VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Offtopic maar wel auto gerelateerd
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar

Km Heffing

komt mij beter uit
11
11%
zakkenvullers
85
87%
geen mening
2
2%
Gebruikersavatar
door Dnny 8v
#1271424
Heey mensen ,
heb gister trouwens weer in de krant gezien
dat iedereen zijn GROTE twijfels heeft over het plan van eurlink hoe die vent ook mag heten ..
Hopelijk gaat het niet door want t is een heeeel groot nadeel voor mij!
zoals voor een hele hoop andere ;)
hier op t forum in kleine schaal is het al 86% TEGEN ..
dus denk na op grote schaal ..

Grtz
Gebruikersavatar
door projectx
#1271451
klote big-brother apparaatje in de auto. Een gps-ontvanger die bijhoudt waar en wanneer je rijdt. BPM en wegenbelasting gaan afgeschaft worden, wie op een file-plek rijdt, of sluiproutes weet, moet straks extra betalen. 5 euro per 10 kilometer schijnt. Volgens onze hoestende man op het Binnenhof gaan dit opbrengsten worden waarbij zelfs de huidige flitsopbrengsten gaan verbleken: "...nu lijkt het nog redelijk, met die 3 cent per kilometer in 2012. Maar het is de bedoeling dat de spits- en sluiproutetarieven ECHT GIGANTISCH PIJN GAAN DOEN in de portemonnee. Denk aan honderden euro's per maand voor sommige automobilisten die gewoon woon-werk verkeer doen. Het milieu is er bij de haren bijgesleept, net als dat structuurfonds. Wouter Bos en Eurlings hebben een deal gesloten. De basis van deze deal is uiteraard dat de kilometerheffing veel meer gaat opleveren dan de huidige BPM en wegenbelasting. Uiteindelijk toch echt miljarden meer. Verder is er nog niets geregeld over de opslag van deze data. Wel is duidelijk dat bepaalde overheidsdiensten die gericht zijn op *kuch* veiligheid, direct mogen meekijken en onbeperkt gebruik kunnen maken van deze gps-gegevens van iedere autorijder van Nederland. De volgende stap is dat de Koos Spee van na 2012 lekker kan meekijken. Niet alleen voor 100% snelheidscontroles, maar ook om te zien of je op plekken komt waar je niets te zoeken hebt. De navolgende stap is dat je bezoekjes van de autoriteiten krijgt, met de vraag wat jij in sector X deed om 21.00 uur. Ja, Roel Pieper had een briljant voorstel, waarbij de berijder enige waarborgen voor zijn privacy had. Maar dat wil ons kabinet natuurlijk niet. Kortom, er zijn nauwelijks waarborgen voor burgers, er zijn alleen maar waarborgen dat de overheid geld gaat ontvangen. " Welkom in de duistere tijd.
De kilometerheffing begint in 2012 met een gemiddelde van 3 cent per gereden kilometer. Langzaam zal dit oplopen tot gemiddeld 6,7 cent in 2018. We moeten dan wel vijftien procent minder kilometers rijden dan in 2012.

De wegenbelasting en de aanschafbelasting bpm gaat verdwijnen bij de invoering van de kilometerheffing. Volgens minister Camiel Eurlings van Verkeer en Waterstaat gaat in principe 59 procent van de automobilisten minder betalen, voor 25 procent blijven de kosten gelijk en 16 procent gaat meer betalen
Gebruikersavatar
door NeFReT
#1271980
Dnny 8v schreef:die kerel moet afgeschoten worden en dan zijn we lekker van t gezeik af ..
niemand is goedkoper uit denk maar niet dat je als hard werkende burger gematst word..
want zo zal het nooit gaan;)

als je iedereen gaat afschieten die bullshit loopt te praten dan zal je hier in Nederland niemand meer overhouden. :oops:
Gebruikersavatar
door Dnny 8v
#1272056
NeFReT schreef:
Dnny 8v schreef:die kerel moet afgeschoten worden en dan zijn we lekker van t gezeik af ..
niemand is goedkoper uit denk maar niet dat je als hard werkende burger gematst word..
want zo zal het nooit gaan;)

als je iedereen gaat afschieten die bullshit loopt te praten dan zal je hier in Nederland niemand meer overhouden. :oops:
haha dat mensen bullshit lopen te lulle maakt me nog niet zoveel uit man:P
maar wel dat ze ons helemaal leeg trekken ;)
en ook nog zeggen dat het beter is voor ons ..
onzin dus :)
Gebruikersavatar
door Tarabass
#1272185
Het zieke van het hele verhaal, en dan zie je ook gelijk wat de privacybeloften waard zijn, is dat het na mijn weten helemaal niet is toegestaan om in mijn auto te komen zonder concrete verdenking. Zo mag de politie ook niet zomaar in je auto gaan rondneuzen bij een aanhouding. Ik denk dat als je hier bezwaar op maakt je dan ook aardig sterk staat, maar dat je dan gewoon de auto niet meer mag besturen. Je zult dan ook altijd aan het kortste eind trekken maar het is ziekelijk hoe ze dit soort privacyregels domweg "vergeten" en gewoon met zulke voorstellen komen :evil:
Gebruikersavatar
door Jacobus
#1272617
na stand van zaken komt het er dus op neer dat we weer meer geld kwijt zijn en alle miezerige loontjes nog steeds bevroren zijn oftewel we KRIJGEN GEEN CENT MEER

als mijn loon ook even steeg met 3 cent per uur en oplopend met 3 cent keer 6 jaar

nederland belasting land :twisted:
Gebruikersavatar
door tembaco
#1274314
We moeten allemaal wegenbalasting betalen maar ff was het zout op en
als het slecht weer is ligt NL op zijn gat en nu het ondooid, is zitten de gaten in de weg waar je bang van word

WAAROM BETALEN WE WEGENBELASTING :twisted: :evil:
Gebruikersavatar
door Tarabass
#1274320
tembaco schreef:We moeten allemaal wegenbalasting betalen maar voorlopig was het zout op
als het slecht weer is licht NL op zijn gat en nu het ondooid is zitten de gaten in de weg waar je bang van word

WAAROM BETALEN WE WEGENBELASTING :twisted: :evil:
Om de hobby's van die linksen te financieren. Dan noemen ze met een duur woord compensatie :roll:
door polowski6n
#1275160
hey :? ik dacht dat ik deze ergens op pagina 12 of zo zou aantreffen maar staat bovenaan.
Damn, 11 pagina's zeiken over waarom je genaaid word...gaaap.

Kijk, je hebt pooiers die keihard naaien, laten naaien en op straat laten werken en met de trots op hun bek 's-avond al het geld op komen halen.
En je hebt ze die het sniekkie doen en laten denken dat ze er voor je zijn, van je houden en veel voor je over hebben en je in de tussentijd achter een raam laten werken....nou wij en jullie allemaal worden dus op dat laatste manier genaaid...ik zou zeggen smeer lekker vaseline in je r**t en leer d'rmee te leven.
En voordat iemand begint met: "nou, dan ga je toch naar een ander land!" : ieder land heeft z'n methode maar uiteindelijk pakken ze je hoe dan ook.


Geen belasting betalen? Denk dat je hiervan harder teruggepakt gaat worden; denk aan 'administratie-kosten' en rente's e.d. dus in je eentje geen belasting betalen omdat er niet gestrooid is de afgelopen weken heeft geen zin Ook niet als je gaat zeiken dat jij met je diesel extra wegenbelasting moet betalen omdat jouw wagen extra vervuilt, terwijl als ik achter die vuile vieze oost-blok busjes rijd, ik m'n kachel op circuleer stand moet zetten en bij de eerste de beste mogelijkheid rechts / links / vluchtstrook in moet halen. En waarom betalen hun dan niets terwijl ze onze wegen harder verne*ken?

Organiseer je en betaal met z'n 100.000'en geen belasting met dit soort argumenten maar niet in je eentje proberen ;)



pfff....moest er ff uit :mrgreen:
Gebruikersavatar
door Ferit
#1275167
polowski6n schreef:En voordat iemand begint met: "nou, dan ga je toch naar een ander land!" : ieder land heeft z'n methode maar uiteindelijk pakken ze je hoe dan ook.
Je hebt gelijk dat ieder land zijn eigen methode heeft, je hebt ook gelijk dat ze je hoe dan ook pakken.
Maar in Nederland word je toch wel wat harder gepakt (met auto belastingen etc.) dan Duitsland, Belgie en noem maar op..
Gebruikersavatar
door niels16v
#1275257
De ANWB gaat bij de leden polsen wat men ervan vind en van die uitkomst gaat de grootste wielrijders "club" van Nederland hun mening vormen.
Ik zeg dus tegen iedereen hier die lid is STEM TEGEN
Zelf ben ik geen lid maar er zijn hier genoeg mensen die dit wel zijn denk ik. ;)
Gebruikersavatar
door Tarabass
#1275268
niels16v schreef:De ANWB gaat bij de leden polsen wat men ervan vind en van die uitkomst gaat de grootste wielrijders "club" van Nederland hun mening vormen.
Ik zeg dus tegen iedereen hier die lid is STEM TEGEN
Zelf ben ik geen lid maar er zijn hier genoeg mensen die dit wel zijn denk ik. ;)
Wat overigens erg laf is van de ANWB. Eerst laten ze doorschemeren dat ze het een goed idee vinden, veel leden vallen erover, en vervolgens laten ze het dan maar over aan de leden zelf. Dan zie je maar hoe vuistdiep die organisatie bij de regering erin zit.

Maar zoals met alles in de politiek hoor je er nu niets tot weinig meer over. Straks is iedereen weer met wat anders bezig, zit iedereen met zijn hoofd in het WK voetballen en komen zij met een beslissing die niet bepaald voordelig is voor de meesten. Ik zeg, kwartje van kok terug en die weer op de benzineprijs als belasting. Dat zou pas eerlijk zijn..
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13

Je bedoelt de DAB antenneversterker die in de acht[…]

Splendid gays mens in your town Comely gays

Golf 5 aircoprobleem

Hallo iedereen, mijn zoon bezit een 2004 Golf 5 me[…]

Exquisite gays in your city

Outasight gays in your town Stunner gays mans

Beste Martijvoi, Bedankt voor je tips en adviezen.[…]

Heb van de week de auto weggebracht voor een servi[…]

Ik heb vergeten aan te geven dat problemen weg war[…]

Car play /android/radio /navi

Hallo mensen,ik vraag mij af welke Car play /andro[…]