VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen Golf I, II, III, Jetta en Vento
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#798915
Golf 1/ Jetta 1

Golf 2/ Jetta 2
roest op de achterplaat waar het logo zit.
roestblaren rondom raamrubbers


Golf 3/ Vento
stabilisators voor
achteras rubbers
vast zittende koplamp hoogteverstelling, ook elec spiegels
roest over gehele bodem, achterschermen, dorpels en achterklep
kriksteunen rotten veel door omdat men verkeerd opkrikt, en dus de dorpel (velsnaad) plat duwt vooral bij voorste snel kans op roest.
olie verbruik (walm uit de uitlaat)
terugschakelen naar de 2 of er geen gekraak in de bak hoorbaar is
kapotte draagarmrubbers
remdrukverdelen die vast zit
kachelweerstand (alleen hoogste stand werkt dan nog)
waterhuisjes voor en op de zijkant van de cinlinderkop lekken nog wel eens netals de ijzeren waterbuis
roest op voorschotels achter
Verder let op roest bodem, (dopjesin de bodem, dorpel, achterbak tegen achterscherm


algemeen bij auto's
distributieriem, bougies, oliepeil, koelvloeistofpeil
trilling in het stuur
bij het insturen in een bocht een tikkend geluid horen (homokineten)
tik in het blok horen
onregelmatig lopen.
zweten van het blok
stuur op rechte weg even loslaten. bij afwijken (naar links of rechts) uitlijnen, of eventueel een kromme auto
remmen moet gelijkmatig gaan. niet naar links of recht trekken of "hobbelen".
vloeiend sturen
kop lek, geen olie aan buitenkant blok (iig niet zeiknat)
kleppendekselpakking lek.
onderhoudsboekjes vragen en nakijken
KM-stand reëel aan staat van auto.
alles werkend (bijvoorbeeld: verlichting, kachel, tellers, dak, ramen spiegels, ook electrisch)
dakraam waterdicht
droog in kofferbak bij reservewiel
banden, scheurtjes, bulten, profieldiepte, recht afslijten
over het dak kijken of die helemaal glad loopt. als daat een knikje of bult in zit is het vaak een schade auto. hebben auto's met schuifdak vaak na botsing(zonder schuifdak ook maar minder)
deuken in de dorpels, vrijwel altijd APK afkeur, waarschijnlijk schadeauto.
bij de kokerbalken onder de motorkap een extra brede lijn met soort van tectiel, wat wel in kleur is.. waarschijnlijk nieuwe kokerbalk opgelast, ex-schadeauto.


help aub om dit tot een goed hulpmiddel te maken :D

ik zal de lijst zo veel mogelijk updaten :)
Laatst gewijzigd door Hakkers op 27 mar 2008 00:23, 5 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
door Hakkers
#798939
thnx :D wat bedoelen ze met de eerste modellen?

de modellen van voor de facelift? het gaat namelijk om een '94er
de facelift was volgens mij in september '96 toch?
Gebruikersavatar
door GTIGolf
#798943
Stabilisators voor.
Achteras rubbers.
Vast zittende koplamp hoogte stelling geld ook voor elec spiegels.
Remklauwen achter waarvan de handrem blijft vast zitten of niet werkt.

Om Jeff_Edison aan te vullen.
door timberland
#798983
Hakkers schreef:thnx :D wat bedoelen ze met de eerste modellen?

de modellen van voor de facelift? het gaat namelijk om een '94er
de facelift was volgens mij in september '96 toch?
is heel makkelijk te herkennen aan de vierkante knipperlichten in de schermen (oud type) of de ronde (nieuw type)
maar die van mij komt uit juli 1996 en dat is nog een oud type
dus denk dat deze dat ook gewoon is
Gebruikersavatar
door john-vr6
#799048
vanaf september 1996 is de 2 fase van golf 3 ingevoerd...

GTIGolf, Stabilisators voor.
Achteras rubbers.
Vast zittende koplamp hoogte stelling geld ook voor elec spiegels.
Remklauwen achter waarvan de handrem blijft vast zitten of niet werkt.


dit zijn de meeste kwalen..
Gebruikersavatar
door Hakkers
#799655
@ Timberland,

ik wist idd dat het oude en nieuwe type aan de knippers in de zijschermen te herkennen is, wist alleen niet welk jaar het was ;)

heb vandaag nog beetje info van hem gekregen: het gaat om een golf 3 1.6 colorado uit 1994.

iig alvast bedankt voor de reacties :D
Gebruikersavatar
door Jerry
#799660
Let goed op roest op de gehele bodem, achterschermen, dorpels en achterklep...

Heb er al diverse gezien waarvan de bodemplaat echt helemaal krokant aan het worden is.
Gebruikersavatar
door golfjuh
#799689
kriksteuenen rotten veel door omdat men de krik er verkeerd onder zet en dan de dorpel plat duwt dus ff goed voelen

achter schermen onder de plastig scherm kappen rottigheid

olie verbruik (walmen uit de uitlaat)

terug schakelen naar de 2 of er geen gekraak in de bak hoorbaar is

kapote draagarm rubbers

remdruk verdeler die vast zit

kachelweerstand (dan doet alleen de hoogste stand het nog maar)

water huisjes voor en op de zijkant van de cillinderkop lekken nog wel eens evenals de ijzeren waterbuis

veerschotels achter rotten nog wel eens door

kleppen deksel pakking lekt nog wel eens


vedder ff naar onderhoud kijken db riem bogies ollie enz enz
Gebruikersavatar
door vw-bully
#799725
op krik punten dorpels!! als de mk3 verkeerd wordt opgekrikt geeft dat een knik in de velsnaad van de dorpel en gaat daar roesten.
met name de voorste!!
veerschotels achter,komt ook voor
Gebruikersavatar
door Hakkers
#799741
thnx :D hij komt vrijdag ff aanrijden met dat ding, moet ik ff van hem kijken :lol:

is het misschien geen handig idee om van dit soort topics een sticky te maken?
heb zelf ook wel de zoekfunctie gebruikt, en ik weet zeker dat er wel vaker topics hierover gemaakt zijn. maar toch kan ik ze op de een of andere manier telkens niet terug vinden..

dan zal ik alle info die binnen komt verzamelen in de eerste post, en mijn eerste post ff aanpassen zodat het mooi overzichtelijk is ;)
Gebruikersavatar
door Hakkers
#799756
ik denk dat ik deze dan direct maak tot een topic voor golf 1, 2 en 3 plus de jetta en vento..

want daar is deze sectie ook voor bedoelt, en kan iedereen het overzichtelijk in 1 topic zien :)
Gebruikersavatar
door john-vr6
#799780
Hakkers schreef:ik denk dat ik deze dan direct maak tot een topic voor golf 1, 2 en 3 plus de jetta en vento..

want daar is deze sectie ook voor bedoelt, en kan iedereen het overzichtelijk in 1 topic zien :)
:applaus: goed bezig..
Gebruikersavatar
door Masterbeer
#799782
Alles wat genoemd is + mijn ervaring;

versnellingsbak en dan vooral de R(everse).
door wampe
#849858
Ik ga binnenkort kijken naar een jetta uit 1990 of 1991, het is een pacific uitvoering met nog geen 100.000 gelopen. Waar zou ik op moet letten? en wat is een nette prijs voor zo'n auto?
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]