VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf IV, V, Bora/Jetta & Touran.
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
door Vicentdewerk
#2848886
Hoi allemaal
Ik heb een probleem met mijn golf 4 2.0
Ik was van Zeeland naar Tilburg gereden niks aan de hand ik rij weer terug hij start normaal
Maaar ik kom bij de stop licht en hij viel bijna uit met stationair draaien en sinds dien loopt hij niet goed stationair rijden niks mis maar staat hij stil dan hikt hij en heeft hij moeite ik heb de regelklep van tank luchtsysteem vervangen maar hielp niet heb relais en zekering na gekeken niks gevonden weet iemand wat er mis kan wezen :crying: ik heb hem uot gelzen dit was het resultaat
Bijlagen:
Screenshot_20240413_214347.jpg
Screenshot_20240413_214347.jpg (456.34 KiB) 231 keer bekeken
Gebruikersavatar
door GolfGT
#2848887
ik denk dat er ergens een vacuumlek zit, wellicht hoor je een sissend geluid als de motor stationair loopt...
Gebruikersavatar
door JUUL
#2848890
Het forum werkt niet hetzelfde als social media. Drie identieke topics aanmaken voor hetzelfde probleem heeft hier geen meerwaarde. Wat je daardoor krijgt is dat er in drie topics verschillende antwoorden worden gegeven op jouw vraag...dan ben je qua reacties het overzicht totaal kwijt. De andere topics zijn verwijderd, graag centraal houden. En uiteraard succes met het vinden van de juiste oplossing :tu:
door Vicentdewerk
#2848891
GolfGT schreef: 14 apr 2024 01:23 ik denk dat er ergens een vacuumlek zit, wellicht hoor je een sissend geluid als de motor stationair loopt...
we hebben gekeken met remreiniger of hij reageerde op een lek maar geen resultaat
door Mari
#2848896
Zoek de foutcodes maar op, op de website van Gerrit Speek... bij vrijwel alle foutcodes staat vermeld wat de mogelijke oorzaken zijn en wat wellicht de oplossing is. Lees het allemaal goed door loop punt voor punt na...
door Vicentdewerk
#2848898
Ja dat heb ik geprobeerd en dingen vervangen zoals regelklep van tank luchtsysteem en de Secundaire luchtpomp maar weet niet of die dungen ook in geleerd moeten worden want hij geef na de vervanging nog steeds een fout op
door Mari
#2848903
... wissen, stukje rijden en daarna weer uitlezen en kijken wat er terug komt... domweg dingen vervangen lost je probleem niet op...

Alles gelezen wat er geschreven staat over deze foutcodes? Gedaan wat er in staat? Geef stap voor stap aan hoe & wat je gedaan hebt...

P0102 - https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16486.html
P0418 - https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16802.html
P0443 - https://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16827.html

Een hoop wijst naar bedrading, daar waar gesproken wordt de meetwaardeblokken te controleren, doe dat dan ook... Waarschijnlijk heb je daarbij weinig aan het tooltje waarmee je nu hebt uitgelezen, meest geschikte daarvoor is VCDS.
door Vicentdewerk
#2849149
Hallo allemaal mijn golf 4 heeft twee fouten ik denk persoonlijk dat de lambdasonde kapot is maar weet het niet zeker de fout code zijn p 0171 en p 0172 heb het opgezocht Dat betekent dat de motor of te arm is of de Rijk het ruikt ook heel erg naar benzine na rijden de maf sensor is laatst vervangen Iemand zei ook dat ik die moet inleren maar ik weet niet of dat moet voor de rest rijd hij prima en loopt hij goed ook de luchtfilter is pas vervangen heb gekeken naar lekkages van de vacuum met rem reiniger maar hij reageerde niet op de remreiniger dus geen Lek weet iemand wat dit kan zijn?

Mod edit:
AUB geen extra topics te openen voor hetzelfde onderwerp. Houd het aub overzichtelijk in 1 topic!

Hoi, Ik heb sinds een maand of 6 een Arteon TSI 2.[…]

Geen ervaren sleutelaar die een soortgelijk proble[…]

Car play /android/radio /navi

Xtrons goede ervaring mee. Gebruik ook even de zoe[…]

Geprobeerd, maar nog geen reactie. Was benieuwd […]

zoals werd voorgedaan in het filmpje waar je zelf […]

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]