VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met de Arteon, Passat, Passat CC & Phaeton.
  • Gebruikersavatar
door GuidoGTE
#2845768
Sinds de dag dat ik vertrok naar vakantie in Bretagne, is mijn scherm vastgelopen. Tenminste, ik denk niet dat het het scherm is, maar de unit in het dashboard kastje natuurlijk. De unit start op, loopt vast, start opnieuw op en blijft dan zwart. De ene keer loopt ie vast op de radio, de andere keer op de map afbeeldingen, maar de constante is dat hij enkele keren probeert op te starten en het daarna opgeeft.

Heeft iemand een idee wat het probleem is, en wat de oplossing is? De garage heeft de auto uitgelezen en heeft geen foutmeldingen geconstateerd.
#2845803
Inmiddels is de headunit door de garage eruit gehaald en naar een bedrijf in Breda gestuurd. Hopelijk kunnen die het fixen.

Eerlijk gezegd valt de respons me tegen. Ik probeer mijn beperkte kennis met anderen te delen, maar merk daar weinig van terug…
door Mari
#2845805
... stel dat we het antwoord niet weten, wil je dan dat we reageren? Lijkt me dat je daar ook niet mee geholpen bent... beetje flauw om na 2 dagen al te gaan klagen geen reaktie te krijgen, bedenk even dat het in delen van het land nog steeds vakantie is en niet alle forumleden dagelijks het forum bezoeken, waarschijnlijk niet alles lezen en zeker niet overal verstand van hebben.

Dat de unit dit gedrag vertoont kan allerlei oorzaken hebben, een corrupt bitje, een stukje geheugen wat stuk is of electronica die de geest gegeven heeft. In sommige gevallen los je het eenvoudig op met een soft-reset, de andere keer door de boel enige tijd spanningsloos te maken en in andere gevallen moet een reparateur er aan te pas komen...

Ik hoop dat ze wat vinden aan je unit, dan kan de oorzaak wellicht verholpen worden.
Gebruikersavatar
door DrEd
#2845813
Ik ben geloof ik redelijk thuis in de HU van de GTE :-D . Maar kan uit je verhaal niet echt iets opmaken. Wat voor unit is er bij jou geplaatst (Discover Pro/Discover Media) en van welke generatie (Mib 1,2,2.5) ? Met deze informatie kun je wat gerichter gaan zoeken en misschien ook wat meer reactie verwachten.
#2845840
Oké, ik was iets te kort door de bocht. Sorry daarvoor.

Ik dacht de de Passat GTE altijd dezelfde unit had, de Discover Pro. Ik heb geen idee welke generatie, de auto is van november 2015. De unit is nu opgestuurd en het bedrijf (geen idee welk) gaat het uitzoeken.
#2845872
Weet nog niet wat het probleem was, maar van mijn garage gehoord dat het betreffende bedrijf het repareert voor 400 euro ex. BTW, inclusief garantie. In ieder geval beter dan een nieuwe unit, die schijnt dik 3000 euro te kosten…
Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]