VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2763325
Dennuus1 schreef:Bij aanschaf bij mijn AP set stond er duidelijk bij; 1 jaar garantie.

Dus als ik dat vooraf weet, en alsnog besluit om de set te kopen, zul je mij na 2 jaar niet horen klagen dat ik geen garantie meer krijg.
Als dat nou was op een muis voor je toetsenbord van 10 euro ok kan ik er in komen
maar een set van bijna 500 euro naar 2 jaar defect en dan niks nada nopes is gewoon schandalig

Nou schrijft de Europese wet al voor dat je gewoon min 2 jaar garantie hebt maar dat kun je gewoon op je buik schrijven
de verkoper beslist in dit geval en als deze niks voor je doet dan sta je dus gewoon voor jan vervelende persoon want contact opnemen met de fabriek gaat gewoon niet omdat je het niet van hun maar van een tussen verkoper hebt gekocht
#2763330
Nogmaals, je weet van te voren dat je een set koopt met 1 jaar garantie. Als je dat te weinig vind, koop het dan niet. Koop je het wel, dan moet je na 2 jaar niet gaan zeuren om garantie. Of het nou 10 euro of 1000 kost, je weet van te voren waar je aan toe bent.
#2763341
Maar er zit verschil in of je nu met een set 50.000km per jaar rijdt en het is dan binnen dat jaar kapot, of dat je er maar 7500km mee hebt gereden...
Dan zou je als fabrikant je verschuilen onder dat jaar garantie en daar voet bij stuk bij houden, dan sta je dus niet achter je product...
Gebruikersavatar
door jos_br
#2763342
Bluepower schreef:Maar er zit verschil in of je nu met een set 50.000km per jaar rijdt en het is dan binnen dat jaar kapot, of dat je er maar 7500km mee hebt gereden...
Dan zou je als fabrikant je verschuilen onder dat jaar garantie en daar voet bij stuk bij houden, dan sta je dus niet achter je product...
Van stilstaan gaat vaak meer kapot dan wanneer het flink gebruikt wordt. 1 jaar garantie is 1 jaar garantie, anders heet het coulance en daar kan dan jouw leverancier eventueel iets mee doen...., of niet.....

Merk hier nu toch ook dat door de druk v.w.b. de prijzen garanties toch al moeilijk verstrekt worden, als leverancier zijnde enig coulance leveren kost ook weer geld, zeker wanneer het "doorgeschoven" wordt met een te kleine marge. Je kunt dan zelfs als leverancier niets meer betekenen.

Dat het slordig is wanneer het toch snel stuk gaat klopt.

Jos.
#2763343
Bluepower schreef:Maar er zit verschil in of je nu met een set 50.000km per jaar rijdt en het is dan binnen dat jaar kapot, of dat je er maar 7500km mee hebt gereden...
Dan zou je als fabrikant je verschuilen onder dat jaar garantie en daar voet bij stuk bij houden, dan sta je dus niet achter je product...
Ik ben met je eens dat je van het product mag verwachten dat het langer dan 1 jaar mee gaat, ik doelde meer op het feit dat er gewoon duidelijk word aangegeven hoe lang er garantie op zit, waarmee je als consument dus mee akkoord gaat als je het koopt.
#2763363
De ene set is de andere natuurlijk niet, als alles altijd max laag geschroefd staat kan ik me voorstellen dat het wat meer te lijden heeft, en ook productiefouten etc zullen voorkomen.

Voor het geld ben ik er altijd nog erg tevreden over :tu:
#2763417
Dennuus1 schreef:
Bluepower schreef:Maar er zit verschil in of je nu met een set 50.000km per jaar rijdt en het is dan binnen dat jaar kapot, of dat je er maar 7500km mee hebt gereden...
Dan zou je als fabrikant je verschuilen onder dat jaar garantie en daar voet bij stuk bij houden, dan sta je dus niet achter je product...
Ik ben met je eens dat je van het product mag verwachten dat het langer dan 1 jaar mee gaat, ik doelde meer op het feit dat er gewoon duidelijk word aangegeven hoe lang er garantie op zit, waarmee je als consument dus mee akkoord gaat als je het koopt.

En daar geef jij nu dus aan wat ik ermee wilde zeggen
Duidelijk dus je begrijpt hem wel !
En zoals je later aangeeft heb jij er wel een goede ervaring mee en ik niet
of te wel " agree to disagree " :tu:
#2776401
Wij verkopen alle merken , maar alle merken gaan wel eens kapot of het nu een duur merk is of triple S / Blueline Jom set. Wij zien nu niet dat ene of ander vaker/meer terug komt.

Is helemaal afhankelijk hoeveel km , stand en onderhoud & hoe de mensen er zelf mee omgaan.
door GEENGTI
#2776602
Dennuus1 schreef:De ene set is de andere natuurlijk niet, als alles altijd max laag geschroefd staat kan ik me voorstellen dat het wat meer te lijden heeft, en ook productiefouten etc zullen voorkomen.

Voor het geld ben ik er altijd nog erg tevreden over :tu:
Hier heb je een punt, setjes die volledig omlaag geschroefd worden zullen meer te lijden hebben.
#2777835
Heeft iemand enig idee wat merk/waarde deze schroefset is?
Komt van een golf 2 af en is in hoogte en hardheid verstelbaar. Staat verder niks op. Alleen op de veer zelf staat: Racing 250-30
Afbeelding
Gebruikersavatar
door Piepkee
#2789066
Iemand ervaring met een sjaak schroefset op een audi a3 8p? Gaat niet super laag maar zou wel willen weten of er dan nog iets van comfort in zit of dat t ruk is en dat ik beter ietsjes meer voor bijv TA Technix uit kan geven?
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
Golf 2 1.8 8v caberateur gezocht!

Wie o wie heeft er nog een werkende caberateur voo[…]

Vreemd geluid bij wegrijden

2 dagen geleden weer geweest, ze hebben niets gevo[…]

Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]