VW Polo 6N2 electrisch raam zit vast

Algemene topics over Volkswagen problemen

Re: VW Polo 6N2 electrisch raam zit vast

Berichtdoor Flappie » 20-mei-10, 07:31

Jaaa! het is gelukt. Voor 75 euro via Auto Recycling in Kaatsheuvel een nieuw mechanisme + motor gekocht.

Mechanisme was niet helemaal goed (lipjes voor raamhouder afgebroken) dus de motor overgezet op mijn eigen mechanisme en het werkt weer!

Nu vraag ik me alleen af....... heeft een Polo 6N2 ook aan de pasagierkant voor comfortsluiting?
Aan de bestuurderskant is het knopje wel geschikt voor comfortsluiting, aan de pasagierskant niet. Het gaat om een Polo 6N2 uit 2000 model Comfortline.

Als dat wel zou moeten werken, moet ik dan op 1 of andere manier dit instellen/aanleren?
Flappie
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 05-May-10

Word VWForum Supporter en surf een jaar bannervrij

Berichtdoor Erikee » 20-mei-10, 09:26

Comfortsluiting bij het op slot doen? Of als je 1 keertje drukt dat dan je raam dicht gaat ipv de knop inhouden.

Beter om dat je raam het weer doet! ;)
Golf V 2.0 TDI Sportline: Klik!
Erikee
VWF Average
VWF Average

Sinds: 20-Jul-06
Plaats: Finsterwolde

Berichtdoor Flappie » 20-mei-10, 09:59

Erikee schreef:Comfortsluiting bij het op slot doen? Of als je 1 keertje drukt dat dan je raam dicht gaat ipv de knop inhouden.

Beter om dat je raam het weer doet! ;)

Ik bedoel dat laatste. Als je het knopje indrukt, dat het raam dan in 1 keer dicht gaat zonder in te houden.
De bestuurderskant heeft wel het knopje er voor, de bijrijderskant niet.

Ik weet eigenlijk niet of het ooit gewerkt heeft hoor, ik heb de auto gekocht met een kapot raam. Vandaar dat ik het vraag :D
Flappie
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Berichtdoor Erikee » 20-mei-10, 12:41

Dat zit hem in de schakelaar! Ik heb heel toevallig afgelopen zaterdag mijn raamschakelaar vervangen om dezelfde reden. Ik moest het knopje heel erg hard indrukken wilde mijn bestuurdersraam naar beneden gaan. Heb toen voor de zekerheid de contacten omgedraaid en toen was het bij de bijrijderskant wat heel moeilijk ging dus dat was dus duidelijk! Daarbij had ik dus wel comfortsluiting bij de bijrijderskant en niet aan de bestuurders kant. :?

Nieuwe schakelaar besteld, kostte me iets van 20 euro en nu sluiten ze beide weer met comfortsluiting! Als je nou handig bent draai je de contacten even om en test je dat ook even! Dan weet je of het daar aan ligt of niet.

Succes ;)
Erikee
VWF Average
VWF Average

Berichtdoor Flappie » 20-mei-10, 12:46

Nou, volgens mij ligt het daar niet aan. de comfortsluiting werkte namelijk wel met de defecte motor (je hoorde de motor dan klikken maar was defect en ging dus niet draaien).

Volgens mij moet ik gewoon even leren wat boven en wat beneden is. Maar hoe?
Flappie
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Berichtdoor Erikee » 20-mei-10, 13:10

Je bedoelt inleren? Ik zal ook niet zo niet weten hoe je dat moet doen als de polo aan de computer hangt. Daar kan ik je niet mee helpen.
Erikee
VWF Average
VWF Average

Berichtdoor Flappie » 20-mei-10, 17:35

Probleem ook weer opgelost.

Raam naar beneden doen en 5 seconden vasthouden. Daarna raam naar boven doen en weer 5 seconden vasthouden.

Klaar!
Flappie
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Berichtdoor KJ-Golf » 20-mei-10, 17:51

Ik heb sinds vandaag ook een probleem met mijn electrische raam aan de bijrijderskant. Alleen in mijn geval is het van een Golf 2. Raam naar beneden doet het nog perfect, maar naar boven niet. Hij gaat dan heeeeel iets omhoog (2 cm ofzo) en maakt dan een krakend geluid en loopt vast en gaat niet verder.
KJ-Golf
VWF Amateur
VWF Amateur

Sinds: 22-Jan-09
Plaats: Deventer

Berichtdoor Flappie » 20-mei-10, 19:16

Kan zijn dat bij jouw de lipjes van de geleiders of van de raamophanging is afgebroken. Probeer hem eens handmatig te helpen aan links of rechts. Als hij dan wel goed loopt is het hwt lipje van de raamophanging. Goedkoopste oploasing is dan gaatje door pinnetje boren, raam er weer aanhangen en borgpennetje er door doen.
Flappie
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Berichtdoor hawky007 » 27-mei-10, 09:53

ik zou eerst maar eens kijken naar de locatie waar de kabel 'niet' over een wieltje , maar in een plastic!!!! geleiding loopt. Fijn ingesleten en kabel vast? of draai de deksel met daarin de kabelrollen van de motor unit af ( wees gerust die kabelrol springt er niet uit als het met beleid doet) en kijk eens hoe lekker je nu de raamschuiven kan bewegen. Je kunt nu ook die motor even "zonder" dat "knudde" geleidingsysteem testen.
Hier het zelfde probleem: "ik ga een stalen wieltje ( met lagertje) monteren op die plek waar ze vanuit "pons"met opzet een "slijtstuk" in gemonteerd hebben!!
Als ik een oplossing heb laat ik het wel weten.
gr. Erwin
hawky007
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 27-May-10

Berichtdoor hawky007 » 27-mei-10, 09:58

Flappie schreef:Kan zijn dat bij jouw de lipjes van de geleiders of van de raamophanging is afgebroken. Probeer hem eens handmatig te helpen aan links of rechts. Als hij dan wel goed loopt is het hwt lipje van de raamophanging. Goedkoopste oploasing is dan gaatje door pinnetje boren, raam er weer aanhangen en borgpennetje er door doen.

Inderdaad is dit ook een terugkerend probleem bij de 6n2 polo's. In het geval men de units compleet uitgebouwd heeft, moet men dit sowieso doen, omdat je kunt wachten tot die plastic flipjes uitgehard zijn en afbreken.
Ik ben nog maar net op dit forum en heb nu even geen tijd om uit te zoeken hoe een plaatje bij te voegen. Maar doe ik wel als ik tijd heb
hawky007
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Berichtdoor hawky007 » 2-aug-10, 15:40

hawky007 schreef:
Flappie schreef:Kan zijn dat bij jouw de lipjes van de geleiders of van de raamophanging is afgebroken. Probeer hem eens handmatig te helpen aan links of rechts. Als hij dan wel goed loopt is het hwt lipje van de raamophanging. Goedkoopste oploasing is dan gaatje door pinnetje boren, raam er weer aanhangen en borgpennetje er door doen.

Inderdaad is dit ook een terugkerend probleem bij de 6n2 polo's. In het geval men de units compleet uitgebouwd heeft, moet men dit sowieso doen, omdat je kunt wachten tot die plastic flipjes uitgehard zijn en afbreken.
Ik ben nog maar net op dit forum en heb nu even geen tijd om uit te zoeken hoe een plaatje bij te voegen. Maar doe ik wel als ik tijd heb

was het forum even vergeten:
Geleidinge alleen hoeven te smeren hier ( met siliconenvet !!!! dus NIET met mineraal vet i.v.m. die plastic geleidingen). Gaan dus al maanden weer smooth open dicht 8)
hawky007
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Berichtdoor VW6n2 » 22-nov-11, 13:20

Zelf heb ik ook een vw polo 6n2, nu is het motortje aan de bestuurderskant van het raammechanischme kapot. Hoe kan ik het beste het spulletje uitbouwen, meestal een tik met de hamer op het motortje helpt nog wel eens maar dit mocht niet baten. Normaal zou het raam dan nog een stuk zakken maar in dit geval lukt dat niet. Wie weet hoe ik dit kan doen?

Wie tips heeft van harte welkom!
VW6n2
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 22-Nov-11

Berichtdoor raymondo » 20-mei-12, 11:56

Ik heb een volkswagen polo 6n2 uit bouwjaar 2000.
Maar ik wil mijn ramen blinderen,
maar kunnen mijn ramen er uit ( achter ramen)
Anders moet ik het van binnen doen, en dat is allemaal een beetje lastig?

Graag advies.
raymondo
VWF nieuweling
VWF nieuweling

Sinds: 20-May-12

Vorige

Keer terug naar Volkswagen Problemen