VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg
  • Gebruikersavatar
#2846859
Hallo mederijders,

Vraagje: Ik heb altijd Skoda gereden, dat laatste jaren de Scala met de 1.0 motor DSG 7 bak.
Nu de T-Roc met de 1.5 motor met DSG.
In de Scala reed ik al dan niet met de ACC en in ECO al snel in de 7e versnelling, ook bij b.v. 70 km/h. en dat voldeed prima.
De T-Roc (import) schakelt in ECO stand pas naar de 7e op 80 km/h wat is dus vrij laat vind. Er zijn genoeg PK's, méér dan bij de Scala, dus dat is het niet. In stand ECO zie ik in ieder geval nooit de melding van de cilinderuitschakeling.
Wat voor ervaring(en) hebben jullie? Is deze T-Roc door de vorige eigenaar misschien al gekieteld?

Verder ben ik zeker tevreden over bijna alle aspecten van deze auto vergeleken met de Skoda Scala (niet de voorkeuze van de radio) en de vermoedelijke fout dat in het Multimediascherm ECO staat en na herstart in het dashboard D (normaal/Drive).

Ik ben benieuwd naar jullie reacties.

grtsss.

p.s. Bij een buitentemp. van 8.5 gr is het me gelukt na wat als taxi in de stad gereden te hebben naar 5 winkels en dan 180 km snelweg op de ACC op 103 km/h met af en toe sneller inhalen toch één keer 1:20 vlgs de boordcomputer te rijden. De Scala was duidelijk zuiniger vlgs de boordcomputer, de T-Roc heeft wel een groter frontaal oppervlak.
#2846864
Als de boordcomputer een verbruik van 1:20 aangeeft, dan heb je dat in werkelijkheid niet gereden... echte verbruik kan je alleen uitrekenen door het aantal gereden kilometers delen door het getankte aantal liters... dus aftanken dat ding, km stand opschrijven en bij de daarop volgende keer tanken weet je het...

Ik gebruik hiervoor een app, genaamd SpritMonitor... daar hou ik al jaren de gereden kilometers in bij en de getankte liters brandstof...
daNpy vinden dit leuk
#2846880
@fanTRoc je hoeft me niet in elke reactie te "taggen"... zeker niet als het geen reactie op mijn reactie niet... ;-)

Maareh... als de schakelmomenten je niet bevallen, dan kun je deze laten aanpassen... en als je naar een goede tuner gaat kan die waarschijnlijk ook zien of je auto nog de originele software bevat of niet...
fanTRoc vinden dit leuk
Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Hallo allen! Ik heb een leuke golf 3 voor mijn vr[…]