VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Problemen met Golf & Jetta VI, VII
Beste forumleden,

het is alweer een tijd geleden dat ik hier een vraag gesteld heb op het forum (gelukkig maar voor mij).
Inmiddels ben ik sinds vorig jaar september in het bezit van een golf 7 variant 1.0 tsi uit 2017.
Ik kocht deze auto toen met ongeveer 68.000km op de teller en inmiddels staat deze op een kleine 75.000km.
Nu heb ik sinds 2 weken terug op de snelweg vernomen dat met name in de 3e en 4e en 5e versnelling deze bij volgas
even doorschiet in zijn toeren zonder dat de auto versnelt, dit is voor mij wel duidelijk een slippende koppeling.
De auto schakelt goed en heeft geen bijgeluiden en voel ook geen trillingen in het koppelingspedaal. Het enige wat mij opvalt is dat de koppeling erg zwaar gaat, dit was eigenlijk al toen ik hem vorig jaar september kocht, ik had nl een goed vergelijk aangezien ik mijn huidige golf 7 variant 1.4 uit 2013 ingeruild had op deze en waar de koppeling lang niet zo zwaar ging. Dit toen wel aangegeven maar volgens dit bedrijf verder geen kwaad kon en na verloop van tijd raak je er ook aan gewend en valt het minder op dat de koppeling zwaar gaat. Nu is mijn vraag komt dit vaker voor bij deze types aangezien het wel vreemd is dat de koppeling bij 75.000 al doorslipt? En wat kan een evt oorzaak zijn? Auto heeft geen trekhaak dus er zijn geen zware aanhangers mee getrokken en voor zover ik weet ben ik de 2e eigenaar. Auto heeft een hydraulische koppeling. Graag hoor ik van jullie enig advies of misschien moet ik ergens anders aan denken dan de koppeling maar dat lijkt mij onwaarschijnlijk. Alvast bedankt voor het meedenken!

Mvg
Bedankt voor je reactie, ik snap dat het moeilijk te zeggen is maar gaat mij er ook meer om als straks de plaat/drukroep en lager vervangen is ik over een tijd niet weer hetzelfde probleem heb. De zwaar trappende koppeling zou dan eigenlijk ook weer lichter moeten gaan nadat de set vervangen is lijkt mij?
Nogmaals bedankt voor het meedenken!
Precies zoals @Antera al aangaf kunnen er verschillende redenen zijn waarom de koppeling er bij deze kilometerstand al uit ligt, wij weten niet hoe er is omgegaan met de koppeling door jou of de vorige eigenaar... of dat het wellicht domweg pech is vanwege slechte onderdelen...

Als ik een auto ga kopen en bemerk dat de koppeling overdreven veel zwaarder gaat dan de auto waar ik op dat moment is rij, dan gaat de koop niet door, ongeacht wat de verkoper daarover gaat verklaren... zeker bij een auto uit 2017...
Gekoppelde telefoon in Tiguan

Hallo ik heb een Tiguan uit 2012 ik heb mijn telef[…]

Levertijden ID4

Ik heb zojuist weer bericht gehad over uitstel van[…]

Een tip koop geen merkloze aliexpress sloten ze we[…]

Misschien wel, kan dat dagenlang duren?

Bedoel je dat de verlichting van het kachelpanee[…]

Brandstofpomp 3 of 4 bar

Oke super bedankt voor de info dan ga ik d'r zo 1 […]

Wordt de actieradius niet berekend aan de hand van[…]

Vcds

... en alleen de meegeleverde software gebruiken w[…]