- 01 feb 2007 23:20
#414922
Ik ga in dit topic mijn vorderingen (en mijn misstappen) bijhouden mbt een 1.8 G60 motor in een 74er spaarkevertje. Hopelijk vinden jullie het interessant genoeg... (want enige aanpassingen zullen wel nodig zijn aan het kevertje,er zal dus flink gezaagd en gelast gaan worden! )
Ff een paar foto's:
Mijn spaarkevertje,nu ff hoog op de poten want er zit namelijk geen motor in!
Gat in de bandenbak gezaagd,extra koellucht voor de radiateur
Aluminium pijpen aangelegd tbhv het koelsysteem
Radiateurtje voorin
Weer maar ff zagen
Dit is het torretje, een G60 dus
Pasplaatje erop
Vandaag dit nog ff binnen gehad, een koppelingsplaat en drukgroep
Ook niet geheel belangrijk, de remmen.... Remmen aangepast van trommel naar schijfrem
We hangen er een zwaardere motor in, dus de standaard rubbers voldoen niet meer. Dus hoppetee, nieuwe bakdrager en urethaan'rubbers' ff gemonteerd:
Zoals de meeste kever bezitters onder ons, hebben we allemaal last van een natte bak. Oorzaak hiervan is vaak te vinden bij het afdichtingsrubber van de prise-as. Dat lossen we ff op:
Duidelijk te zien dat het rubber lek is:
Rubber eruit gepield:
Nieuw rubber erin en nog voor de zekerheid ff met vloeibare pakking zitten kliederen:
En het resultaat:
Nu verder met de G60 motor, vliegwiel zit eral op, alleen de koppeling en de drukgroep ontbraken nog. Dus ff het spul monteren:
Hier zie je mijn centreer tooltje, een oude afgeslepen prise-as:
Op deze foto is duidelijk het nieuwe toplager te zien. Het is een toplager van een T4, die heb je echt nodig als je een Golf of G60 ga monteren in een Kever. Zonder zo'n lager wordt het schakelen wel errug moeilijk!
Waarschuwing!!! De volgende afbeeldingen zijn niet geschikt voor de True Kever Lovers!!!!
ZAAAGEN!!!!!
Dit moest helaas wel, anders past zo'n G60 motor echt niet achterin!!
G60 achterin:
Duidelijk te zien dat mijn motorklep wel errug groot moet worden, wil ik de G60 netjes afdekken:
Vanuit de binnenkant gezien:
Volgende stap wordt de bedrading....
Ff een paar foto's:
Mijn spaarkevertje,nu ff hoog op de poten want er zit namelijk geen motor in!
Gat in de bandenbak gezaagd,extra koellucht voor de radiateur
Aluminium pijpen aangelegd tbhv het koelsysteem
Radiateurtje voorin
Weer maar ff zagen
Dit is het torretje, een G60 dus
Pasplaatje erop
Vandaag dit nog ff binnen gehad, een koppelingsplaat en drukgroep
Ook niet geheel belangrijk, de remmen.... Remmen aangepast van trommel naar schijfrem
We hangen er een zwaardere motor in, dus de standaard rubbers voldoen niet meer. Dus hoppetee, nieuwe bakdrager en urethaan'rubbers' ff gemonteerd:
Zoals de meeste kever bezitters onder ons, hebben we allemaal last van een natte bak. Oorzaak hiervan is vaak te vinden bij het afdichtingsrubber van de prise-as. Dat lossen we ff op:
Duidelijk te zien dat het rubber lek is:
Rubber eruit gepield:
Nieuw rubber erin en nog voor de zekerheid ff met vloeibare pakking zitten kliederen:
En het resultaat:
Nu verder met de G60 motor, vliegwiel zit eral op, alleen de koppeling en de drukgroep ontbraken nog. Dus ff het spul monteren:
Hier zie je mijn centreer tooltje, een oude afgeslepen prise-as:
Op deze foto is duidelijk het nieuwe toplager te zien. Het is een toplager van een T4, die heb je echt nodig als je een Golf of G60 ga monteren in een Kever. Zonder zo'n lager wordt het schakelen wel errug moeilijk!
Waarschuwing!!! De volgende afbeeldingen zijn niet geschikt voor de True Kever Lovers!!!!
ZAAAGEN!!!!!
Dit moest helaas wel, anders past zo'n G60 motor echt niet achterin!!
G60 achterin:
Duidelijk te zien dat mijn motorklep wel errug groot moet worden, wil ik de G60 netjes afdekken:
Vanuit de binnenkant gezien:
Volgende stap wordt de bedrading....