VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
#2839183
Hi all,

Ik ben nieuw hier, zal me even voorstellen.
Ik ben Onno en trotse nieuwe eigenaar van een Tiguan R-line uit 2014. Ik nam de auto over van mijn vader maar er zat nogal wat werk in.

De hele bodem stond onder water. Een combinatie denk ik van open gestane ramen en een toch best knullig afvoer systeem van het panoramadak.

Ik heb heel de auto vanbinnen leeg gehaald, stoelen, trims, vloerkleed en de isolatie daaronder. Alle lekkages opgespoord en verholpen en toen mocht alles er weer in. Een droge wagen rijd toch een stuk fijner.

Nu had ik bij de eerste start gisteren dat het ESC lampje ging branden, maar die ging na een kilometer weer uit. Het airbag lampje bleef helaas wel aan. Ik probeerde hem uit te lezen, maar ik ben bang dat mijn reader dat niet lezen. Dus ik kan niet zien met welke airbag er iets mis is.

Hebben jullie tips? Is er iemand in Amsterdam die wel kan uitlezen welke airbag iets laat horen? kan ik het lampje resetten op de een of andere manier om erachter te komen of hij dan weer aangaat? Of moet ik toch maar naar de garage?
Vind het zo jammer dat zij hem dan weer uit elkaar gaan halen tegen heel wat euro's natuurlijk.

Thanks!
Onno
#2839189
Je hebt de stekkers onder de stoelen los gehad, daardoor is het systeem in betrekking tot de airbags getriggerd... lampje zal pas uit gaan als het gereset wordt en er ook daadwerkelijk niets mis is met een van de vele airbags en sensoren.

Je zegt dat je hebt geprobeerd uit te lezen, jammer genoeg vertel je er niet bij waarmee je dat hebt geprobeerd. Wellicht kan het wel, maar moeten wij nu gaan gissen welke tool je gebruikt hebt!

Misschien dat je een mede-forumlid kan benaderen bij je in de buurt, kijk daarvoor even in het VCDS-Lokatie-topic: viewtopic.php?t=93030
#2839190
Hi Mari,

Dank voor je reactie! Fijn om even de goede richting in te worden geduwd. Het zou fijn zijn wanneer het alleen resetten zou zijn.

Ik las de auto uit met een OBD2 stekkertje, goedkoop ding die je kunt koppelen met telefoon dus zeker geen professionele apparatuur. Zag al online dat er apparaten zijn die wel dit soort dingen kan detecteren.

Dank voor de tip ik ga even zoeken, en anders rij ik even langs de garage!
P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad