VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Taigo, T-Cross, T-Roc, Tiguan & Touareg.
  • Gebruikersavatar
door rowy
#1140527
nykl schreef:Ook mijn kersverse Tiguan heeft een bijgeluid. Een irritante hoge fluitgeluid die onstaat als je tegen 60 km per uur rijdt. Naar mijn mening komt deze van lins achter. Bij de garage denken zij dat het van de nieuwe band(-en) komt en dat dit wegslijt. Vreemd is dat het geen constante geluid is, de ene dag is ie duidelijker dan de andere. Persoonlijk denk ik meer aan een soort resonantie maar volgens de dealer is het niet zo.
Heeft iemand deze ervaring ook dan hoor ik het graag.
Hallo,

ik heb dit probleem ook en dit treed op wanneer het geregend heeft of wanneer ik de auto heb gewassen. Erg irriterend!
Ik heb de auto een dag bij de garage gehad en zij konden niets vinden. Gek genoeg hadden zij hier nog geen andere melding van gehad.Ik ben toen zelf maar op zoek gegaan en heb ontdekt dat er in de gaatjes van de dakrails water loopt, dit blijft staan en dat dit het fluitend geluid veroorzaakt. Ik heb de gaatjes dicht geplakt met plakband en het was gelijk weg! Ben toen naar de garage teruggegaan en heb dit vermeldt. Er werdt gelijk een melding gedaan bij Pon werd mij verteld. Ik heb toen gevraagd om een paar dopjes om deze gaatjes dicht te maken. Ik zit hier nu nog steeds op te wachten (inmiddels 2.5 maanden later). Vorge week ben ik nog teruggeweest en men vertelde mij dat het nog in onderzoek was en dat ze nog een melding hadden gehad.
Ik zit er aan te denken om nu rechtstreeks met Pon contact op te nemen want duurt me te lang.
Ik hoop dat je hier wat mee kunt en hou me op de hoogte als jij hier verder mee komt.

Groeten Rowy.
#1140544
Hallo,
mijn garage zei dat dit door de band links achter kwam en dat het over gaat. Het is inmiddels inderdaad echt over maar van die band ben ik niet van overtuigd. Ik hoor wel weer een andere geluid en ook dat komt niet altijd voor wel af en toe. Het is alleen als je gas geeft en het lijkt het meest op zo elektrisch zoemend of licht knetterend geluid. Bij lage snelheden hoor je het meest. Omdat het niet altijd is is het zo moeilijk te zoeken. Nieuwugheid?
#1151744
inmmiddel bij de dealer geweest, het zou de koppelingpedaal zijn. De poelie probleem zou al voor mijn aankoop opgelost zijn. Aldus met gesmeerde koppelingkabel weer naar huis. Voor ik thuis was piepte hij weer. Ik heb gemerkt dat hij soms ook dezelfde piep geeft als je iets meer gas geeft en de auto daardoor beetje schokt. Ik hoor het geluid ergens onder de auto achter.
#1324319
Dit geluid word veroorzaakt door compressor en waterpomp dit kan vanaf 10 februari jl. verholpen worden door een nieuwe waterpomp :P :P hoe weet ik dit ik had hetzelfde probleem met mijn tiguan 1.4 tsi sport en style van december 2009 mijn auto krijgt eind maart een nieuw onderdeel wat dit piepen bij opschakelen moet oplossen.
#1428875
Heb hetzelfde euvel.
mijn dealer heeft de drukgroep vervangen...(?) daar zat volgens hem het probleem...
maar uiteraard is het euvel nog niet opgelost.
gister de wagen opnieuw aangeboden voor reparatie.. zijn ze nu helemaal bedonderd daar bij VW. maak een goed product en zet je als organisatie niet te kijk met dit soort gerommel.
wat een waardeloze club! LOS DE PROBLEMEN OP !!
#1562253
Dit geluid word veroorzaakt door de waterpomp heb dit zelf ook al ondervonden.Mijn tiguan is acht maanden oud en vorige maand is de waterpomp vervangen en het piepent geluid is verdwenen.de garage is er van op de hoogte het schijnt een tiguan probleem te zijn?
#1584153
Hoi, toevallig was ik 3 weken terug bij de VW dealer in Enschede. Ik heb zelf een Seat maar zat bij VW voor de banden wissel. Daar sprak ik een vrouw met een identiek probleem met haar tiguan. De oplossing was heel simpel.

De olie in de versnellingsbak is heel erg dun. Een VW garage houder in duitsland (zij woonde daar) wist van het fenomeen en hebben het daar ter plekke opgelost. De volledige inhoud van een nieuw flesje versnellingsbakolie is toegevoegd aan de bestaande smering, daarna had ze geen vreemde geluiden meer met schakelen.

De VW dealer NL kon niets vinden tot 3x toe met 0 op rekest naar huis gestuurd..... en met een VW Garage in Duitsland 1 bezoekje 10minuten + 30min vullen e.d. en klaar is kees. Deutsche grundlichkeid zal ik maar zeggen....... Wij nederlanders denken verstand te hebben van producten..... soms is dat zo maar soms ook niet. (Oplossing kwam ook niet voor in het boekje dus we (de garage) kijken vooral niet verder dan de neus lang is.

Mogelijk dat dit je oplossing is. heelveel succes!!

Grt,
Troop
#1598835
Ik heb precies hetzelfde probleem! Zie hieronder.

Wie oh wie kan mij helpen!!!
Ik heb een nieuwe Scirocco van begin dit jaar en bij het schakelen/koppelen komt er een piep geluid (net alsof er een kanariepiet bij je gaspedaal zit).
De VW dealer heeft een nieuwe waterpomp erin gezet in de hoop dat die piepgeluid weg zou zijn, maar niet geholpen. Piepgeluid blijft bij schakelen/koppelen en gas geven.
Wie heeft de oplossing hiervoor?
Bijgaand een Youtube filmpje met het probleem dat de Scirocco heeft.

http://www.youtube.com/watch?v=GdsaCDVOYUQ

Ik heb een 1.4 tsi motor, 160 PK.
Alle reacties welkom!
PON Importeur te Leusden en VW dealer doen er verder niets mee, en dit vind ik erg kwalijk!
Ik krijg een afwijzingsbrief van PON Importeur dat het een bekend probleem is maar dat het geen defect is, maar een eigenschap die opgesloten ligt in de constructie van deze motor en dat er helaas geen verdere reparatiepogingen ondernomen gaan worden.
Ook heb ik daarna verzocht om schadeloos stelling op het moment dat er eventueel schade ontstaat als gevolg van deze gebreke. Hierop kreeg ik eveneens een negatief antwoord.
Ik lees op Forums en in overige landen veel mensen zijn met dezelfde klachten.
Wij worden met zijn allen door VOLKSWAGEN van kluitje naar riet gestuurd.
Ik zou willen voorstellen dat we alle klachten gaan verzamelen en dan dit probleem groot in de media zetten, bv. Kassa of TROS Radar.
Het gaat om heel veel klachten en vanuit VOLKSWAGEN wordt er totaal niets hiermee gedaan.
Het is geen broodje wat we gekocht hebben, veel geld neergelegd voor een auto en dan mag zulke klachten niet voorkomen.
Graag jullie reacties hierop.
#1690115
Mijn Tiguan wordt binnen enkele dagen 1 jaar. Dat piepend geluid bij gas geven had hij al na enkele maanden. Toen was dat de eerste keer dat ze dat meemaakten in de garage. Na wat opzoekingswerk is de waterpomp vervangen en weg was het probleem. Enkele weken verder kwam dit probleem terug. Ik ben terug naar de garage geweest en daar hebben ze gezegd dat dit al de nieuwe versie van de warmtepomp is dus dat er voorlopig geen andere oplossing is. Hetgeen ze er ook direkt bij zegden is dat ze betwijfelen dat er een oplossing zal voor gezocht worden doordat dit type motor niet in grote hoeveelheden verkocht is geweest. Niet alleen hier maar ook op andere sites heb ik gelezen dat VW zegt dat dit geluid normaal is voor dit type motor, maar dan stel ik mij de vraag waarom ze een nieuw fabrikaat gemaakt hebben van pomp, waarom dit geluid de eerste weken niet hoorbaar is en waarom de garages dan akkoord krijgen van de importeur om de waterpompen dan toch te vervangen. Dit is maar één van de vele problemen die ik al gehad heb met mijn wagen en er staan nog maar 12000km op.
#1690119
Puma, na het plaatsen van mijn bericht heb ik jouw filmpje eens bekeken en het gaat dus inderdaad over hetzelfde irritante geluid. Indien je verdere stappen onderneemt laat maar iets weten, ik blijf bij mijn garage en desnoods via de invoerder nog steeds aandringen naar een oplossing. Hier in België is de invoerder D'ieteren.
P0251 code Seat sdi uit 2007-2008

Kan iemand me misschien helpen met het aansluitsch[…]

Jah dat had ik al geprobeerd om te wissen maar zon[…]

Golf 6 1.2 TSI Stotteren

Wastegate zou kunnen. Turbo was vervangen want tur[…]

Elevate your dating game with the top site for has[…]

Displays zwart

Dank, maar dat is al geprobeerd.

Waarmee uitgelezen? Veel universele tools geven ni[…]

Omdat mijn echtgenote die sporadisch in de auto ri[…]

Achterdeur gaat soms niet meer dicht

Nee geen terugroep actie hiervoor gehad