VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemene VW Tuning & Styling topics
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2692535
Welk schroefset merk kan erg laag en is ook erg goedkoop? (+- 300 euro)
Maakt niet uit of hij comfortabel is of stug.
Ik was eigenlijk van plan om volgend jaar een schroefset te kopen omdat ik dan klaar ben met mijn studie maar ik wordt toch een beetje ongeduldig.
Het gaat om een golf 4 1.4
Ik zat naar een sjaak setje te kijken maar daar lees ik veel negatieve recensies over.
Gebruikersavatar
door bobbob
#2692565
Over Sjaak is het net wie je hoort. Mijn ervaring en de ervaringen van vrienden/maten van me is dat Sjaak best wel goed spul is. Je kan er behoorlijk laag mee, dan gaat ie wat stuiteren natuurlijk. Of iets hoger en nog wat comfortabel.

Je kan ook zoeken naar een tweedehands goeie set, heb je voor die 300 euro misschien wel een veel betere set! ;)
#2692988
Tis maar net wat je met je auto wil doen.
Ik rijd al 6 jaar rond met een goedkoop schroefsetje van Hiltrac (nu V-MAXX?) met TUV goedkeuring. Heeft een maatje toen eens voor me meegenomen vanuit Essen Motorshow. Bevalt me prima. Stuitert waarschijnlijk wat meer dan duurdere sets. Maar ja wat verwacht je voor die prijs. (toen 200,- euro). Na 6 jaar alles nog heel en lekvrij en gaat er wat kapot dan gaat er gewoon weer een nieuw goedkoop setje onder. Scheelt misschien dat ik er niet dagelijks mee hoef te rijden. Al heb ik er wel een half jaar langs dagelijks mee naar mn werk gereden. Alles heeft daarin zijn voor en nadelen. Alles hangt af van wat je met de auto wil doen en hoe veel je ermee rijdt.
#2692989
wat is goed he, laten we eerlijk wezen. Als je niks gewend bent, dan ben je snel tevreden.
sjaak-hottuning/v-maxx/rokker etc etc 90% komt uit dezelfde fabriek.
Het is niet veel, maar goed daar is de prijs ook naar.
Je kan het totaal niet vergelijken met KW/H&R Eibach Koni etc etc
maar daar is de aanschafprijs ook naar.
Persoonlijk zou ik zelf ook door sparen, Zeker als je hem dagelijks gebruikt :tu:
door GEENGTI
#2693133
Ik rijd ook niet dagelijks met mn auto,maar de keren dat im reed ergerde ik me groen en geel.

Heb jaren op H&R en KW gereden, is veel duurder maar rijplezier is veel hoger. Heb nu een gebruikte Weitec set, kan nog net niet tippen aan KW maar rijd erg goed. Kan overigens ook liggen aan het feit dat ik nu op 185/35/17 rij en voorheen op 195/40 icm KW.

Wees verstandig en spaar langer!
Gebruikersavatar
door Luc1977
#2697489
Ik zit in dubio, wil ik de auto verlagen met alleen veren, of ga ik voor een schroefset? key is dat ik niet wil dat de auto gaat stuiteren. Hoeft ook niet superlaag, maar wel laag genoeg om dat irritante gat voor wat te dichten.

Afbeelding

iemand een idee hoe ik de rijhoogte kan uitmeten? (afstand onderkant spatbord/ naaf dacht ik) dan weet ik wat ik voor veren moet bestellen mocht ik voor alleen veren gaan. Ik heb mijn toyota's altijd met merwede verlaagd en was daar erg tevreden over. Alleen zie ik bij vw vaak dat de auto in de kont hangt, en dat wil ik dus absoluut niet. Als ik weet hoe ik dat moet uitrekenen kan ik ook bepalen wat voor veren ik moet bestellen.

iemand ervaring met deze schroefset?

https://www.stroevemotorsport.nl/Schroe ... hroefsets/

Wilde eigenlijk voor een sjaak set gaan, maar het duurt nog minimaal een maand eer er weer sets beschikbaar zijn, en ik wil eigenlijk nog voor de winter omlaag zodat ik aan het nieuwe rijgedrag kan wennen.
Gebruikersavatar
door Luc1977
#2697492
Overigens net eens gemeten, (als die methode klopt) afstand onderkant spatbord/naaf is voor 37 cm achter 35cm. Als ik dus wil dat de auto face down ass up ligt zou ik m om zeker te zijn dat ie niet met de kont naar beneden hangt 60/20 moeten doen. Of rammelt deze redenatie?
Gebruikersavatar
door Luc1977
#2697852
Bobbob dat klopt, maar heb helaas nog geen schroefset in mijn budget gevonden wat niet gaat stuiteren, althans krijg er geen duidelijk antwoord op. Heb contact gehad met merwede waar ik altijd mijn veren vandaan haalde. Maar daar ben ik dan ook een 200 kwijt incl. verzenden. Dat zijn dan wel veren waar ik mijn comfort behoudt. Is alleen de vraag of ik dikke of dunne veerpoten heb. Hoe kan ik dat achterhalen?
  • 1
  • 73
  • 74
  • 75
  • 76
  • 77
  • 79
Deksel voor opbergvak

Dank je wel voor de moeite!!

Et20 is de juiste waarde van de polo. Dat zou bet[…]

Welke android radio?

Hoi iedereen, ik ben nieuw op VWForum. Ik heb een […]

P068400 slechte 1e start

Beste allemaal, Bij de eerste start duurt het 4/5[…]

... onderdelen bij garage zijn vrijwel altijd duur[…]

VW app of WE connect

Goedenavond samen, sind enkele dagen rij ik in ee[…]

Op remreiniger start die ook niet enigste wat die […]

beste kenners, ik heb een golf 4 1.6 benzine uit […]