VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Schrijf een goede handleiding en help een ander
door Sammm
#2845726
Hoi allemaal,
Ik ben de eigenaar van een VW Tiguan 5N met daarin een OEM radio (een RDC 310). Enkele maanden geleden bestelde ik op Ebay een replica RNS 510. Nadat de software me enkele keren in de kou liet staan besloot ik terug te originele radio erin te plaatsen. Nu vroeg ik me af, aangezien de hardware van de replica in orde is, of het niet mogelijk is om de originele Volkswagen software van de RNS 510 op de replica te plaatsen? Ikzelf heb geen ervaring met programmeren maar misschien kan iemand me wel wegwijs helpen?
Ik hoor het graag! Alvast bedankt!
door Mari
#2845732
Allereerst welkom op dit forum...

Val maar gelijk met de deur in huis: Nee het js niet mogelijk om de originele Volkswagen software op een clone te plaatsen...
door Sammm
#2845742
Mari schreef: 19 aug 2023 10:04 Allereerst welkom op dit forum...

Val maar gelijk met de deur in huis: Nee het js niet mogelijk om de originele Volkswagen software op een clone te plaatsen...

Zonde van de aankoop dan… :(
Ook niet na verwijderen van alle huidige software? Als het ware van een leeg toestel beginnen?
Ik bekijk maar even mijn optie. 250€ voor een niet-naar-behoren-werkend toestel vind ik dan wel erg veel.
door Mari
#2845743
... de VW software verwacht bepaalde hardware en is daardoor ook alleen op dat specifieke apparaat te gebruiken...

Bij dit soort dingen die je je vooraf beter te oriënteren naar de mogelijkheden. Ik had sowieso never nooit voor een RNS 510 of clone gekozen, is wel wat beters te verkrijgen, maar zet allereerst alle eisen en wensen op een rijtje...
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]