VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Algemeen ID3
  • Gebruikersavatar
door sjous
#2838242
Ik begrijp dat voor update 2.4 de auto naar de garage moet. Als ik het goed begrijp wordt er een nieuwe 12 V accu in geplaatst en wordt een unit geupdate.
https://youtu.be/fHyJ-roPamQ is mijn bron.
Weet iemand hier meer van en wanneer start de terug roep actie in Nederland?
Pas als 2.4 er op staat kan 3.x over the air update plaatsvinden
door Mari
#2838244
Als je de mededeling van VW leest die getoond wordt dan had je geweten dat je vanzelf een uitnodiging krijgt van je dealer of service-partner... Ik zou zeggen bel de dealer, die zou het moeten weten...
door sjous
#2838325
Net een mail gehad van de dealer om een afspraak te maken voor de update, 18 augustus ben ik aan de beurt.
door Maximiliano
#2838680
sjous schreef: 13 jul 2022 10:46 Net een mail gehad van de dealer om een afspraak te maken voor de update, 18 augustus ben ik aan de beurt.
En hoe bevalt de update? ik heb hem nog niet maar ben stiekem wel benieuwd.
door GID3
#2838827
Ik heb de update vorige week ontvangen. De nieuwe 12V accu is eigenlijk het enige dat zichtbaar is... Dealer gaf aan dat in oktober de OTA update komt. Geluidskwaliteit audio lijkt iets beter, maar kan verbeelding zijn.
door sjous
#2839937
Snel laden gaat nu tot 120 kw.
Ik heb het idee dat het rijbereik iets groter is geworden.
door Sikkozeeland
#2840361
Onze ID3 heeft in augustus 2022 de 2.4 update gehad, maar de boordcomputer geeft aan dat het systeem op versie 2.3 zit. Volgens onze service partner is dit een foutje in de software en zit er gewoon 2.4 op.
Herkennen jullie dit?
Rein123 vinden dit leuk
Gebruikersavatar
door PeterHimself
#2840399
Ja klopt, is bij mij ook zo.
Op onderstaande foto zie je mijn situatie.
“Software: 0912” betekent dat versie 2.4 er opzit, is mij door de garage verteld.
Afbeelding

Peter
Bijlagen:
2C1E3CBE-C3EB-46C8-9145-F17BB2176324.jpeg
2C1E3CBE-C3EB-46C8-9145-F17BB2176324.jpeg (248.73 KiB) 1838 keer bekeken
door Bincky01
#2840415
Goedemorgen, Vanmorgen auto bij vw dealer gezet voor “beurt” en bleek ook nog terugroepactie te moeten worden uitgevoerd. Is een zakelijke auto die we net hebben dus wij hadden geen idee. Maar prima. Update 2.4 wordt uitgevoerd en 3.0 moet je vervolgens zelf thuis doen over the air… Ik zou denken doe direct 3.0. Vraag: Zijn er leuke en handige veranderingen die we kunnen verwachten na 2.4 en/of 3.0? Wellicht actieradius?
Rein123 vinden dit leuk
door Rein123
#2840637
3.0 komt maar niet via Over the air update. Zogenaamd is auto een dag weggeweest voor update van software 2.3 naar 2.4 maar staat gewoon nog op 2.3. Ze zeggen dat dat hoort maar ik ken echt geen enkele programmeur die het voor elkaar krijgt onbewust een versienummer gelijk te houden na een update. Ik vermoed dat ze de auto’s met deze smoes terugroepen om iets te fixen dat het daglicht niet mag zien.. zoiets als met dieselgate misschien? VW reageert niet en kan geen status geven. Ik raad iedereen aan een review achter te laten via google maps bij Pom in Leusden of de dealer waar je de auto hebt gekocht. Wellicht komt er dan op ‘termijn’ een zinnig antwoord. Succes 🤞
door Bincky01
#2846623
Onze ID3 zou deze week eindelijk voor de update gaan omdat we er zelf om gevraagd hadden. Helaas belde de dealer af. De update zou een terugroepactie zijn (we hebben nooit bericht gehad) maar de toolkit die benodigd is is niet meer leverbaar. En het risico zou bestaan dat de update mislukt en dan moet de auto bij de dealer blijven. De dealer had al meerdere is3’s stil staan zei hij….. Nu is de afspraak verzet naar december maar geen garantie dat hij dan geupdate kan worden. Kortom voor ons met de updates en behandeling door de dealer alleen maar slechte ervaringen

Zelf de auto uitgelezen en de auto geeft aan dat h[…]

Bougies Polo 1.4 GTI (6R)

Even een vraagje, vandaag de bougies vervangen (wa[…]

Er is een vast bedrag dat volkswagen vergoed in NL[…]

Ben nu toch aan het heroverwegen wat ik met de ove[…]

Polo 2016 start niet

Waarmee is de auto uitgelezen? Veel tools zijn nie[…]

Probleem bleek uiteindelijk een kapotte EGR klep. […]

Ik had stoeprandschade en kon mijn velg laten hers[…]

Mijn T roc vanuit Italië is ook offline naar 2 jaa[…]