VWForum.nl

The #1 Online Volkswagen Community

Alles over het uitlezen en coderen van je auto
  • Gebruikersavatar
  • Gebruikersavatar
#2837426
Goedemiddag,

Vorige week via mijn werk een zakelijke auto kunnen regelen, namelijk een Golf 7.5 1.5 tsi Blue motion met 130pk met DSG automaat.
Zeer fijne auto, alleen om de auto zo zuinig mogelijk te maken, heeft VAG bedacht dat het praktisch was om tijdens het uitrollen, de motor volledig uit te schakelen. ( dit gebeurd alleen in de D en niet in S).

Deze functie zal niet bevorderlijk zijn, en is tijdens het rijden nogal irritant, omdat de motor eerst gestart moet worden nadat hij uit staat, dit kost tijd en schokt een klein beetje.

Nu komt de vraag, is het mogelijk om deze functie uit te schakelen?
en zo ja; hoe en wie kan dit?

P.s. als dit kan, dan zou start stop ook wel software matig uit gezet kunnen worden, nu moet ik elke keer als ik ga rijden het knopje indrukken om start-stop te deactiveren.


Alvast bedankt!
Groetjes Roel

Mod edit:
Je hebt voor deze vraag 2 verschillende topics aangemaakt. Dit heeft geen meerwaarde en wordt het juist onoverzichtelijk doordat er op verschillende topics reacties worden geplaatst. Graag hier verder, de andere topic is verwijderd.
#2837427
Of je die "zeilfunctie" kan uitschakelen weet ik niet. De start/stop kan je met VCDS of OBDEleven aanpassen. Even zoeken op het forum. Er zijn forumleden die hiervoor hun diensten aanbieden.

Overigens is het niet handig om je vraag in twee groepen te posten! Dat geeft verwarring omdat mensen dan in twee topics moeten reageren. Als dat andere topic nog onbeantwoord is, dan kan je die zelf verwijderen. Anders zal een moderator dat waarschijnlijk voor je doen.
Laatst gewijzigd door RobVrhff op 05 mar 2022 20:24, 1 keer totaal gewijzigd.
#2837430
De vraag was me via een PB al gesteld, moest het antwoord of het mogelijk was schuldig blijven...

Inmiddels het WWW al een beetje doorzocht, kom weinig tegen over het effectief kunnen uitschakelen van deze funktie.... voorlopige work-arround heb je al gevonden, namelijk de S stand ;-)

Wellicht weet @Antera meer hierover...
Update navigatie Tiguan

Ik had niet veel opties..... Ik heb een Tiquan […]

Dat is hem nou juist. Meer heb ik niet te horen ge[…]

Jah dan gw de connector los halen van de dynamo of[…]

Probleem met lege accu is opgelost. Het bleek toch[…]

Heeft ie ook gedaan, de beschadigde velg heeft ie […]

Laadsnelheid (snelladen)

Moet mogelijk zijn. Heeft te maken met temperatuu[…]

Ja gaat prima. Vorig jaar ook aangepast in de spie[…]

Div. Communicatiestoringen

Aan de hand 2 fotootjes met een overzicht van fout[…]