerd om hieruit een selectie te maken door mappen van oost-Europa te verwijderen en deze op de SD-kaart te zetten. Dat werkt niet. De originele bestanden weer op de SD-kaart terugzetten en alleen de bestanden van NL vervangen door de nieuwste geeft ook een foutmelding. Je zou verwachten dat 1 van deze oplossingen wel werkt, omdat de bestanden uit het mapje MIB1 komen. (De optie om taalbestanden te verwijderen werkt hier niet, omdat het kaartmateriaal alleen al 23GB is)

Heb het vervolgens via DiscoverCare (het updateprogramma van VW) geprobeerd. Dit werkt op zich goed, echter als alles geïnstalleerd is op het SD-kaartje blijkt er weer de oude versie op te staan (2020/21).

Vragen:
- Kan ik concluderen dat de verwijzingen op de VW-site niet goed staan, waardoor je als gebruiker van de MIB1 bij de verkeerde versie kaarten uitkomt?
- Is er een andere manier om toch de nieuwste kaarten te krijgen? Desnoods losse bestanden overzetten, of is alles via checksums afgegrendeld?
- Zijn er handige leden die op 1 of andere manier toch de nieuwste kaarten op de MIB1 kunnen draaien? En wat moet je hiervoor doen?
- Enz.
door Mari
#2838352
Weet niet wat VW aan het doen is, maar het wordt steeds moeilijker om de juiste update file te downloaden.... Ik krijg nu ook een file van 27GB terwijl alle voorgaande updates nog geen 6.5GB waren en dus probleemloos op de originele SD-kaart passen. Mijn systeem werkt ook ALLEEN met de originele SD-kaart, deze is daar namelijk niet voor vrij geschakeld. Dus domweg uitpakken op een SD-kaart van 32GB werkt dus niet.

Heb de inhoud van de 27GB file bekeken, de folder MIB2 heeft een hele andere inhoud dan de vorige updates voor mijn systeem en zijn daardoor niet bruikbaar!

Je zou discover care kunnen proberen voor het updaten van je navigatie... het downloaden met discover care gaat zeer langzaam dus neem er de tijd voor...
Gebruikersavatar
door Wichert
#2838354
Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb het net uitgeprobeerd door de oude navigatiebestanden op een standaard 32GB sd-kaart te zetten. Dat werkte dus niet.
VW wil een eigen merk SD-kaart hebben.

Is er nog een andere oplossing?
Gebruikersavatar
door Wichert
#2838355
Bedankt Mari voor je reactie. Ik had in 2e instantie Discover Care ook gebruikt. Deze download zelf de kaarten en zet ze op de sd-kaart. Wat denk je: je krijgt de oude bestanden van 2020.

Vandaar dat ik ook denk dat VW voor de MIB1 een verkeerde verwijzing op de site heeft staan.

Is er nog een slimmere mogelijkheid om toch de nieuwste bestanden voor de MIB1 op de sd-kaart te krijgen?
door josdavids
#2838358
Discover Care.jpg
Discover Care.jpg (111.31 KiB) 4387 keer bekeken
Zodra ik Discover Care opstart, kan ik kiezen voor een originele vw sd card of een third party. Is dat bij jou niet zo?
Gebruikersavatar
door Wichert
#2838359
josdavids schreef: 16 jul 2022 19:23 Discover Care.jpgZodra ik Discover Care opstart, kan ik kiezen voor een originele vw sd card of een third party. Is dat bij jou niet zo?
Goede tip. Probeer het nu uit, alleen duurt het 4 uur voordat alles gedownload is zegt het systeem....
Wordt dus vervolgt.
door josdavids
#2838360
Ik probeerde eerst de manier die ik atijd deed en wat tot nu toe altijd succesvol was: sdcard formateren en dan het gedownloade bestand van de vw site erop uitpakken. Alleen nu werd het kaartje niet meer als dusdanig herkend. Maakte nooit backups, misschien was dat nu handig. Maar goed, ik update hem alleen om het updaten, gebruiken doe ik hem eigenlijk niet. Dus ik doe het nu ook op de Discover Care manier. De tijd schommelt van 6hr tot 3hr en dan weer terug naar 1:30hr om vervolgens weer 3hr aan te geven. Bijzonder programma blijft het toch. Momenteel is het 91% en 5 minuten.
door josdavids
#2838367
Op de 1 of andere manier moest er eerst een map met de naam “maps” in de Root van de sd card staan met daarin de “00” en “eec”. Toen ik dat hersteld had werd de kaart weer herkend.
door wimenjoke
#2838371
Ik vraag me af waarom het bij mij een fluitje van een cent was.
Ik heb een discover-pro van 2015 en formateer een gewoon sandisk kaartje van 32 GB in ntfs formaat er draaien maar.
Programma uitgepakt net alles er op en eraan.
Nergens problemen mee.
Gaat al jaren goed, twee keer per jaar.
Gebruikersavatar
door Wichert
#2838386
Mijn conclusie is dat er voor de Discover Media geen nieuwe kaarten beschikbaar zijn. Gebruik je Discover Care en geef je aan dat het voor een Golf jonger dan 2015 is dan krijg je de oude bestanden van 2020/2021. Dat is dan inderdaad 8GB en je kunt het gerust op een 'third party' sd-card zetten van 32 GB. Echter de MIB1 accepteert vervolgens dit kaartje niet. Er blijft dan geen andere keuze over om op de originele 8GB kaart weer de versie 2020/2021 te zetten.
door Mari
#2838622
Dit gaan wij met zijn allen niet oplossen, dat zal VW moeten doen... neem contact met ze op en leg je probleem uit... ;-)

Ik wil mijn RNS510 in de EOS vervangen door een Ca[…]

Hallo, ik schoot uit bij het demonteren van de bou[…]

Mijn t5 2004 start na 10 uur stilstand niet meer. […]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]