2 probleempjes

Algemene topics over Volkswagen problemen
Gebruikersavatar
tijnoo
VWF Amateur
VWF Amateur
Posts: 1952
Lid sinds: 14 Jul 2009
Locatie: vught

2 probleempjes

Berichtdoor tijnoo » 10 jan 2010 23:22

Hallo,
ik zit met 2 (misschien kleine) probleempjes.

probleem 1

ik reed vanochtend weg uit een bocht en mijn golf had totaal geen power meer. ik naar de benzinepomp en de klep open. ik hoorde een sissend geluid en rook uitlaatgas. waaronder ik dus veronderstel dat misschien de uitlaat los ligt en daardoor geen druk op de turbo. na getankt te hebben is het probleem weg. ik zag ook belletjes in de toevoerleiding van de brandstof dus misschien dat dat er iets mee te maken heeft ik weet niet of dat echt veel invloed heeft op het rijgedrag.

na het tanken heb ik echter het vermogensprobleem niet meer gehad.

hoe kan ik dus goed zien of de uitlaat ergens lekt (waar moet ik kijken). of als het door die belletjes komt. hoe komen die belletjes daar. de dieszelfilter is vrij jong en zit ook niet los ofzo
slangen zien er ook goed uit.


probleem 2

als je bovenop de brandstofpomp kijkt is ie aan de linksekant naast de kop zegmaar nat van de diesel. er blijft ook diesel staan in de kuiltjes e.d.

nou zie ik met mijn leek ogen 2 pakkingen je hebt zegmaar. de pomp, dan een pakking, 1 stuk metaal van ongeveer 2 cm, weer een pakking en dan deksel.

ik ben niet zoon heel erge leek qua sleutelen maar wat dit betreft is een auto onbekend terrein.
als ik die deksel en eventueel dat stukje eronder losmaak wat kom ik dan allemaal tegen? (losse palletjes of veertjes ofzo ) of valt t niet zomaar uit elkaar?
in het dagelijks leven repareer ik zitmaaiers e.d. dus motortechniek is niet geheel onbekend.
misschien dat iemand er foto's vn heeft?


Alvast bedankt,

Ps vw golf 3 1.9 tdi
66 kw
diesel

 



Gebruikersavatar
SanderMk1
VWF Rookie
VWF Rookie
Posts: 614
Lid sinds: 26 Jan 2008
Locatie: Broek Op Langedijk

Re: 2 probleempjes

Berichtdoor SanderMk1 » 11 jan 2010 18:42

probleem 1:

die belletjes horen erin te zitten en je uitlaat kan je gemakkelijk controleren door je motor stationair te laten draaien en dan houdt 1 iemand hem dicht aan het einde en dan ga jij kijken of je hem hoord sissen aan de onderkant van je auto! en zo ga je je gehele uitlaat af!

mocht het nou steeks vaker voorkomen dat je geen motorvermogen meer hebt! dan zit ik aan een luchtmassa te denken, een turbo hoeft geen druk op tebouwen om vmogen te leveren!

probleem 2 kan ik je niet mee helpen hahah!

Sander S

Gebruikersavatar
tijnoo
VWF Amateur
VWF Amateur
Posts: 1952
Lid sinds: 14 Jul 2009
Locatie: vught

Re: 2 probleempjes

Berichtdoor tijnoo » 11 jan 2010 22:53

kee bedankt ,

maar de uitlaat zet tch druk p de ene kant van de turb waardoor de andere kant gaat draaien??


ik bedoel dus als dat niet gebeurd zal er ok geen druk p de inlaat komen


srry overigens als ik nleesbaar typ maar mijnn O knop is stuk :P

Gebruikersavatar
SanderMk1
VWF Rookie
VWF Rookie
Posts: 614
Lid sinds: 26 Jan 2008
Locatie: Broek Op Langedijk

Re: 2 probleempjes

Berichtdoor SanderMk1 » 17 jan 2010 23:35

haha geeft niet, lezen we overheen

maar nee een turbo werkt als volgt, die zuiger perst de uitlaat gassen uit je cilinderruimte, die komen vervolgens in je uitlaatspruitstuk bij mekaar van al je cilinders, en dan gaat het door je turbo, door de snelheid van je uitlaatgassen gaat er een schoepenwiel draaien en dan vervolgt de weg van de uitlaatgassen zich door de uitlaat naar achter.

dan zit er aan dat schoepenwiel een as naar de andere kant van je turbo, ook aan een schoepenwiel en omdat die dezelfde snelheid heeft als die van je uitlaatgassen, zal deze de aangezogen lucht in de inlaat persen

meer lucht + meer brandstof = hoger rendement -> dus meer vermogen

snap ;)

Sander S.

Gebruikersavatar
maurice
VWForum Moderator
VWForum Moderator
Posts: 5552
Lid sinds: 10 Apr 2006
Locatie: DEUTSCHLAND!! Soms Wijchen (Nijmegen)

Re: 2 probleempjes

Berichtdoor maurice » 17 jan 2010 23:40

kan ook die plastic buis zijn die los is bij de turbo, dus valse lucht. Veel voorkomend probleem bij de tdi's van 94 tot 97
Audi A6 2.7 TDI 2010
Golf 5 2.0 TDI PD 2008
Vagcom VCDS laatste versie (uitlezen/ coderen can/ non-can)

Voor al uw OEM en reparatiedelen
www.Delmau-shop.nl

Info: 0629042468

Gebruikersavatar
SanderMk1
VWF Rookie
VWF Rookie
Posts: 614
Lid sinds: 26 Jan 2008
Locatie: Broek Op Langedijk

Re: 2 probleempjes

Berichtdoor SanderMk1 » 17 jan 2010 23:55

dan moet je ook wel witte rook uit je uitlaat zien komen maar kan geen kwaad om het te controleren!

Gebruikersavatar
tijnoo
VWF Amateur
VWF Amateur
Posts: 1952
Lid sinds: 14 Jul 2009
Locatie: vught

Re: 2 probleempjes

Berichtdoor tijnoo » 18 jan 2010 00:09

prbleem 1 is opgelost:P

nu ng probleem 2 de lekkende brandstofpomp.

heeft iemand daar eraring mee?
hij lekt op de bvenkant ergens :P

Gebruikersavatar
maurice
VWForum Moderator
VWForum Moderator
Posts: 5552
Lid sinds: 10 Apr 2006
Locatie: DEUTSCHLAND!! Soms Wijchen (Nijmegen)

Re: 2 probleempjes

Berichtdoor maurice » 18 jan 2010 00:22

pakking vervangen??????
Audi A6 2.7 TDI 2010
Golf 5 2.0 TDI PD 2008
Vagcom VCDS laatste versie (uitlezen/ coderen can/ non-can)

Voor al uw OEM en reparatiedelen
www.Delmau-shop.nl

Info: 0629042468

Gebruikersavatar
tijnoo
VWF Amateur
VWF Amateur
Posts: 1952
Lid sinds: 14 Jul 2009
Locatie: vught

Re: 2 probleempjes

Berichtdoor tijnoo » 18 jan 2010 09:16

jaah weet ik maar als ik die pomp aan de bovenkant openmaak wat kom ik dan allemaal tegen?:)
isdat gewoon een dekseltje of valt dan meteen alles uit elkaar, moet de pomp van de motor af?
:mrgreen:


Terug naar “Volkswagen Problemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten