- 06 apr 2024 14:53
#2848782
Beste lezers,
Ik heb een 1.4 16V met kantelende zuigers (tikkende motor), bouwjaar 2000. In 2004 heb ik de auto gekocht met tikkende motor en 100.000 km op de teller. Inmiddels staat de teller op 240.000 km en is het olieverbruik nog altijd laag, ik heb een rustige rijstijl en rijd vnl. lange afstanden. De auto is op de motor na in perfecte staat (geen krassen, geen corrosie, nieuwe schokdempers, banden, accu).
Op dit forum lees ik dat een Golf IV met tikkende 1.4 16V oud kan worden. Dat kan ik bevestigen.
Vraag: Is de kans groot dat ik er nog 100.000 km mee rijden zonder motorrevisie? Ik moet namelijk één auto weg doen. Ik moet een keuze maken tussen de verkoop van de Golf IV en een Opel Agila 1.0 (3 cil.) uit 2011 met 130.000 km op de teller. Voor mij is restlevensduur het belangrijkste criterium.
Groet, Paul
Ik heb een 1.4 16V met kantelende zuigers (tikkende motor), bouwjaar 2000. In 2004 heb ik de auto gekocht met tikkende motor en 100.000 km op de teller. Inmiddels staat de teller op 240.000 km en is het olieverbruik nog altijd laag, ik heb een rustige rijstijl en rijd vnl. lange afstanden. De auto is op de motor na in perfecte staat (geen krassen, geen corrosie, nieuwe schokdempers, banden, accu).
Op dit forum lees ik dat een Golf IV met tikkende 1.4 16V oud kan worden. Dat kan ik bevestigen.
Vraag: Is de kans groot dat ik er nog 100.000 km mee rijden zonder motorrevisie? Ik moet namelijk één auto weg doen. Ik moet een keuze maken tussen de verkoop van de Golf IV en een Opel Agila 1.0 (3 cil.) uit 2011 met 130.000 km op de teller. Voor mij is restlevensduur het belangrijkste criterium.
Groet, Paul