vw 14 tsi problemen

Algemene topics over Volkswagen problemen
tsiproblemen
Posts: 15
Lid sinds: 17 Oct 2011

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor tsiproblemen » 18 dec 2011 13:26

johnmarlou schreef:hallo allemaal

ik heb een golf 5 tsi 140pk van 2008
ook ik heb dat schokken en stotteren van de motor soms als je flink optrekt maar ook als je in lagere toeren in een hogere versnelling rijdt en je geeft dan gas dan stottert de motor en houd hij in
de auto is al 3 keer naar de garage geweest waar ik hem heb gekocht dat is een bovag BMW- garage
ze konden het probleem niet oplossen want bij het uitlezen gaf hij geen fouten aan
29 dec kan ik met de auto naar een VW dealer gaan en ik hoop dat zij dit kunnen oplossen
ik lees op deze site dat de bougies vervangen moet worden en de magneet ontkoppelingssensor
of de wastegate klep en ook nieuwe software klopt dit? trouwens ik tank gewoon euro 95 dat rade mij de garage aan of moet ik euro 98 tanken?
alle reacties van jullie zijn welkom omdat ik er zelf geen verstand van heb
ik kan jullie reacties dan meenemen naar de VW dealer

mvg john

Eerst en vooral sterkte toegewenst john.
Heb je het verhaal op mijn blog al gelezen? Het komt er eigenlijk op neer dat alles wat ze tot nu toe geprobeerd hebben niets heeft uitgemaakt. Het is zelfs zo ver dat er motorschade is opgetreden (compressieverlies). Mijn wagen heeft slechts 23000km gereden!

Wat uw VW-dealer eventueel kan doen:
bougies nakijken (als ze rood zien zijn ze kapot gebrand)
compressie op de cilinders meten (als er verlies is, dan heb je ook motorschade)
software van de wagen updaten naar de laatste versie.

Ikzelf heb toen de problemen zich meer en meer begonnen te manifesteren een hele periode 98 ron getankt. Dat heeft geen enkel verschil gemaakt.

Volgens mijn dealer weten ze bij VW zelf nog niet hoe ze de problemen opgelost moeten krijgen!

 



tsiproblemen
Posts: 15
Lid sinds: 17 Oct 2011

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor tsiproblemen » 22 dec 2011 18:44

tsiproblemen schreef:nu is ook compressieverlies vastgesteld...


Deze middag de dealer aan de lijn gehad. Mijn wagen (met km-stand 23100) krijgt een nieuwe motor.

Gebruikersavatar
MK2-VRT
VWForum Admin
VWForum Admin
Posts: 29899
Lid sinds: 31 Jul 2009
Locatie: Limburg

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor MK2-VRT » 23 dec 2011 19:20

Golf 2 VR6 '85 R32 BUB
Golf 2 1.9 AFN TDI '83 202 Pk 481 NM WMI
Golf 2 VRT 420PK 600NM
Audi S6 Quattro 5.2 V10 435PK 540NM

mk2-vrt@vwforum.nl

www.ecu-solutions.com

tsiproblemen
Posts: 15
Lid sinds: 17 Oct 2011

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor tsiproblemen » 24 dec 2011 15:03

MK2-VRT schreef:http://www.gerritspeek.nl/vag-com_dtc-16804.html

Lees de laatste 3 regels eens..

ja, en deze:
http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?id=170614

tsiproblemen
Posts: 15
Lid sinds: 17 Oct 2011

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor tsiproblemen » 05 jan 2012 21:03

Daarstraks de wagen met een gloednieuwe nieuwe motor mogen ophalen.
Binnen 1000km moet ik nog eens langs bij de dealer om vloeistofniveaus etc. te laten nakijken.

Ik hoop dat nu alle problemen nu van de baan zijn...

Hansel
Posts: 2
Lid sinds: 21 Feb 2011

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor Hansel » 13 feb 2012 23:39

Hier Hansel na een jaar geleden op dit blog te hebben geschreven over mijn Tiguan met het vervolg en de afloop van de Tiguan 1.4 TSI die steeds maar terug naar de garage moest om bougies en bobines te vervangen. intussen is de auto 14 keer naar de garage geweesd in 14 maanden waarbij bij 17000KM er een complete nieuwe motor is vervangen. Ik ben met de caravan achter de Tiguan opo vakantie vertrokken en ben wederom na 4 weken met een kopotte turbo de laatste 200 km op de terugreis gestrand dit was half augustus 2011. De maat was helemaal vol en ik heb de dealer voor het blok gezet en aangegeven dat als we hier niet op een voor mij acceptabele manier uit gaan komen ik minimaal een potje van 2 ton voor de advocaat zou reserveren mocht het een lang verhaal gaan worden. Hierop heeft de garage en Pon behoorlijk wat water bij de wijn gedaan en ik heb de auto voor een redelijke bedrag kunnen inleveren en een nieuw model mogfen meenemen. Dit koste me uiteindelijke wel zo'n Euro 5800,- netto bijleggen maar ja dan wel het nieuwe duurdere model ervoor terug. Ik heb nog 2 maanden met de oude outo met een neiuwe turbo en "de nieuwe serie bougies en bobines speciaal ontwikkelt voor dit TSI probleem"rondgereden en wel zonder problemen. Wel heb ik de indruk dat ook met de nieuwe bougies en bobines de moter geforceerd loopt en niet het vermogen geeft van 150PK.
Nu met de nieuwe auto geen problemen meer en de motor loopt voorlopig nog goed zelfs na 3600km.

Succes allen met de TSI problemen mijn advies maak je goed kwaad en schakel desnoods een advocaat in als je er niet snel uitkomt wacht dan niet af want je wordt onherroepelijk kind van de rekening. Ik heb de dealer verzekert dat zodra de nieuwe Tiguan dezelfde verschijnselen vertoond ze hem direct terug krijgen met een claim om al de geleden schade inclusief de aanschaf terug te betalen.

Hansel ;) :evil:

Gebruikersavatar
golfvariant2000
VWF Rookie
VWF Rookie
Posts: 702
Lid sinds: 5 Jun 2006

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor golfvariant2000 » 05 mei 2012 19:05

Mag ik dit topic even wat nieuw leven inblazen ?

golfvariant2000 schreef:Ik zou zeggen verenigd u allen en zoek de media op (Autoweek, Kassa of vergelijkbare media).


Die kans wordt nu geboden via Autoweek.
In Autoweek 18 doet Sandor van Es een oproep aan VW-rijders met TSI-ongemakken.

Afbeelding

Dames en heren ook ,doe hier uw voordeel mee.

Hildo 8)
Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Golf 4 Variant Highline 2.0 liter 8v 117.1 pk/174.1 Nm (O.E.M.)

NielsMK4 schreef:Hildo, jij bent nu officieel de VW Eindbaas voor mij

tsiproblemen
Posts: 15
Lid sinds: 17 Oct 2011

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor tsiproblemen » 05 mei 2012 19:12

Bedankt! Ik stuur een mail.

EDIT: hopelijk vind je het niet erg dat ik ook wat reklame maak?

Stef03
Posts: 1
Lid sinds: 6 May 2012

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor Stef03 » 06 mei 2012 20:06

Ik heb een golf 1.4 TSI 122pk uit 2010 met 20.000 km op de teller en heb alleen maar problemen met deze auto. Ik heb compressie verlies, extreem olieverbruik, koelvloeistof verbruik, EPC melding, inhouden.

Heb de auto bij de dealer gebracht die constateerde dat er niets aan de hand was... Mijn problemen bleven en ik kom er met de dealer niet uit.

Ik heb nu een rechtszaak aangespannen om de aankoop terug te draaien. Ik mijn geld terug en zij de auto terug. Heeft er iemand al een rechtszaak gehad of een voorstel gekregen van PON?

Gebruikersavatar
debeljuco_053
VWF Amateur
VWF Amateur
Posts: 1175
Lid sinds: 18 Aug 2007
Locatie: Enschede

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor debeljuco_053 » 08 mei 2012 02:12

jongens jongens dit kan toch niet waar wezen ? :oops:

we hebben hier toch nog steeds over volkswagen?

in mijn adresbalk staat toch echt vwforum..

distributieketting is zo te lezen echt prut, dit kan toch niet waar zijn, ketting rekt en rekt, en nee, tuurlijk klopt de ontstekingtijd en noem maar op niet meer , motor gaat slecht lopen etc..

maar wat zegt de dealer? andere bougies..

PON moet zich schamen
Vroeger was ik een twijfelaar, ik ben daar nu niet meer zo zeker van.

Veteraan73
Posts: 5
Lid sinds: 11 Jun 2012

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor Veteraan73 » 11 jun 2012 23:07

Mijn Tiguan 1.4 TSI-BMT-160PK is op 2-11-2011 nieuw gekocht bij de dealer in Venlo-Blerick.In de Kerstnacht bleef hij staan bij 560 Km op de teller.Naar huis laten slepen door een kennis en naar bed gegaan.Eerste Kerstdag de storingsdienst gebeld en bleek de benzinepomp stuk.Een leenauto was twee dagen gratis en dan kostte het geld.Service???Begin Mei klonk na een koude start een geratel onder de kap.Als de motor warm was niet meer.In de kranten en op Tv waren stukken verschenen over distributiekettingen met fouten.Op Internet was nog veel meer te vinden over dit probleem.Ik ben naar de garage gegaan maar daar kende men dit niet of had er nog niet van gehoord.De auto stond inmiddels op 2300 Km.Men wilde dan uiteindelijk toch wel naar de klacht kijken en moest ik de wagen maar brengen.Op de vraag "Hoe kom ik dan thuis" was het antwoord "Een leenauto kost geld maar U kunt wel een fiets lenen".De veel geprezen MobiliteitsGarantie is dus is dus ook niets waard!!! Toen toch maar een Kia-Sportage gekocht.Kostte wel zwaar geld maar ik was het zat.Ik ben nog zo netjes geweest om de afspraak bij Arena af te zeggen en toen zei de man aan de telefoon"Als het geratel erger word of er gaan lampjes aan dan moet U wel terugkomen".Ik heb er nog over gedacht om er met rechtsbijstand achter aan te gaan maar dan krijg je misschien een andere auto maar die fantastische motor zit in vrijwel alle modellen en die hoef ik dus niet meer en die VW-garage ook niet.Wel een mooi verhaal op verjaardagen en andere bijeenkomsten!!!!!
Laatst gewijzigd door Veteraan73 op 15 nov 2012 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.

Patrick45
Posts: 1
Lid sinds: 21 Aug 2012

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor Patrick45 » 21 aug 2012 20:11

sinds 30 juli 2010 eigenaar van een toen nieuwe gekochte Tiguan 1.4 TSI Huidige km stand 40.000.
Vanaf april 2011 (dus binnen 1 jaar) motorproblemen; cilinderoverslag, verlies vermogen, haperende motor.
Inmiddels vanaf april 2011 tot juli 2012 4 keer bougies vervangen en voor wat betreft benzine de overstap van euro 95 naar super 98 en de laatste tijd shell v power.
laatste vervanging bougies gedaan door VW garage in Duitsland in juli 2012 en moet zeggen auto loopt prima. Laatste 2 weken shell v power racing getankt in Duitsland ivm vakantie en prima prestaties.

Is er iemand die al wat langer ervaring heeft met gebruik andere brandstof dan euro 95 en kan aangeven dat dit over langere termijn inderdaad succesvol is en problemen over zijn?

Formeel is dus nu de fabrieksgarantie over en ben ik daarover in contact met Pon wat ze denken te gaan doen mochten genoemde problemen zich weer voor doen en bougies weer vervangen moeten worden. Inmiddels 2 keer contact gehad maar ze willen hier weinig in doen. Iemand hier ervaring mee??

bij voorbaat dank voor reactie.

note 29.10.2012 waar ik al bang voor was is helaas waarheid geworden. Weer haperende/stotterende motor. Zullen wel weer nieuwe bougies in moeten!!!! Rechtsbijstandverzekering er op gezet en toch maar eens serieus nadenken over overstap op ander merk. Iemand nog tips??
Laatst gewijzigd door Patrick45 op 29 okt 2012 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.

vamoss
Posts: 1
Lid sinds: 14 Jun 2007

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor vamoss » 22 aug 2012 16:24

Ik rij sinds twee jaar een TSI 122pk en heb reeds alle BEKENDE merken van benzine geprobeerd.
Zowel 95 als 98
Indien ik op 95 rij wordt de motor lammer en reageert niet zo op de gas respons .
het verbruik is ook wat hoger maar verwaarloosbaar (gemid 6.5 op 98 gemid 6.8 op 95 )
persoonlijk vind ik dat rijden met Shell v power de motor rustiger draait en een goede gasrespons heeft.
Ook met de andere 98 merken rijdt de wagen goed,
Ik tank geen 95 meer

tsiproblemen
Posts: 15
Lid sinds: 17 Oct 2011

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor tsiproblemen » 22 aug 2012 17:12

Ik heb aan de garagehouder gevraagd wat ik nu het beste kon tanken nadat de nieuwe motor werd geplaatst. Hij zei me dat het niets mocht uitmaken en dat ik 95 mocht tanken.

Ik heb toen zelf de beslissing genomen enkel nog 98 te tanken.

Wat uw bougies betreft. Ik zou me geen zorgen maken over de eventuele kost van bougies buiten de garantieperiode. Maar ik zou me meer zorgen maken over wat er nu eigenlijk voor zorgt dat de bougies zo snel kapot gaan!

Veteraan73
Posts: 5
Lid sinds: 11 Jun 2012

Re: vw 14 tsi problemen

Berichtdoor Veteraan73 » 28 aug 2012 12:23

De soort benzine moet eigenlijk niks uitmaken.Toen wij onze Tiguan kochten heb ik daarnaar gevraagd
en de verkoper had het toen over pingel-sensoren,computergestuurde kleppen,lambdasondes,en meer van die kreten.Het motortje is gewoon te licht geconstrueerd voor al het geweld wat hij moet verwerken.De CO2-uitstoot en het daaraan gekoppelde BPM-bedrag is eigenlijk een poging om de Europese auto-industrie te beschermen.De Aziaten zijn daardoor een stuk duurder geworden.Alleen in Europa worden die kleine motoren gebruikt en heeft het probleem bij VW dus geen prioriteit!!!!De klant heeft pech gehad en krijgt een rekening thuis.!!!In Canada lopen ook Tiguans maar wel met een 2Ltr-TSI benzine motor.De benzine is daar 87 of 89 Octaan en dat werkt gewoon.Met mijn huur-Toyota ook na 4600 km,in drie weken,geen problemen.


Terug naar “Volkswagen Problemen”

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten