Binnenkort ga ik weer bij mijn golf 4 1.4 16v de olie vervangen. Ik heb er nu Valvoline full synthetic 5w40 in zitten met VW50200/50500 specificaties. Ik heb laatst bij de Action 4 liter semi synthetische 10w40 gekocht voor 6 euro en ik wil daarmee het blok "flushen". Gewoon eerst de auto goed warm rijden, de oude olie er uit laten lopen, en dan het blok weer volgooien met de goedkope 10w40. Dan weer ff warm rijden en daarna de olie er uit laten lopen en gelijk het oliefilter vervangen. Daarna weer vullen met de Valvoline 5w40. Dit kan geen kwaad neem ik aan en is alleen maar goed voor de motor neem ik aan? De golf heeft 160000 kilometer gereden en het kan geen kwaad lijkt me om alle oude vervuilde olie en verbrandingsresten goed uit de motor te halen.
Waar ik ook aan zit te denken is om een flesje Forte Motor Flush te kopen. Dit gooi je voor de olie verversing in de motor en dan laat je de auto 30-60 minuten stationair lopen. Daarna olie en filter vervangen. In mijn geval lijkt me het het slimst om het additief bij de 10w40 te gooien zodat alles nog schoner wordt. Hebben jullie ervaring met forte motor flush en zou het nut hebben bij mij? Is het de 20 euro waard?
Alvast bedankt.