VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2844557
Hoi, sinds een aantal weken rij ik een T-Cross uit 2021 met 48.000 km op de teller.
In (bijna) alle opzichten een hele fijne auto.
Wat me echter is opgevallen dat het interieur wat kraakt en rammelt. Het gekraak zit hem volgens mij vooral in de deuren aan de achterzijde. Het klinkt als een wringend geluid van het plastic (handgrepen). Je hoort het soms bij het optrekken van de auto en wanneer je in de bebouwde kom rijd.
Hebben meer T-Cross bestuurders hier last van?
De T-Cross is geen goedkope auto dus ik had op dit gebied wel iets meer kwaliteit verwacht.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Mvg, Rogier
#2844565
Hoeveel kilometer heeft uw T-Cross gereden? En ook geen gekraak bij vluchtheuvels e.d.?
Insmeren met vaseline is een optie maar daar wacht ik even mee. Hopelijk reageren er nog meer mensen.
Het probleem heb ik aangekaart bij de VW-dealer waar de auto is gekocht. Ik ben benieuwd wat zij zeggen. Mochten ze het niet kunnen oplossen dan besluit ik wellicht om hem weer in te leveren.

Zaterdag of zondag laat ik mijn broer rijden in de T-Cross. Hij heeft zelf een Polo uit 2021 en zegt ook geen gekraak te hebben in zijn auto.
#2846547
Ik heb een Golf 7.5
Mijn deuren kraakten op oneffen wegen, bijvoorbeeld op klinkerwegen die hobbelig waren.
Ik irriteerde me daaraan.

Ik heb het zelf opgelost. Het lag niet aan de deurrubbers, maar aan de vilten afsluitingen bovenaan de deuren. Na 2 maanden nog steeds stil. Voorheen had ik de deurrubbers ingesmeerd met Nextzett (dus niet de vilten afsluitingen), maar de 2e keer hielp dat niet meer.
Ik heb deze tip van een Engels GTI-forum. Het zijn de deuren die in de carrosserie kraken. Je kunt dit testen door te kijken of dit probleem verdwijnt als je de ramen een stukje open doet. Ook als je tegen de deuren aan duwt terwijl ze dicht zijn. Als ze redelijk kraken bij het duwen, ligt het daaraan.

Ik heb er droog smeermiddel opgespoten (4x Ik hou namelijk van overdrijven), wel even eromheen afgeplakt.
Het is smeermiddel uit de zeiljachtwereld. Het schijnt zeer langdurig te helpen volgens het GTI-forum en je ziet er werkelijk niets van. Sailkote van McLube. Echt perfect spul.

Ik zou dit zeker proberen. Ik weet niet hoe lang dit bij mij zal helpen. Het zit er nu 2 maanden op bij mij, nog steeds in orde. Echt een wereld van verschil.

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Je hebt een foutcode en vraagt wat te doen? Foutc[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad