Je zult je orginele wieldiameter moeten houden om een tellerafwijking te voorkomen.
En dan is het eigenlijk heel logisch. Hoe groter je velg, hoe smaller je band moet zijn.
En je snapt natuurlijk, hoe dikker een band hoe meer comfort je hebt

Ronald87 schreef:Heej, ik wil wat lager met mn auto.
(sorry als ik hier onzin neer ga zetten want snap niks van die bandenmaten en ets en weet ik veel)
Heb nu audi TT parabool velgjes 17 inch met 215.40.17 bandjes.
Om wat lager te kunnen wil ik proberen er 215.35.17 bandjes omheen te krijgen.
Is dit een goede gedachte of is dit niet de manier??
Ik vraag dit omdat iedereen het er maar over heeft 195.40.17 bandjes eromheen te gooien maar mensen die ik ken zeggen gewoon 215 houden en dan dunnere bandjes eromheen dus.

Cabbie_mk3 schreef:god wist niet dat ze lenso's ook al in 17inch hadden! dik hoor!

D1Nick schreef:plat op 17 en 7-7,5J dan zou ik voor 195 40 gaan en als je nog platter wilt (wat ik dus heb op 7,5j) dan kan je ook nog voor 185 35 gaan

lscholten schreef:195 is het aantal mm dat een band breed is. En de 40 is het percentage van die 195 dat de band hoog is. Reken dus maar uit wat platter is, een 195 40 bandje of een 215 35 bandje. Rekening mee houdend dat een 195 bandje er iets getrokken op staat waardoor ie nog iets platter word.

Ronald87 schreef:lscholten schreef:195 is het aantal mm dat een band breed is. En de 40 is het percentage van die 195 dat de band hoog is. Reken dus maar uit wat platter is, een 195 40 bandje of een 215 35 bandje. Rekening mee houdend dat een 195 bandje er iets getrokken op staat waardoor ie nog iets platter word.
oke, nu is het me duidelijk, ,eindelijkthnx!!
maar denk je dat ik met 215.35 niet laag genoeg kan? heb ik misschien nog beetje comfort het is wel mn daily.
Ik zie het ook wel aan. want maat van me heeft 2 banden (215.35.17) over dus kunnen altijd eerst wat gaan passen

Ronald87 schreef:en 195-45-17 dan?? ik zie op de webshop van de lokale bandenboer hier deze maat staan.
is dat ook goed?
of moet je beslist 195 40 hebben.

remco.vd.eijnden schreef:Ronald87 schreef:en 195-45-17 dan?? ik zie op de webshop van de lokale bandenboer hier deze maat staan.
is dat ook goed?
of moet je beslist 195 40 hebben.
gewoon 195-40-17 halen

Keer terug naar Volkswagen Tuning & Styling
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten