VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
#2847837
hallo mijn naam is frans en ik heb een probleem met mijn golf 5 1.4 fsi bouwjaar 2004
er brandt het abs lampje esp en het stuurlampje als ik de auto start en rij is het alsof het vermogen op een keer weg is als ik de auto uit zet en opnieuw start is het even weg en weer hetzelfde probleem
ik heb de auto uit laten lezen aantal fouten 5

011b toerentalsensor links voor mechanische fout
011f toerentalsensor rechts achter mechanische fout
029c spanning verzorging onder de min waarde
011b toerentalsensor links voor elektrische fout in stroomkring

mijn vraag is nu kan het hier aan liggen dat het vermogen hier door weg valt
alvast bedankt voor jullie reacties groetjes frans
door Mari
#2847840
Allereerst welkom op dit forum...

Wanneer je de auto hebt laten uitlezen, vermeld er dan gemakshalve bij WAARMEE de auto is uitgelezen... veel universele uitleestools laten niet alles zien, mijn voorkeur gaat dan ook altijd uit naar het uitlezen met VCDS, simpelweg omdat deze de meeste informatie geeft en veel dieper kan kijken dan een universele tool.

FSI motoren hebben sowieso weinig vermogen, is ook niet vreemd, zijn ongeblazen motoren (hebben geen turbo)...

De omschrijving "toerentalsensor" zet je wellicht op het verkeerde been, gezien er gesproken wordt over "links voor" en "rechts achter" vermoed ik dat het gaat over de ABS-sensoren, wat verklaard waarom het ABS-lampje brand...

Mijn advies, uitlezen met VCDS, dat zal de boel een stuk duidelijker maken...
#2847842
Mari schreef: 06 feb 2024 18:14 Allereerst welkom op dit forum...

Wanneer je de auto hebt laten uitlezen, vermeld er dan gemakshalve bij WAARMEE de auto is uitgelezen... veel universele uitleestools laten niet alles zien, mijn voorkeur gaat dan ook altijd uit naar het uitlezen met VCDS, simpelweg omdat deze de meeste informatie geeft en veel dieper kan kijken dan een universele tool.

FSI motoren hebben sowieso weinig vermogen, is ook niet vreemd, zijn ongeblazen motoren (hebben geen turbo)...

De omschrijving "toerentalsensor" zet je wellicht op het verkeerde been, gezien er gesproken wordt over "links voor" en "rechts achter" vermoed ik dat het gaat over de ABS-sensoren, wat verklaard waarom het ABS-lampje brand...

Mijn advies, uitlezen met VCDS, dat zal de boel een stuk duidelijker maken...

bedankt voor de reactie ik weet helaas niet met wat precies dit is gedaan
ik begrijp ook dat de auto ook niet zn groot vermogen heeft maar als ik het gaspedaal helemaal indruk komt die bijna niet weg zet ik hem uit en start ik weer opnieuw gaat het goed en dan opeens trekt de auto weer niet en dan op in keer in het rijden pakt die weer alsof er niets aan de hand is er zal waarschijnlijk meer mee zijn niet goed uitgelezen groetjes frans

Ik wil mijn RNS510 in de EOS vervangen door een Ca[…]

Hallo, ik schoot uit bij het demonteren van de bou[…]

Mijn t5 2004 start na 10 uur stilstand niet meer. […]

Handleidingen Tiguan 2024

Er staat voor mij een Tiguan eHybrid in bestelling[…]

Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]